Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drgania silnika 1,9TDI. Po wprowadzeniu w ruch jednego koła silnik szaleje.

08 Lut 2005 18:46 5068 10
  • Poziom 10  
    Mam bardzo dziwny problem z Golfem IV 1,9 TDI (110)
    przy bardzo małej prędkości właściwie jak samochód sie toczy silnik zaczyna
    nierówno pracować i wpada w drgania. Po zatrzymaniu samochodu objaw znika i silnik pracuje ok.
    Mało tego po podlewarowaniu przednich kół gdy samochód chodzi na wolnych obrotach wystarczy jedno koło wprowadzić w ruch ręką a silnik natychmiast wariuje. Koło przestaje sie obracać i wszystko sie stabilizuje.
    Aha jeszcze jedno, po odpięciu czujnika szybkości skrzyni biegów objaw znika. Czujnik kupiłem nowy niestety to nie to, a z odpiętym sie jeździć nie da bo samochód strasznie szarpie. Pomocy!!
  • Poziom 16  
    A swieci sie jakaś kontrolka na desce rozdzielczej?
  • Poziom 10  
    Na desce nie świeci sie żadna kontrolka. Mechanik który sprawdzał wszystko na komputerze mówi że nie ma żadnych błędów.
  • Poziom 18  
    a poduszki pod silnikiem sa ok?
  • Poziom 10  
    Poduszki są ok. Drgania są efektem nierównej pracy silnika co widać nawet na obrotomierzu. Jak samochód sie zatrzyma obroty sie normują i silnik zaczyna pracować poprawnie.
  • Poziom 18  
    na początek, komputer komputerem a myślącego (rzadkość) mechanika nic nie zastąpi (ja nie jestem mechanikiem, więc mogę się mylić)

    czujnik szybkości jest pewnie sprzężony mechanicznie z którymś z kół zębatych, lub działa jako czujnik indukcyjny (może hallotron), nie słychać nic niepokojącego w skrzyni? może któryś ząb się wykruszył (lub magnes się wykruszył lub "osłabł"), przy dużej szybkości będzie dość dobrze uśredniało, przy małej przebieg będzie nieregularny i komputer będzie wariował
  • Poziom 18  
    jesli wymieniles impulsator w skrzyni trzeba jeszcze skasowac blad aby wszystko bylo ok
  • Poziom 24  
    Sprawdz jeszcze czujnik wzniosu iglicy 3-ciego wtrysku , oraz czujnik polozenia pedalu sprzegla (wlacznik)
  • Poziom 10  
    Witam i dziękuje za odpowiedzi.
    Czujnik z tego co widziałem jest sprzężony z którymś z kół zębatych. Skrzynia jest cicha nie ma jakichś nieprzewidzianych zgrzytów ale trop jest bardzo dobry.
    Błędów nie było przed wymianą czujnika to myśle ze teraz tez ich nie ma.
    Sprawdze te czujniki dzieki.
    W sobote będe wiedział coś więcej, mam czas zająć sie tematem i jeszcze raz dzięki za podpowiedzi wszystkie wezme pod uwage.
  • Poziom 30  
    Jest jeszcze jeden pomysł.
    Czujnik prędkości podaje informacje do komputera sterującego silnikiem. Napewno chodzi o to że jak komputer zobaczy jakąś prędkość to prawdopodobnie zmienia sterowanie wolnymi obrotami. Sprawdż czy niema jakichś nieszczelności lub luzów w ukladzie sterowania wolnymi albo włąsnie czujnik wciśniętego sprzęgła (jak już koledzy wspomnieli). Cały problem polega na tym ze inaczej sie steruje obrotami wolnymi gdy auto stoi a inaczej kiedy jedzie (np zwalnia z puszczonym pedałem gazu). Ciekawe czy jest jeszcze coś takiego jak czujnik luzu (albo włączonego biegu) w twoim aucie?
  • Poziom 10  
    Witam Mam te same objawy co Rob73 identyko to samo i nie wiem co to może byc Ogłądałem ten czujnik predkości i jest wpożadku drgania te występują przy predkosci od 10-0 km/h poczym ustepuja

    Kolego Rob73 czy udało Ci sie coś z tym zrobi?