Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony programator piekarnika Amica

pzar 06 Lut 2013 12:13 3249 4
  • #1 06 Lut 2013 12:13
    pzar
    Poziom 10  

Witam serdecznie,

Przeszukując forum trafiłem na post z takim samym objawem ale nie ma tam nic, co pomogło by zdiagnozować gdzie leży problem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1282825.html (Mam taki sam progr. z taka sama plamką w jego rogu)
    Mama uszkodzony progr. w kuchence Amica. Objawia się to tym, że po podłączeniu zasilania załączają się przekaźnik i tyle. Wyświetlacz w ogóle się nie załącza.
    Na zdjęciu poniżej wskazałem 2 punkty na których jest napięcie rzędu 4,75V DC (czerwony okrąg z lewej i punkt po prawej stronie). Nie znam się zbytnio na takich wyświetlaczach i nie wiem gdzie dokładnie wykonać pomiar aby upewnić się czy wszystkie zasilania do niego docierają, stąd moja prośba o pomoc w ustaleniu czy wina jest po jego stronie czy też gdzieś w elektronice?

Drugą kwestią jest identyfikacja części, z którą się jeszcze nie spotkałem. Na drugim zdjęciu zaznaczyłem części, o których identyfikację proszę, co to jest?

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
    Pzar

0 4
  • #2 06 Lut 2013 12:45
    peter falk
    Specjalista AGD

To są zwykłe przelotki SMD :) . Z doświadczenia powiem jedno: padł mikroprocesor, sterownik wyświetlacza zapewne jeszcze "zipie" - ale to dla Ciebie marna pociecha :|

0
  • #3 06 Lut 2013 21:13
    pzar
    Poziom 10  

Dzięki za wyjaśnienie, czego to już ludzie nie wymyślą :)
    Ale tak poważnie, chesz powiedzieć że pozostaje zakup nowego programatora?

0
  • Pomocny post
    #4 07 Lut 2013 00:18
    peter falk
    Specjalista AGD

pzar napisał:
    Ale tak poważnie, chcesz powiedzieć, że pozostaje zakup nowego programatora?

Tak, albo w ostateczności zwarcie wyprowadzeń przekaźnika.

0
  • #5 07 Lut 2013 07:39
    pzar
    Poziom 10