Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

man tga astronic giną biegi - giną biegi podczas jazdy

tomerc 123 22 Feb 2018 14:46 3537 21
  • #1
    tomerc 123
    Level 6  
    man tga as tronic wymieniona tarcza sprzęgła koło zamachowe i łożysko wyciskowe.
    podczas jazdy potrafi zostac np na 7 i nie zmienia biegów. czasem auto się zatrzyma cały czas na pozycji d i rozłączy napęd na wyswietlaczu jest 3 a auto nie ciągnie.
    auto comem pokazuje 3158 sygnał czujnika zmiany biegów ciagle aktywny
    3124 czujnik skoku sprzęgła usterka.
    te błędy sa ze skrzyni biegów i daja sie wykasować.
    przed wyjęciem skrzyni wszystko było ok.
    na ogólnej diagnostyce pokazuje dodatkowo 3300 uruchomienie zwalniacza (T-CAN) ZWARCIE DO MASY
    3244 USTERKA PŁOMIENIA PRZY PEŁNEJ MOCY nieprawidłowy sygnał .
    miał ktoś podobny przypadek ?
  • #2
    _Megamax_
    Level 18  
    Nowe sprzęgło nauczone ?
  • #3
    tomerc 123
    Level 6  
    nauczone.nawet do serwisu dzwoniłem i powiedzieli ze on sam sie uczy po każdym włączeniu zapłonu.
    jak to sie robi?
    czu moim autocomem to ogarne?
  • #4
    _Megamax_
    Level 18  
    A więc nie nauczone . Więc od tego zacznij . Chinolem nie pójdzie o ile pamiętam .
  • #5
    kakibara
    Level 33  
    Ciężko będzie nauczyć sprzęgło w automacie nawet autocomem- ale jak już będzie po nauce to.....
    Nic w automacie nie kalibrujesz.
    Sprawdz połączenia kostek, masz możliwość podmiany pompy?
    Tacho wtyczka na dolny sensor. Przewod od pompy sprzęgła na gorny sensor.
  • #6
    tomerc 123
    Level 6  
    wysprzęglik znaczy?
    czyli z kompem nic nie kombnować.
    na czym polega ta nauka?
  • #7
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Zrób test podstawoy solenoidów niech przewajchuje wszystkie, bo ewidentnie zaciął się wodzik. I tak kilka/naście razy aż będzie wyczuwalna poprawa, a potem się pomyśli co dalej. To jest całkowicie bezpieczne na zgaszonym silniku. Na wyświetlaczu jest 3, a auto nie ciągnie, bo komputer myśli za ciebie i wciska sprzęgło w ten sposób działa zabezpieczenie. Przecież to są podstawy. Kolego bez urazy, ale co to ma do retardera i pozostałych. Jak chcesz to zrobić jak nie masz pojęcia o co się pytasz. Zawołaj kogoś, kto wie co robi. Była ściągana kaseta ciekawe po co i to jest najbardziej normalny błąd jak ktoś bez pojęcia składa kasetę z powrotem. Może jakieś paprochy tam podlazły czy coś. I dajcie spokój z tymi adaptacjami, bo zaraz pier..nę ze śmiechu.
  • #8
    tomerc 123
    Level 6  
    o retarder pisał przy okazji.
    kaseta nie była sciągana dsunieta była tylko skrzynia.
    te dolegliwości o których pisze występuja czsem po przejechaniu 400 km a czsem po 10 km. możliwe ze coś sie zacieło
    ?
  • #9
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Kolego jak nie była ściągana jak była. Sory, że się tak wyrażę, ale z d...y się nie zacięły. To jest wada mechaniczna stoi wodzik.
  • #10
    tomerc 123
    Level 6  
    czyli poprawić ewentualnie kasetę i zrobić tes podstawowy . tak>?
  • #11
    Hektar Zahler
    Level 34  
    No tak naturalnie. Plus profilaktycznie ciśnienia. A ja tam widzę nic jak zanieczyszczenia. Skąd mogły się wziąć, to pomyśl.

    Bawić się w tej sytuacji testerem jest żmudne i frustrujące. Natomiast w parametrach bieżących i tak nie zobaczysz nic ciekawego. Dlatego śmiem twierdzić, że tylko lamery tak robią i radzę schować autocom. Za to skupić się na robocie. O wiele lepiej i szybciej gapić się na wyświetlacz zegarów (jak ja to uwielbiam w MAN TGA) na komunikat w takiej postaci jak opisałeś co wyskakuje natychmiast. Z resztą sam zobacz, że "błąd jest aktywny", a Ty go kasujesz. Trzeba więc trochę myśleć co się nadaje do czego, a co się nie nadaje. Nawet nie patrzę na te błędy, bo po objawach wiadomo.. Nie ma co się stresować.
  • #12
    saron22
    Trucks specialist
    _Megamax_ wrote:
    Nowe sprzęgło nauczone ?


