Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf xf 105.460 - olej w wodzie

Etelberg 14 Nov 2012 14:56 12720 16
  • #1
    Etelberg
    Level 12  
    Witam wszystkich, Mam Daf'a z 2007r. i problem jak w temacie, koleś się zorientował, gdy chciał sprawdzić płyn chłodniczy i okazało się że jest olej w wodzie, w serwisie wymienili skrzynie i dalej to samo, Szefostwo stwierdziło, że chłodnica oleju do wymiany, półtora dnia wykręcania i teraz stwierdzono, że to nie ona. Ma ktoś jakiś pomysł co sprawdzić, by być pewnym, Bo jak nie wyjedzie on do 18, to lepiej nie pytajcie
  • #2
    cielak1989
    Level 13  
    Głowica uszczelka po głowica uszczelki chodniczki oleju

    jaki ma przebieg ten Daf ??
  • #4
    saron22
    Trucks specialist
    Stawiam na przerdzewiale uszczelki pod glowica. Mialem podobnego 2 tygodnie temu
  • #6
    saron22
    Trucks specialist
    W pierwszym poscie pisalem ze skrzynie wymienili w serwisie. Wymienili skrzynie i na drugiej jest to samo??
  • #8
    cielak1989
    Level 13  
    To w takim razie sprawdź olej w skrzyni czy jest stan jak nie to wykręć chłodnice reterdera i sprawdzić
  • #10
    TomasAGC
    Level 16  
    Najprawdopodobniej to chłodnica retardera do wymiany bardzo częsta usterka i trzeba wypłukać później cały układ bo ta oliwa jeszcze będzie się pojawiać w płynie przez jakiś czas.
  • #11
    Etelberg
    Level 12  
    Witam, dzisiaj dopiero wymontowaliśmy chłodniczkę oleju w Retarderze i czekamy na nową która kosztuje ok 7,5tyś. Dowiedziałem się też, że Daf ma wadę konstrukcyjną gdzie tylko pracownicy Daf'a mówią o tym, a mianowicie wydmuchuje uszczelkę z ostatniego cylindra gdzie może dostać się woda i druga wada to ubywanie płynu chłodzącego, bo zbiornik dostaje drgań od silnika i u podstawy pęka obudowa.
  • #12
    karol_jas
    Level 11  
    To ci ten płyn idzie do oleju do skrzyni czy silnika. Bo nie napisałeś tego, tylko odrazu ze skrzynie wymienili na jakiej podstawie??
  • #13
    star244
    Level 2  
    Panowie pomocy!!!
    wychodzę już z siebie w DAFie XF95 jest olej silnikowy w płynie chłodniczym wymieniono uszczelki pod głowicą, chłodnica oleju tez wymieniona, głowice szczelne. Gdzie jeszcze szukać, którędy jeszcze może pchać ten olej ???

    Proszę o pomoc!!
  • #15
    red_grizli
    Level 2  
    Witam chciałbym się podłączyć pod temat. Przy moim Dafie 95.480 równiez idzie olej do układu chłodzenia, przy wymianie chłodnicy oleju pomaga na około 1 miesiąca. Auto jest bez retardera. Co może powodowac rozczelnienie chłodnicy oleju? oraz przez jakie miejsce może się olej jeszcze przedostawać?
  • #16
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    W sumie to teoretycznie olej może się przedostać gdziekolwiek wewnątrz silnika gdzie jest bliskie sąsiedztwo kanałów olejowych i płaszcza wodnego i pomiędzy istnieje pękniecie. Ale przypadków pęknięć bloków i głowic jest niewiele- możliwe że nawet raz na 500 przypadków usterek gdzie objawem jest olej w wodzie.
    Jeżeli jesteś 100% pewien że chłodnica oleju jest wymieniona dobrze i jest to nowa, oryginalna część- i co więcej - po wymianie chłodnicy oleju zanieczyszczenie wody się zmniejszyło- to możliwe, że coś jeszcze powoduje ten sam objaw- np. uszczelka pod głowicą.
    Upewnij się, że dobrze wypłukałeś układ chłodzenia z resztek oleju bo nie jest to łatwe zadanie , olej w układzie chłodzenia potrafi pozostać nawet przez parę wymian wody w układzie chłodzenia.Ja stosuję płukania wodą z jedną tabletką do zmywarki do naczyń i płukania powtarzam trzykrotnie- zwykle trzykrotne płukanie pomaga.To jest czasochłonne, ale wart bo w przeciwnym wypadku auto będzie już zawsze mieć problem pękających węży chłodnicy.Węże są wykonane z gumy nie odpornej na olej i w kontakcie z olejem następuje destrukcja materiału gumy.
    Upewnij się, że nie są to właśnie resztki oleju pozostałe po pierwszej awarii chłodnicy oleju.
    W warsztacie mamy specjalne fabryczne narzędzie do testowania szczelności układów chłodzenia i smarowania silnika czyli taka płytka z rurkami zastępująca chłodnicę oleju jak na zdjęciu poniżej warto taką zrobić lub kupić.
  • #17
    KarlitoM
    Level 10  
    Panowie też mam ten sam problem z DAFem XF 106 460 KM.Sprawdzona chłodnica oleju 2 razy u różnych fachowców głowica sprawdzona,splanowana, oryginalna uszczelka pod głowica i nadal idzie olej do wody bo po przejechaniu tak około 1000 km oleju w silniku ubędzie i idzie do wody.Gdziee jeszcze może być przyczyna?