Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtrysk gazu i moment przelaczania na gaz

13 Lut 2005 14:08 2418 6
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Witam,
    Ciekawi mnie czy uzytkujac instalacje np. BRC Sequent24 musze czekac az temperatura sinika wzrosnie, czy mozna przelaczac od razu na gaz? Jak to jest ustawione "standardowo"? Pytam bo jesli za kazdym razem bede musial czekac az silnik sie rozgrzeje na benzynie to nie dosc ze instalka droga to jeszcze oszczednosci nie beda takie jak zakladam z uwagi na spore zuzycie benzyny przy rozgrzewaniu.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    jezeli nie przelacza sie sam na LPG po dodaniu gazu to mozesz od razu na zimnym go sam przelaczyc.jezeli tak sie nie da trzeba udac sie do gazownika na przestrojenie centralki, poniewaz w niektorych modelach centralka laczy sie z czujnikiem ciepla silnika i wtedy jest mozliwosc albo automatycznego albo recznego przejscia na zasilanie LPG.
    Ale jest mozliwe na pewno zeby przelaczac na LPG od razu
  • Poziom 34  
    Nie wydaje mi się aby przy sekwencyjnym wtrysku gazu była możliwość ingerencji i moment przełączenia się na gaz. Z tego co mi wiadomo instalacja ta ma własny sterownik ( komputer) sterujący jego pracą, ty powinieneś mieć na desce rozdzielczej przełącznik z dwoma trybami pracy: praca na bęzynie. Silnik zapala na bęzynie i na niej pracuje cały czas, oraz tryb automatyczny silnik zapala na bęzynie i przechodzi na gaz w sposób automatyczny bez ingerencji kierowcy. Rozumiem że masz świeżo zamontowaną instalację. Jeżeli masz wątpliwości zawsze możesz nawiązać kontakt z zakładem , który ci montował instalację w celu ich wyjaśnienia.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Instalacji jeszcze nie mam zalozonej, dopiero zastanawiam sie ale decyzje musze podjac szybko. Zastanawiam sie tez, czy zalozyc wtrysk czy zwykla bo roznica w cenie jest porazająca ;)
    Gdyby "plusy" zrekompensowaly taka roznice w cenie to nie wahalbym sie, jednak nie jestem jeszcze przekonany. Prosilbym zatem o pomoc Fachowca (niekoniecznie "od gazu") w tym temacie.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    wydaje mi się że w programie można ustawić temperature przełączania oraz obroty

    Np. w programie do DREAM XXI N z najlepszym kluczem można temperature ustawić od -40 do 120 stopni
  • Poziom 27  
    To zależy jeszcze jaki masz samochód. Bo w niektórych całkiem dobrze sprawuje się II gen.
  • Poziom 21  
    Witam
    Działanie instalacji gazowej jest tak skonstruowane że gaz jest magazynowany w zbiorniku w stanie ciekłm a następnie w parowniku zmienia się jego stan skupienia z ciekłego na lotny czemu towarzyszy duży pobór ciepła który musi być dostarczony przez ukłąd chłodzenia silnika inaczej cały parownik zamarznie nie dotyczy to ukłądu wyższej generacji czyli sekwencyjny wtrysk ciekłego gazu. Dlatego zimny silnik musi być uruchamiany na PB aby się trochę zagrzał a następnie można go przełączyć na LPG ręcznie lub sterowanie robi to automatycznie.Jest możliwość regulacji przy jakiej temperaturze to nastąpi lecz niema dymu bez ognia.Jeżeli będzie to następowało przy zbyt niskiej temperaturze silnika to może zaoszczędzi się troche na paliwie ale jest to oszczędność pozorna raczej strata i to czasem nie mała ponieważ powoduje to bardzo znaczne obniżenie trwałości membramy w parowniku która na skutek zbyt niskiej temperatury pęka,kruszeje,twardnieje,traci elastyczność .Co się w któtkim okresie czasu przekłada na większe zużycie gazu nierówną pracę silnika i konieczność albo wymiany albo regeneracji parownika a to znacznie więcej kosztuje niż oszczędności uzyskane w ten sposób na paliwie.
    Pozdrawiam