Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    ynne
    Level 8  
    Witam mam dziwny problem. Szukam rozwiązania po forach i w sumie nie wiem za co się zabrać. Problem wygląda następująco: Nie ważne jakie warunki pogodowe zawsze odpalanie wygląda tak ze można go kręcić i kręcić i teraz loteria czy zlapie. Jeśli zlapie to wlaczy sie kontrolka EPC pochodzi z 4sekundy nierówno i pada. A gdy juz sie uda odpalić to chodzi bardzo nienrowno. Obroty miedzy 500-1000 skaczą i to bardzo. Przy dodawaniu gazu silnik wydaje takie dziwne trzaski i bardzo go muli. A gdy wejdę w większe obroty to wlaczy sie EPC i trzeba zgasić i odpalić i tak praktycznie gdy silnik niebosiagnie troszkę ponad 80stopni. Gdy silnik rozgrzeje sie do ponad 80 stopni wszystko ustaje ale nie zawsze. Silnik wtedy pracuje równo bardzo dobrze przyspiesza. Ale gdy go zgasze zaś dzieje sie to samo. Problemy byly ostatnio tylko przy odpalaniu ale wczoraj zaczely sie dziać takie rzeczy. Postanowilem zmienić filtr oleju filtr paliwa. Przy okazji wymiany glownego filtra paliwa wymienilem te uszczelniacze na przewodach paliwoych. W sunie nic to nie pomoglo. A przy wymianie filtra oleju wymienilem tez olej. Nastpny problem jaki zauwazylem to gdy rozkrecilem rure dolotowa powietrza to byla w nim sadza. Pompa jest sucha wiec tam bym nie szukam problemu. W sumie nie wiem bo to moj pierwszy diesel i raczej mojabwiedza na ten temat jest znikoma. Wiec proszę o jakieś podpowiedzi. Nie mam pomyslow za co się zabrać. Po za tym to Mercedes w202 c220d wersja 95km 1997r.
  • #2
    kudlaty1125
    Level 15  
    Panie, jak masz tam sadzę to kominiarza trzeba.

    Pewnie to jakiś mechaniczny defekt, sprawdź zawory, pewnie to EGR (nie żebym się znał, albo wiedział co to takiego, ale w google znalazłem gościa z podobnymi problemami więc mogę udawać eksperta).

    Podobno warto sprawdzić paliwo (to już zrobiłeś więc git), bezpiecznik (podobno w serwisach lubią w komplecie z bezpiecznikiem wymienić całą pompę, ot promocja), lub zapchany zawór zwrotny.

    Nie chce mi się już udawać specjalisty, link do całego tematu http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3580#top
  • #3
    ynne
    Level 8  
    Czytalem tam trochę i w sumie jeden pisze ze to drugi to Trzeci żeby stawiać auto tak by tyl byl wyżej niz przód. Magicy. Pytanie czy jest tunw termostacie jakiś czujnik?
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    To ta wersja z pompą Lucas?
  • #5
    ynne
    Level 8  
    Wlasnie tam chyba nie ma tej pompy Lucasa. Nie jestem pewien ale chyba jak ostatnio patrzylem to byka jakas firma na "P" ale nie jestem na sto proc pewny.