Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat cordoba - wysokie obroty na zimnym silniku

09 Sty 2013 23:09 5736 9
  • Poziom 2  
    Witam posiadam seata cordobę z silnikiem 1.4 94r. mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym , gdy silnik jest zimny obroty wskakują do 3000 po jakimś czasie (zazwyczaj długim) spadają pod 1000 . Samochód był u mechanika wymienił on świece kopułkę przepustnice i silnik krokowy lecz nic to nie pomogło . Temperatura cały czas stoi w miejscu tak jakby silnik wgl się nie rozgrzewał. Biegi czasami wskakują leciutko a czasami trzeba użyć trochę siły. Czasami gdy jadę rozpędzony np z górki ,wciskam sprzęgło i obroty spadają do normy lecz gdy lekko ruszę gaz wskakują znów na 3000 . Proszę mi pomoc bo mam już tego dosyć :(
  • Poziom 12  
    Niech mechanik się w głowe stuknie, silniczek krokowy jak sama nazwa wskazuje krokami zwiększa przepływ powietrza na biegu jałowym stabilizując obroty zakres takiego silniczka to około 20O kroków i nie ma opcji żeby mógł spowodować obroty wartośći 3000. na twoim miejscu zaczą bym od prostej diagnozy, mianowicie sprawdzić czy nigdzie silnik nie łapie lewego powietrza. można zrobić to słuchowo (świst) smarować przewody jakąś wodą z płynem i zobaczyć czy nigdzie nie zasysane jest powietrze, badź smarować pędzlem z bęzyną i sprawdzać reakcje silnika. jeśli chcesz to pisz na priv żeby nie robić tu śmietnika z każdym zapytaniem a na koniec umieścimy rozwiązanie problemu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    sprawdź czujnik położenia przepustnicy. odłącz go i zobacz czy dalej bedzie tak samo
    Lewe powietrze w tym przypadku jest jak najbardziej możliwe.
  • Poziom 12  
    Motornic masz racje nie pomyślałem że w tym układzie jest nastawnik przepustnicy . Poprostu IRYTUJE mnie to że mechanicy słysząc o nie równych obrotach odrazu krzyczą że do wymiany silniczek krokowy badź nastawnik.
  • Poziom 2  
    sorki zapomniałem napisać ze ten nastawnik tez był wymieniany bo na komputerze wykrywało błąd ze połączenie przerywa ,po wymianie nie było żadnego błędu wiec jutro sprawdzę czy nie łapie lewego powietrza i napisze.

    Dodano po 9 [minuty]:

    aha i jeszcze jedno gdy odpalę go za pierwszym razem , ciężko mu to idzie nie trzyma obrotów i gaśnie ,za drugim razem od razu odpala i wskakuje na 3000 ..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Usterka czujnika nie wkręci silnik na 3tys.
  • Poziom 12  
    jak w Audi poleciał czujnik cieczy to falowała ale w mniejszym przedziale maks 1400 obrotów ale moze jeszcze są dodatkowe problemy. A czujnik sprawdzić to tylko chwilaa.
    Motronic pytanie do Ciebie czy napiecie na czujniku w audi 80 b3 silnik 1.8 pełna sztryca przy rozruchu zimnego silnika pojawia sie na chwile żeby ,,zmierzyć temerature a potem na jakiś czas zanika i znów się pojawia bo to zauważyłem podczas pomiarów multimetrem. I kolejne pytanie czy stare czujniki jak i nowe są produkowane w tej samej technologi NTC ?
  • Poziom 2  
    Witam , wymieniłem właśnie świece i kable i wyczyściłem odmę w silniku , dalej to samo sprawdzę ten czujnik temperatury mam już dosyć wydawania pieniędzy w te auto

    Dodano po 42 [sekundy]:

    lewego powietrza nie łapie .