Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso 1.6 HDI - wolno wchodzi na obroty, błąd EGR

06 Lut 2013 02:15 19737 16
  • Poziom 10  
    Witam

    od kilku dni pali się "check" ale wszystko chodzi dobrze. Ostatnio odpalam samochód i dusi się, szarpie gaśnie. Po kilku próbach rozruchu "dochodzi do siebie" i wszystko znowu jest ok.
    Kolejnego dnia zapala prawie idealnie lecz bardzo słabo regauje na pedał gazu.
    Podłączyłem do komputera i wyskoczyły błędy:


    P1116 - niewłaściwa pozycja zaworu EGR
    P0489 - obwód sterowania recyrkulacji za niska wartość
    P0409 - SYGNAŁ POŁOŻENIA ELEKTRYCZNEGO ZAWORU EGR : SKLEJENIE ZAWORU W CZASIE UCZENIA
    P1351 - układ przekaźnika podgrzewania

    Zawór EGR został zdemontowany i wyczyszczony, część elektryczna (czarna plastikowa kopułka z gniazdem) również została odkręcona od zaworu.
    Nie wiem czy to normalne ale po zdjęciu górnej plastikowej części można było zamykać lub otwierać zawór bez żadnego oporu i pozostawał w danej pozycji.
    Wszystko zostało przemyte benzyną, wysuszone i skręcone.

    Samochód odpalił bez problemu, niestety brak mocy oraz wolne "wchodzenie" na obroty. Samochód powoli przyśpiesza, nie przerywa i mniej więcej w momencie kiedy powinna włączyć się turbina następuje "dziura" czyli zamiast przyśpieszać pozostaje na obrotach a być może nawet się trochę zwalnia.

    Mój zawór EGR wygląda tak jak ten: Xsara Picasso 1.6 HDI - wolno wchodzi na obroty, błąd EGR

    Jutro dla sprawdzenia zaślępię zawór EGR dla upewnienia się czy to on jest sprawcą.

    Jeżeli chodzi o ostatni błąd to chyba dotyczy pogrzewacza, który jest przy filtrze paliwa więc chyba nie ma związku z usterką tym bardziej że nie ma mrozu.

    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to będę bardzo wdzięczny za wskazówki.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Problem nadal z EGR. Zawór uchylony .
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Domyślam się że świece żarowe do wymiany (najlepiej wszystkie)
    Co do zaworu EGR to czy można go jakoś sprawdzić? bo być może go źle skręciłem.
    Czy zawór w wyłączonym silniku/stacyjce powinien być zamknięty czy otwarty?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    W stanie spoczynku powinien być zamknięty. Można go sprawdzić robiąc test elementów wykonawczych.
  • Poziom 10  
    dziękuję za odpowiedź misiek-888
    testowałem silnik za pomocą ELM327 oraz PCMSCAN czy zrobię nim również test elementów wykonawczych czy muszę do tego użyć Lexia diagbox w przypadku tego samochodu?
  • Poziom 14  
    To już będziesz sam widział czy będzie taka możliwość, oczywiście lexia (proxia) była by najlepsza, ale być może jest taka możliwość.
  • Poziom 10  
    W tym problem, że nie wiem gdzie tego szukać i pod jaką nazwą/opcją.
    PCMSCAN ma bardzo dużo możliwości dlatego pytam bo sporo osób używa tego programu i może ktoś robił ten test.
    Jednak opcji z nazwą "test elementów wykonawczych" nie znalazłem

    Aktualizacja
    Właśnie zaślepiłem EGR, samochód zaczął "latać" prawie dosłownie, chyba od nowości nie miał takiego kopa.
    I teraz mam dylemat czy zostawić zaślepkę czy kupować nowy EGR.
    Jedyny minus to świecąca się kontrolka awarii silnika no i szkodliwość spalin.