    _Megamax_ wrote:
    A więc nie nauczone . Więc od tego zacznij . Chinolem nie pójdzie o ile pamiętam .



    W podpisie masz napisane: "nie wiem to nie gadam" ale sam chyba średnio trzymasz się tej zasady... W Astroniku nie ma żadnej kalibracji sprzęgła.
  • #14
    kakibara
    Level 33  
    Nie ma w automacie adaptacji-i każdy może się pomylić ale żeby mieszać tak z błotem nie każdy z nas pracuje na manie cały czas.
    Zobacz kolego czy w pompie mechanicy przy montażu nie odkrecali z boku śruby-zaślepki i po naprawie jej nie dokrecili?
    Pytanie? Dlaczego mechanicy mieli by ściągać mechatronike przy zmianie sprzęgła?
    Dwa jeżeli były by źle ustawione grzybki auto nie ruszyło by z miejsca. Te dwie gumki - oringi uszkodzone skrzywione ? Było by słychać powietrze.
  • #15
    darfur5
    Level 34  
    kakibara wrote:
    Ciężko będzie nauczyć sprzęgło w automacie nawet autocomem-
    Oświećcie mnie bo już zgłupiałem! Czy sprzęgło w automacie kalibruje się czy nie!Bo moim zdaniem nie,nie jest to wymagane.
  • #16
    kisiol
    Level 20  
    Wszystko zależy od auta daf , mam nie trzeba , ale renault ? volvo Mercedes już tak.
  • #17
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Adaptacja jest jakby pośrednia i raczej nie wymagana, dotyczy Comfort Shift i nie ma żadnego związku z tematem.
  • #18
    kakibara
    Level 33  
    Hallo darfur5 - nie no wyżej już pisałem, że absolutnie się nie kalibruje automatu w Manie - to do lolegi który na siłę chinczykiem nie zaleca.😄 W volvo i renooo jak najbardziej tam masz hydrauliczne łożysko "wyciskowe-oporowe".
    Teraz mamy akcje na pompy w nowych manach ze skrzyniami scanii i też w co którejś zdejmujemy tarcze po złożeniu nic nie kalibruje.
  • #19
    darfur5
    Level 34  
    Już wszystko wiem :D Dzięki Koledzy .
  • #20
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Kurcze nie wiem czy to istotne, bo coś się kolega przestał odzywać, a ja kazałem odłożyć interfejs, a więc proszę sprawdzić ciśnienia oraz wysprzęglik (może coś źle poskładane, albo ubytek ciśnienia nie mam pojęcia) i w razie zacięcia kiedy widoczny jest 3 na desce wyłączyć/włączyć hebel (wskazówka: ręczny zwolniony) a kaseta wywoła autotest przy załączeniu, bo po zapłonie coś tam jest wymagane jeszcze. Taki wstępny test jak wyrzuci, to będzie już coś wiadomo.
  • #21
    qruq03
    Level 15  
    Kolego, z tego co mi wiadomo sprzęgła w AS Tronicu się nie kalibruje. Ostatnio miałem podobny problem w TGLu. Otóż auto ruszało, biegi 1 i 2 wchodziły, a przy 3cim tracił napęd. Podczas forsowania się i ciągłych jazd próbnych w pewnym momencie coś się zacięło i nie mógł wyrzucić biegu, błędy zaczęły wyskakiwać. Chociaż to nie jest łatwe, proponuję wyjąć skrzynię i porządnie obejrzeć w środku. U nas skończyło się na wodziku i jakimś łożysku (dokładnie nie pamiętam, bo "tylko przechodziłem obok tej roboty").

    Ale tak jak mówię, warto sprawdzić, czy sama skrzynia nie jest uszkodzona mechanicznie.
  • #22
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Kolego w ciągniku kaseta na wierzchu i jak to się mówi luzik. Z resztą zobacz, że jakby skrzynka, to by mijał parzyste, odmowa palenia, czy coś w ten deseń. Choćby czujnik pozycji sprzęgła, który sam w sobie jest wielce niezawodnym, ale za to pomysłodawcy elektroniki do tego kazałbym się zdrowo popukać w ten opustoszały czerep. Widziałem kiedy komputer od tego nie działa tak jak powinien. I jak mało jeżdżony, to samo ma prawo mu przejść. W ogóle MAN jak stoi, to się cholernie psuje. Ja nie wiem czy tylko ja takie odczucia mam. TCU 3124 pojawia się kiedy chce i chyba coś koło tego jest.