logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Najtańsza metoda ogrzewania zakładu fryzjerskiego

misiek_89 16 Paź 2012 22:43 8409 16
REKLAMA
  • #1 11419435
    misiek_89
    Poziom 15  
    Ocena: 118
    Witam.

Moja Pani ma zakład fryzjerski w pomieszczeniu piwniczym. Stare budownictwo, nieocieplone to i zimno. Moje pytanie brzmi:
    Jak najekonomiczniej ogrzać takie pomieszczenie (~20m^2), biorąc pod uwagę kontrole sanepidu itp. ?
    Jakieś specjalne grzejniki? W temacie jestem zielony, więc fajnie byłoby gdyby ktoś mnie nakierował czego szukać.

zdr.
  • REKLAMA
  • #2 11420066
    grzesiek234
    Specjalista - systemy grzewcze
    Ocena: 539
    Ja zaproponowałbym ogrzewanie gazowe z kotłem atmosferycznym Semia Saunier Duval. Dość tani kocioł bo około 1700 zł a doskonale się sprawdza w takich zakładach. Już kilka takich widziałem w zakładach fryzjerskich. Ma małą awaryjność, tani serwis.
  • #3 11420159
    Zbigniew Rusek
    Poziom 38  
    Ocena: 1535
    Jeśli w tym budynku lub w pobliżu jest ogrzewanie z miejskiej sieci, to najtańsze będzie miejskie. Jeśli nie - gazowe. Możnaby się zastanowić nad tym, czy gazowe typu C.O., czy też dać jakąś "kozę" gazową (wprawdzie w nocy nie ogrzeje, ale za to rano - po otwarciu zakładu - szybko zrobi się ciepło). Coś takiego mieli kiedyś w jednej krakowskiej cukierence, ale był wypadek - jedna z pracownic potwornie się poparzyła, gdyż ten piecyk nie był osłonięty kratą a potrafi się on bardzo silnie nagrzać.
  • REKLAMA
  • #4 11420166
    misiek_89
    Poziom 15  
    Problem polega na tym, że nie jesteśmy właścicielami pomieszczenia a jedynie dzierżawcami. Właściciel na 100% się nie zgodzi na chociażby częściowy zwrot kosztów jakiejś instalacji grzewczej. Dlatego interesowały nas jakieś przenośne grzejniki podłączane do gniazdka.