Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault clio 1.4 16V - zasilanie czujnika położenia wału

18 Paź 2012 22:21 9036 13
  • Poziom 8  
    Witam.
    Czy może mi ktoś podać jakie napięcie powinno być w kostce zasilającej czujnik położenia wału clio 1.4 16V 2001r.Kostka 2 pinowa.
    Dzięki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.
  • Poziom 8  
    Motronic napisał:
    Może napisz wpierw co się dzieje.


    Auto nie odpala.Clip pokazuje zero bledow.Czujnik pokazuje 235 oporn.
    Nie liczy obrotow przy kreceniu.Oczywiscie iskry brak
    ..Na kablu do ecu 1.7V na kablu od skrzynki bezpiecznikow(chyba)tez 1.7v,przy kreceniu 2.5V.
    Dzieki za zainteresowanie.

  • Poziom 34  
    multimetr na ACV , mierzymy napięcie indukowane przez czujnik podczas kręcenia rozrusznikiem. podaj wynik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Motronic napisał:
    Ale to ja bym tam nie szukał, przy uszkodzeniu czujnika pokaże brak informacji z koła zamachowego lub informacja z koła zamachowego odwrócona. Zauważyłem też, nie pokazuje obrotów na rozruszniku, no chyba, że rozrusznik ukręci ponad 260 obr/min.


    Czyli wymienić czujnik położenia wału?
    Pomimo tego że pokazuje 235Ω może być uszkodzony.
    Nie ma obrotów silnika (przy kręceniu rozrusznika) na obrotomierzu, po podł.do clipa też 0 obrotów, na wykresie w clipie nic zero sygnału.
    Do czujnika dochodzą 2 kable.Wiem że jeden od czujnika idzie do ecu po tym jak wydaje mi się ecu ma informacje co do obrotów a drugi dochodzi od skrzynki bezpieczników.Więc jeśli ktoś wie jaki ma być sygnał na tym ze skrzynki tzn.+12v czy ...?

    Dodano po 3 [minuty]:

    wiatajek napisał:
    2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.


    Chciałbym tylko wiedzieć jakie napięcie jest na kablu od skrzynki bezpieczników do czujnika.
    Jest trudne dojście i nie chciałbym bym rozbrajać wiązki, ale jak trza...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Motronic napisał:
    Oba idą do ECU. Rezystancja ok.


    Sprawdzę jeszcze raz.
    Wiem że jeden idzie na pin 39 w ecu.
    Drugi ma ciągłość jak sprawdzam w bezpieczniku po prawej stronie koło akumulatora.
    Ciekawostką jest to że ze skrzynki bezpieczników a konkretnie z tego koło aku,jest ciągłość z tym kablem z czujnika(lub się gdzieś styka bo miernik piszczy jako ten sam kabel)i tam jest +12v a na wejściu do czujnika jest 1.7v (po wł stacyjce)
    Dzięki za szybką reakcje :D
  • Poziom 42  
    Jeżeli to sterownik Sirius 34 , to czujnik wisi na 24 i 54 pinie ECU i tylko ECU , nie ma tam żadnego przejścia na jakieś bezpieczniki. Coś źle mierzysz - nie tam gdzie trzeba! Oporność jego od 200 do 800 omów.
  • Poziom 8  
    emeryt2 napisał:
    Jeżeli to sterownik Sirius 34 , to czujnik wisi na 24 i 54 pinie ECU i tylko ECU , nie ma tam żadnego przejścia na jakieś bezpieczniki. Coś źle mierzysz - nie tam gdzie trzeba! Oporność jego od 200 do 800 omów.


    Nie to jest sirius32.(90 pinow)
    Clio 1.4 16V 2001r automat.
    Bledow na Clipie brak.
    Nie rozpoznany 1 cylinder,brak obrotow silnika przy kreceniu.
  • Poziom 23  
    Witam. Sprawdź cewki zapłonowe, bo zapewne jedna padła, ECU nie pozwala aby silnik pracował np.na trzech cylindrach i odcina pozostaje cewki.
  • Moderator Samochody
    G... prawda, cewki Sagema padają jak muchy a silnik sobie pracuje na 3 garnkach, jak się odepnie wtyczkę z cewki to też na 2 da radę popracować chwilę
  • Poziom 8  
    Golf90 napisał:
    Witam. Sprawdź cewki zapłonowe, bo zapewne jedna padła, ECU nie pozwala aby silnik pracował np.na trzech cylindrach i odcina pozostaje cewki.


    I dlatego nie ma obrotow silnika i iskry?(tak jak wczesniej pisalem)
    Nie zajmuje sie zawodowo mechanika czy elektromechanika tak jak wiekszosc ludzi na tym forum ale mam inne zdanie.

    Może wyrażę się jaśniej...

    Najpierw chciałbym naprawić usterkę tą że obrotomierz nie rusza się,że clip nie czyta obrotów silnika ani nie rozpoznaje pierwszego cylindra.
    Myślę że to jest przyczyną tego że nie ma iskry i auto nie odpala.