    Czy ma ktoś doświadczenie jak na dłuższą metę sprawuje się ten silnik z zaślepionym EGR-em ?
  • Poziom 9  
    Mam podobny problem z swoim pikusiem 2.0 hdi, jakbyś mugł wyjaśnić w jaki sposób zaślepiłeś zawór EGR i czy da się to wykonać samodzielnie.
  • Poziom 10  
    Zaślepkę najlepiej kupić gotową na allegro albo zrobić samemu. Ta pierwsza jest tak zrobiona, że wystarczy tylko popuścić śruby od zaworu i można ją wsunąć bez zdejmowania EGR-u.
  • Poziom 20  
    EGR nie jest tylko dla ekologi po przez dodanie sapalin mammy cichszą pracę silnika i spaliny obniżają tęperature spalania w cylindrze .

    Jadąc po autostradzie jednakową prędkością z braku spalin nie jednemu tłoki popłyneły bo byłaza duża temperatura spalania .

    Ale do każdego należy decyzja co zrobi to są wasze pieniądze
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    witja69 napisał:
    Zaślepkę najlepiej kupić gotową na allegro albo zrobić samemu. Ta pierwsza jest tak zrobiona, że wystarczy tylko popuścić śruby od zaworu i można ją wsunąć bez zdejmowania EGR-u.

    Dzięki za odpowiedź ale do 2.0 hdi znalazłem tylko zaślepkę do montażu której trzeba zdjąć zawór. Ale myślę że dam rade.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Itek napisał:
    EGR nie jest tylko dla ekologi po przez dodanie sapalin mammy cichszą pracę silnika i spaliny obniżają tęperature spalania w cylindrze .

    Jadąc po autostradzie jednakową prędkością z braku spalin nie jednemu tłoki popłyneły bo byłaza duża temperatura spalania .

    Ale do każdego należy decyzja co zrobi to są wasze pieniądze


    Również dziękuję za odpowiedź tym bardziej że właśnie mi uświadomiłeś że od czasu zmulenia silnik zaczął ciszej chodzić ( o jakieś 2 stopnie mogę ciszej słucha muzyki na ulubionej płycie). Więc pewnie zawór zablokował się otwarty.
    Co do możliwości zniszczenia tłoków to wezmę to pod uwagę i jeszcze popytam i poczytam.
  • Poziom 10  
    Wysłałem Ci wiadomość z linkiem do zaślepki, u mnie działa od dwóch lat i nie zauważyłem różnicy w jakości pracy silnika, z początku był wyczuwalny wzrost mocy ale do tego szybko się człowiek przyzwyczaja.....
  • Poziom 36  
    witja69 napisał:
    P1116 - niewłaściwa pozycja zaworu EGR
    P0489 - obwód sterowania recyrkulacji za niska wartość
    P0409 - SYGNAŁ POŁOŻENIA ELEKTRYCZNEGO ZAWORU EGR : SKLEJENIE ZAWORU W CZASIE UCZENIA


    Jak zamierzasz "zaślepić" te problemy , też mają zaślepki ?

    Dotychczasowa naprawa prowadzi na manowce i wydawanie kasy na śmieci .Tego auta nie da się naprawiać na skróty.
  • Poziom 10  
    no właśnie wszystko się da, autko śmiga dwa lata bez najmniejszych problemów, każdy ma swoje sposoby, liczy się efekt, nie narzucam Tobie niczego odpowiadam tylko na pytanie, które mi zadano. Również mi kiedyś ktoś pomógł w tej kwesti za co jestem im wdzięczny.

    Myśle, że gdyby części i serwis były w rozsądnych cenach (koszt w serwisie około 1000-1500) to nie było by tematu a trzeba sobie jakoś radzić.

    Przykro mi, że Twoja "Dotychczasowa naprawa prowadzi na manowce i wydawanie kasy na śmieci" mi się udało za 15 zł. ;-)
  • Poziom 9  
    Dzięki wszystkim (a w szczególności witja69) za pomoc. Jednak najprawdopodobniej to nie EGR.
    Mimo że samochód podpięty pod komputer nie wykazywał błędu przepływomierz powietrza to po odpięciu wtyczki od niego samochód chodzi normalnie (tzn. jak wcześniej) a po podpięciu zamula.
    Tyle tylko że takie nowe ustrojstwo to 300zł a :( z simensa nawet-500 zł., a zaślepka tylko :? 15 zł.
  • Poziom 9  
    No i po problemie, przynajmniej na razie. Przepływomierz powietrza wymieniony autko zbiera się jak wcześniej.