Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - Gaśnie podczas jazdy (rozgrzany po krótkim postoju)

12 Sty 2013 18:54 38454 42
  • Poziom 10  
    Witam panów,
    Od niedawna jestem posiadaczem Astry H benzyna 1,6 twinport . Szybko okazało się że ma problem i to trudny do zdiagnozowania dla mechanika. Wygląda to mniej więcej tak że auto potrafi przejechać nawet 300 km i nic natomiast gdy po jeździe postoi powiedzmy z godzinę i ruszę ponownie potrafi zgasnąć w trakcie jazdy. Zauważyłem że dzieje się to przy wolnej jeździe zapala się wtedy kontrolka ESP, auta od razu nie można odpalić, zapalają się chyba wszystkie kontrolki i zero reakcji tzn n nie kręci rozrusznik. Po powiedzmy 10 sek. auto odpala (nie mogę wtedy próbować odpalić tylko odczekać) i jedzie dalej przy czym co jakiś czas gaśnie. Byłem sczytać błędy pokazało ich 12 po wykasowaniu i ponownym sczytaniu po wystąpieniu usterki to samo. Błędy takie jak usterki wszystkich 4 wtryskiwaczy, pompa paliwowa, obwód pierwotny niski, Magistrala CAN brak komunikacji z CIM, elektroniczne sterowanie przepustnicą zmniejszenie mocy, brak lub zły sygnał z immobilizera, brak komunikacji CAN z ABS i ESP i parę nieznanych błędów P1600-3A, u2103-0, 2104-0, U2139-70. Miałem jeszcze błędy sterowania wentylatorem ale to raczej moja wina gdyż czyszcząc styki w skrzynce z bezpiecznikami pomyliłem gniazdo bezpiecznika i po odpaleniu zapaliło się autko z kluczem po przełożeniu bezpiecznika zgasło.
    Przychodzi komuś do głowy co mogę sprawdzić? Od dwóch dni jeżdżę na drugim kluczyku ale nie miałem jeszcze takiej charakterystycznej trasy więc nie wiem co to dało.
    Przepraszam za przydługi post ale chciałem jak najlepiej oddać sytuację.
  • MetalWork
  • Poziom 19  
    Trzeba by się przyjrzeć sterownikowi pod względem zimnych lutów,sprawdz czy nie był gdzieś zawilgocony,z twojego opisu wnioskuje ze komputer dostaje (głupawki),zobacz czy ktoś już tam wczesniej nie był :D
  • Poziom 10  
    Zasugerowany Twoją sugestią zacząłem szukać dalej i widzę że może to być dobry kierunek. Może głupie pytanie ale ze względu na brak dostępu do garażu i aurę zapytam czy łatwo da radę go zdemontować?
  • MetalWork
  • Poziom 19  
    Raczej garaż Opel Astra H - Gaśnie podczas jazdy (rozgrzany po krótkim postoju)

    Dodano po 2 [minuty]:

    to jest tak pomyślane że się leje woda po nim nonstop :D
  • Poziom 10  
    Na zdjęciu miejsce na silniku, 4 torxy i w domu. woda się raczej nie leje ale temperatury skrajne. Opel Astra H - Gaśnie podczas jazdy (rozgrzany po krótkim postoju)
  • Poziom 19  
    ok.zgadza się zasugerowałem się dieslem,ale jak z tym kompem ,przepatrzony ?
  • Poziom 14  
    Sprawdź ładowanie , czy przypadkiem alternator nie pada i nie siada napięcie.
  • Poziom 10  
    maniek2591 napisał:
    ok.zgadza się zasugerowałem się dieslem,ale jak z tym kompem ,przepatrzony ?

    Jeszcze nie, dziś w pracy prześwietle go Xray'em, jak nic nie da to wysyłam do sprawdzenia, szkoda że zamykany na silikon.

    Cytat:
    Sprawdź ładowanie , czy przypadkiem alternator nie pada i nie siada napięcie.

    Sprawdzałem i było dobre.
  • Poziom 10  
    Po przejrzeniu pod mikroskopem oraz Xray jestem w punkcie wyjścia.
    Puki co zgodnie z radą odizolowałem termicznie moduł od bloku silnika i zobaczymy co się będzie działo. Samo miejsce mocowania jest elementem celowego postarzania produktu i należałoby przeprowadzić ten "tuning" już w nowym aucie.

