Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e36 2,0 benzyna - Czujnik położenia wału siemens opis wyjść diagnoza

31 Paź 2012 08:34 12918 12
  • Poziom 23  
    Witam.Auto jak w temacie.Rano ciężko pali,nie ważne czy czujnik podpięty czy odpięty odpala jednakowo,brak mocy.Wystarczy przejechać kawałek żeby się zagrzało zgasić i ponownie odpalić i nie ma problemu.Sytuacja się powtarza po każdym ostygnięciu silnika.Miesiąc temu właściciel wymienił sterownik silnika nie pomogło.Został wymieniony czujnik wału na nowy zamiennik i bez zmian.Wiązka sprawdzona.Co to jest wogóle za czujnik bo na moje oko wygląda jak hall ale pewności nie mam.Mierząc napięcie na wyjściu wtyczki czujnika jest między pinami
    1 a 3 0V
    2 a 3 4,85V
    1 a 2 4,85V
    Czy tak powinno być?
    A to czujnik i opis pinów.Czujnik B15
    .
    Bmw e36 2,0 benzyna - Czujnik położenia wału siemens opis wyjść diagnoza
    Bmw e36 2,0 benzyna - Czujnik położenia wału siemens opis wyjść diagnoza
    Czy na 2 pinie powinno być napięcie?Bo to chyba pin sygnałowy?
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Witam. Masz czujnik fazowo-indukcyjny (prawdopodobnie), kontrola sprawności tylko oscyloskopem. Pozostaje również kontrola od strony mechanicznej. Następna sprawa jaki masz błąd w pamięci sterownika ja mam błąd czujnika CMP nieprawidłowe działanie. Od strony elektrycznej wszystko sprawdzone została jeszcze strona mechaniczna. Ale brak mi werwy jak to się mówi szewc w zniszczonych.....
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 23  
    Witam.Jest sposób z diodą led i opornikiem czytałem tutaj na forum ale niestety nie mogę znalezć.Gdyby ktoś opisał jakiej wartości rezystor i dioda oraz do których pinów podłączyć to byłbym wdzięcznym.Napięcie 4,85V uważam za poprawne,tylko niech ktoś potwierdzi że po podłączeniu do kostki w piny 1 2 3 to ma wyglądać jak podałem.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Kolega Melas ma rację.
    Możesz fizycznie tylko zmierzyć oporności uzwojeń; pomiędzy 1 i2 15 omów; między 1 i 3 12 omów. Gdybyś miał oscyloskop lub częstotliwościomierz to na 3 jest wejście sygnału z ECU o częstotliwości 120 - 150 kHz. Pin 1 to wyjście sygnału na ECU - sinusoida.
  • Poziom 23  
    Dziękuje za odpowiedzi panowie.Oscyloskopu nie posiadam choć zbieram się już od dłuższego czasu do zakupu jakiejś używki.To nie loteria ale stawiam na czujnik.Jak coś się zmieni w temacie to dam znać.
  • Poziom 38  
    Piotr520 napisał:
    wymieniony czujnik wału na nowy zamiennik i bez zmian

    Te sterowniki nie cierpią zamienników, niestety, obojętne BMW, Opel na zamienniku pracować nie chce.
  • Poziom 2  
    Witam, podepnę się pod temat ponieważ u mnie dzieje się to samo i żaden z mechaników nie wie co się dzieje. Powymieniałem czujnik wału, czujnik wałka rozrządu, czujnik temperatury ECU, sondę lambdę. Wymieniłem wszystkie fajki świec, a nawet filtr paliwa lecz problem nadal pozostaje. Może ktoś pomoże, byłbym bardzo wdzięczny.
  • Poziom 2  
    Czy jest ktoś na tym forum co mógłby mi pomóc rozwiązać mój problem???
  • Poziom 23  
    melas
    Cytat:
    kolego jak twoja walka z czujnikiem wałka wygląda bo ja mam finał

    Właściciel auta jeszcze nie zakupił czujnika i tak jezdzi.Jak się sprawa rozwiąże to dam znać.
  • Poziom 23  
    Witam.Wymiana czujnika załatwiła sprawę.
    Dziękuje wszystkim i pozdrawiam.