Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Briggs & Stratton 450 series - Kosiarka spalinowa nie odpala

Łukasz K 06 Oct 2012 21:33 48723 9
  • #1
    Łukasz K
    Level 17  
    Witam Kolegów. Posiadam kosiarkę z silnikiem Briggs & stratton 450 series 148cc. Kupiłem ja razem z ogródkiem działkowym i nie znam jej przeszłości. Odkąd ja kupiłem kosiarka podczas pracy nie miała siły, gasła podczas pracy. Falowały obroty. Po poczytaniu forum elektrody wyczyściłem gaźnik, wymieniłem membranę, wymieniłem świecę, iskra jest, wymieniłem na nowe sprężynki regulatora obrotów, benzyna świeża. W gaźniku sprawdziłem sitka jedno to na dłuższej tulejce drugie to z taką srebrną siateczką. Po tej operacji kosiarka w ogóle nie odpala. Po pompowaniu pompka kosiarka zagada i natychmiast gaśnie. Później można szarpać i szarpać i w ogóle się nie odezwie. Ja poczekam 3, 4 min znowu podpompuje to znowu zagada i znowu gaśnie, nie pracuje nawet 3 sekund. Jak przesuwam ręcznie nóż to trochę ciężko się kręci. Słychać jakby tarcie no i charakterystyczne pompowanie w silniku. Czy taki opór na wale i odgłos tarcia to jest normalny? Może się coś zatarło, są tam jakieś łożyska? Kolejna sprawa, w kosiarce był przelany olej i chyba wywalało go przez gaźnik na filtr powietrza. Teraz filtr jest OK jest czysty a olej jest na poziom MAX. To moja pierwsza kosiarka spalinowa. Jak sprawdzić czy kosiarka zaciąga benzynę ze zbiornika? Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić. Proszę o pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    ElectroTom
    Level 25  
    Witam. Te silniki są widocznie nieudane. Ciągle mam z nim takie same problemy, przynajmniej raz w sezonie od czasu zakupu ( ok 7 lat ). Gruntowne czyszczenie gaźniko-zbiorniczka uzdrawiało pracę tej maszyny, a nie wymiana membrany, świecy itp.
    Pozdr.
  • #3
    frantic21
    Level 16  
    Może założyłeś odwrotnie membranę i uszczelkę? Odgłos tarcia to oczywiście hamulec. Do sprawdzenia też wpust na kole magnesowym.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Łukasz K
    Level 17  
    Dzięki za odpowiedzi. Co do uszczelki i membrany to założona jest w następujący sposób: Na zbiorniku położyłem membranę na niej uszczelkę i na uszczelce jest dokręcony gaźnik. Sprężynka między gaźnikiem i membraną oczywiście jest. Czy to dobra kolejność? Mam nadzieje ze tak.
    Ten wielowypust na kole magnesowym to w jaki sposób trzeba sprawdzić?
    Co do szczelności połączenia gaźnika i kolektora to jest gumowy oring i dociskający go do środka plastikowy. To żeby uszczelnić to wpycham dwoma śrubokrętami plastikowy oring do środka gaźnika tak że nie wystaje w ogóle na zewnątrz.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Łukasz K
    Level 17  
    Tak dla pewności, kolektor ssący to jest ta czarna rurka na którą zakłada się gaźnik? Dzisiaj sprawdzę jak pogoda pozwoli bo na razie leje za oknem.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    skozek
    Level 2  
    Iskra jest ale jaka bo to jest ważne ,powinna być jasnoniebieska nie żółta ani nie czerwona.Sprawdź dokładnie siteczko ale to na dłuższej rurce wyciąg tą rurkę i przedmuchaj sprężonym powietrzem jak przystawisz do oka ma być widać na wylot.
    Włóż rureczkę z powrotem ale mocno aby poczuć kliknięcie.Sprawdź szczelność gaźnika do zbiornika czy nie przecieka na membramie, sprawdź szczelność na rurce dolotowej do cylindra przy gaźniku na oringu i przy cylindrze na uszczelce.Sprawdź poprawność działania regulatora obrotów powinien poruszać się lekko bez oporów.Odpowiednia odległość cewki od koła magnesowego ok 0,3mm.Klin na kole magnesowym nie przesunięty.Sprawdź czy dobrze dmucha z tłumika czy nie jest przytkany.Czy cewka nie gubi iskry.Czy sprężynki regulatora są prawidłowo nastrojone czy obroty silnika są w granicy 2800obr/min.Jeśli to nie pomoże trzeba szukać dalej opcji jest wiele.Kilka z nich może jeszcze pomóc ale niektóre jak wyeksploatowanie silnika nic nie dadzą
  • #10
    Łukasz K
    Level 17  
    Poddałem się. Oddałem kosiarkę do serwisu. Okazało się że uszkodzony jest układ zapłonowy (podejrzewam uszkodzone kliny) krzywy wał i krzywy nóż. Poprzedni właściciel musiał w coś mocno przywalić. Koszty naprawy 300zł. Zastanawiam się obecnie nad sensem naprawy, ewentualnie kupnem drugiego silnika.