  • Poziom 10  
    Odkopię temat, mam takie autko z tymi samymi objawami (dokładnie takie same błędy i takie samo zachowanie). Rozwiązałeś jakoś problem?
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 10  
    Te żelowe simtec'i 70 i 71 naprawiam często, ale ten delco widzę z takim uszkodzeniem pierwszy raz.
    Generalnie ten sterownik rozebrałem, znalazłem 4 zimne luty (takie, że wokół przewleczonego elementu zrobiła się aż przerwa w cynie), poprawiłem luty na wtyczkach (pod mikroskopem też wyglądały na popękane), odpadł jeden rezystor smd 100Ω - przylutowałem i poprawy brak.
    Powalczę jeszcze w poniedziałek, jeśli masz jakieś sugestie chętnie posłucham
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 10  
    Nie jest. W środku jest normalna płytka - wielowarstwowy laminat. Chyba, że pod nią jest hybryda, ale nie mogę jej wylutować, bo jest przyklejona czarnym gęstym klejem do aluminiowej obudowy. Dokładnie jest to multec S (F) CAN. Silnik to z16xep
  • Poziom 10  
    autodiag.mg napisał:
    Odkopię temat, mam takie autko z tymi samymi objawami (dokładnie takie same błędy i takie samo zachowanie). Rozwiązałeś jakoś problem?


    Witam
    Niestety cały czas to samo, mimo odizolowania termicznego od silnika te same objawy.
    Jesteś pewien że to sterownik?

  • Poziom 10  
    Nie jestem. Podmieniłem sterowniki z innego opla z takim samym motorem, ale miałem go zbyt krótko i udało mi się zrobić tylko około 40km. Ale było ok. Dlatego myślę, że to jednak sterownik, wszystko inne sprawdziłem. Sporo osób ma ten problem, trzeba nad tym posiedzieć.
  • Poziom 10  
    Zauważyłem dwie rzeczy, Po zgaśnięciu silnika nie mogę włączyć tempomatu, oraz wydaje mi się że częściej gaśnie na zakrętach (kręcenie kierownicą), co do tego drugiego głowy nie dam ale...

    Masz jakieś obserwacje?

  • Poziom 10  
    Obserwacji nie,ale mam diagnozę. Pomierzylem, posprawdzalem i wychodzi ze to skrzynka bezpiecznikowa pod maska.
    W momencie powstania usterki ginie +12v na zasilaniu sterownika, ale prócz tego przestaje działać nawiew, zegary, światła, radio. Dziś sprawdzę co z ta skrzynka i odpisze.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    autodiag.mg napisał:
    ale prócz tego przestaje działać nawiew, zegary, światła, radio.
    Macie dwie, różne usterki. U Ciebie kolego to nie sterownik. U drugiego Kolegi, niestety sterownik pada.

  • Poziom 10  
    Cytat:
    Macie dwie, różne usterki.
    Ale listę błędów identyczną :)
  • Poziom 10  
    autodiag.mg napisał:
    Obserwacji nie,ale mam diagnozę. Pomierzylem, posprawdzalem i wychodzi ze to skrzynka bezpiecznikowa pod maska.
    W momencie powstania usterki ginie +12v na zasilaniu sterownika, ale prócz tego przestaje działać nawiew, zegary, światła, radio. Dziś sprawdzę co z ta skrzynka i odpisze.


    Mam nadzieję że twoje rozwiązanie będzie również moim :-)

    Co do sugestii kolegi Pawła i padającego sterownika to wydaje mi się trochę dziwne że mimo tak poważnej ingerencji w odizolowanie termiczne sterownika od silnika objawy występują w bardzo podobnych sytuacjach, ciągle mam nadzieję że to nie to.

  • Poziom 10  
    Rozebralem skrzynkę pod maska, znalazłem trochę wilgoci, dla pewności podmieniłem bo mam na warsztacie kilka opli. Brak efektów. Ecu podmieniłem raz jeszcze, brak efektów. Rozlozylem wiązkę elektryczna silnika, przejrzałem, pomierzylem, sprawna. Pojezdzilem z podpiętym multimetrem w różne miejsca instalacji i pierwsze co ginie to +12v na zasilanie przekaźnika wtrysków i pompy. Po chwili ginie zasilanie przekaźnika głównego i dupa ginie zasilanie wnętrza. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
  • Poziom 10  
    Witam
    Wiem że to głupio zabrzmi ale szukając jakiś czas temu informacji na temat mojej usterki natknąłem się na podobny problem gdzie efektem tego była wymiana sterownika silnika w ASO która nic nie dała i po konsultacji z GM serwis wymienił akumulator ... kolesiowi problem ustąpił.
    Wiem że nie widać tu sensu ale może skoro masz możliwości podmiany to spróbuj (?)
    ... i daj znać oczywiście :D
  • Poziom 2  
    Witam!
    Kolego Balistarius znalazłeś rozwiązanie swojego problemu? Mam te same błędy i objawy, i już Mi głowy brakuje na tą usterkę :(
  • Poziom 10  
    Witam
    I tak i nie. Tak ponieważ wszystko wskazuje na sterownik a nie dlatego że nie wysłałem go do naprawy (od zeszłej zimy zgasł mi dwa razy). Kasa zawsze jest potrzebna na coś innego i nie mogę się zmobilizować. Są firmy które naprawiają to wysyłkowo, diagnostyka gratis a na ewentualną naprawę gwarancja.

