Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W202 C220D - Rano lub po dłuższym postoju odpala za 3 razem.

Artecki 12 Paź 2012 04:25 4749 3
  • #1 12 Paź 2012 04:25
    Artecki
    Poziom 7  

    Witam.

    Czy ktoś spotkał się już z takimi objawami? Silnik 2,2D z pompą Lucas siedzi w C klasie 1994 rok. Objawy są następujące.:
    Auto pali na dotyk. W czasie dnia wszystko gra, żadnych problemów. Rok czasu nic nie padło i auto działa. Jednak... Każdego ranka lub po dłuższym postoju, kiedy odpalam (pali na dotyk) auto pracuje równo przez ok 15-20 sekund, po czym obroty nagle rosną do ok 3,5k. po czy zapala się kontrolka EPC (chyba tak to się nazywa) i auto gaśnie. Po czym muszę odpalać na dwa trzy razy i jest ok. Pompa sucha, żadnych wycieków. Przez cały dzień autko pali na dotyk chyba że postoi 6-8 godzin - wtedy znów na 3 razy. Jak pisałem w ciągu roku eksploatacji żadnych problemów poza opisanymi porannymi, (robiłem przeloty po 2-3 tyś. km jazdy bez przerwy). W ciągu tego czasu nigdy w czasie jazdy kontrolka mi się nie zapaliła. Jednak ostatniej zimy w styczniu przy minus 30, po w/w odpalaniu na trzy razy, po 4-5 minutach jazdy. gdy wciskałem gaz zapalała się kontrolka i silnik zaczynał terkotać. Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wracało do normy. Po prostu musiałem przy takim mrozie poczekać z gazowaniem aż pompa/silnik (niepotrzebne skreślić ;) ) trochę się ogrzeje. Mimo -30 stopni paliło na dotyk.
    Jak na razie auto jeździ jednak obawiam się, że nie wiadomo jak długo. Potrzebuję coś z tym zrobić. Proszę o wypowiedzi.

    Podejrzewam, że może być mała nieszczelność i przez noc trochę się zapowietrza i dlatego na początku pali ładnie przez 15-20 sec, a jak bąbel powietrza dojdzie do wtrysków to musi go "przewalić" i potem jest ok. Ale to tylko domysły laika ;)

    0 3
  • #2 12 Paź 2012 05:56
    tomek70
    Poziom 20  

    Sam możesz jedynie wymienić oringi przy króćcach przewodów paliwowych przy pompie ,filtrze i przy podgrzewaczu paliwa. Potem tylko diagnostyka.

    -1
  • #3 24 Sty 2013 22:11
    Pat3000
    Poziom 1  

    Chciałabym zapytać czy usunął Pan usterkę w Pana mercedesie, ponieważ mam taki sam problem i nie mam pojęcia jak go rozwiązać. Jeśli zna Pan przyczynę proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

    2
  • #4 27 Lis 2013 22:13
    leszczak23
    Poziom 10  

    W moim W202 2,2D byl mocno zawalony kolektor dolotowy syfem który jest ze spalin powrotnych z EGR.
    Jak dawalem gazu też mi sie lampka zapalala i zacząl chodzić jakby na 3 tłokach -podejrzewam że to ten syf spowodowany impetem powietrza , porywa się i leci na czujnik powietrza dolotowego i powoduje zle wskazania czujnika . Wystarczy tą plastikową rurę nad silnikiem zdjąć ale jest trochę roboty aby to porządnie przeczyścić (ma ona trochę zakamarków). U mnie to pomogło.

    Dodano po 7 [minuty]:

    leszczak23 napisał:
    W moim W202 2,2D byl mocno zawalony kolektor dolotowy syfem który jest ze spalin powrotnych z EGR.
    Jak dawalem gazu też mi sie lampka zapalala i zacząl chodzić jakby na 3 tłokach -podejrzewam że to ten syf, który ostatecznie tuż przed zbiera się w tej plastikowej rurze na silniku , porywa się i leci na czujnik powietrza dolotowego i powoduje złe wskazania czujnika .Jest trochę roboty aby to porządnie przeczyścić , kolektor tez wyczyściłem , tyle tej sadzy było !! na ich nieckowatych zakamarkach. (polecam szczotkę do czyszczenia np. słoików ). U mnie to wiem że pomogło .

    0