    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany :D Nie pomogła wymiana komputera, ani cewki. Problem tkwił w świecach zapłonowych. Po wymianie świec autko śmiga jak nowe :D
  • Poziom 2  
    Hej piotrn007

    Czy u ciebie też gasł samochód i nie chciał odpalić, czy była komunikacja z ecu gdy nie chciał odpalić?

    Mam identyczny problem z astra g 1.8 benzyna na sterowniku 09 158 670
    podmieniony sterownik, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, podmieniona cewka, odłączony czujnik wałka rozrządu, wymieniona sonda lambda.

    Samochód gaśnie po 5 - 10 minutach od odpalenia, ciepły czy zimny nie ma znaczenia. Brak komunikacji z ECU, auto nie odpala. Po zdjęciu klem i ponownym podłączeniu odpala normalnie i wraca komunikacja z ECU.
    Dochodzą wszystkie plusy, masa z obudowy. Jestem w trakcie sprawdzania plusów podczas jazdy czy nie braknie, ale wygląda mi na zwieranie któregoś z czujników, tylko którego?
    Po zgaśnięciu samochodu w ECU zarejestrowane jest 6 błędów.
    P0135 - ogrzewanie sondy błędne zasilanie
    P0443 - zawór filtra z węglem aktywnym nieprawidłowe działanie
    P1110 - zawór klapy w kanale dolotowym
    P0036 - regulacja ogrzewania sondy zakłócenie funkcji obwodu prądowego
    P0030 - regulacja ogrzewania sondy zakłócenie funkcji obwodu prądowego
    no i błąd czujnika położenia wałka rozrządu po jego odłączeniu

    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co sprawdzać?

    Pozdrawiam
    Tomczyn

    edit
    ---------------------------------------
    Z tego co jeszcze udało mi się ustalić:
    Wypięte obie sondy lambda, przepływomierz, zawór filtra z węglem aktywnym - brak poprawy.
    Sprawdzone + w momencie gaśnięcia samochodu i tak. Zaczyna lekko szarpać silnikiem. Dioda podłączona pod piny 23M, 31K, 47K miga 3-4 razy i gaśnie po czym zapala się ponownie i już nie gaśnie. Punkty te sterowane są przekaźnikiem głównym poprzez masę ze sterownika 36K. Tu kontrolka również pokazuje brak masy 3-4 razy i gaśnie razem z silnikiem po czym zapala się na nowo.

    Jeszcze jedna dziwna uwaga.
    W momencie kiedy wszystko pracuje poprawnie a ja wyłączę samochód i wyjmę kluczyk ze stacyjki nie wyłącza mi od razu przekaźnika głównego. Dopiero po upływie 20-30 sekund sterownik wyłącza przekaźnik główny. Nie jestem pewien czy nie powinien od razu. Natomiast gdy sterownik się zawiesi to na przekaźnik główny cały czas podaje masę, nawet po wyjęciu kluczyka. Wentylator załącza się w czasie zawieszania się sterownika i działa aż do zdjęcia klemy z aku.

    Samochód lubi falować na biegu jałowym ale nie wiąże tego bezpośrednio z okresem gdy zaczęły się dziać problemy z paleniem.


    Jak macie jeszcze jakieś sugestie to poratujcie.
    Pozdrawiam
    Tomczyn
  • Poziom 2  
    W moim przypadku komunikacja była. Twoje objawy wskazują na ECU. Jesteś pewien że ten drugi sterownik był sprawny?
  • Poziom 2  
    Witam

    Niestety nie jestem pewien. Sterownik z demontażu ze szrotu.
    Ale objawy na nowym i starym identyczne. Po rozebraniu pierwszego sterownika i dokładnym obejrzeniu pod lupą nie widać żadnych zimnych lutów. Ale oczewiście to nie świadczy o tym że jest sprawny.

    Sprawdziłem jeszcze, czy w momencie gdy komputer się wiesza nie ma zbyt dużego skoku napięcia. Niestety to również nie to. Napięcie w normie 14,00 - 14,20V

    Pozdrawiam
    Tomczyn
  • Poziom 1  
    Witam,

    mam te same objawy, wymienione zostały już

    - ECU
    - Moduł cewki zapłonowej
    - Czujnik położenia wału
    - Przepustnica
    - Akumulator

    oraz sprawdzone wszystkie masy i cały czas brak efektu.

    Jutro spróbuję wymienić świece tak jak opisał kolega piotrn007 - ostatnia deska ratunku ;)