logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć silnik z pralki Polar PTL 1109 do szlifierki?

Boxer King 16 Lut 2013 18:17 17592 14
  • #1 11943316
    Boxer King
    Poziom 10  
    Ocena: 5
    Witam posiadam niesprawną pralkę polar PTL 1109 z której chce wykorzystać silnik chcę go podłączyć bez pralki i zrobić szlifierkę tylko nie wiem jak musiał bym go podłączyć. Silnik był podłączony do płytki sterowniczej poprzez 6 przewodów wszystkie są czarne a płytki niestety nie posiadam ponieważ została spalona przez poprzedniego właściciela i wyrzucona. Na silniku znalazłem schemat który dołączam tylko go za bardzo nie rozumiem proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem amatorem w tej dziedzinie i wszystkiego oczywistego nie wiem.
    Z tego co wyczytałem na podobnych forach to silnik taki posiada jak by w sobie dwa silniki do wirowania jeden i jeden do prania normalnego. Przesyłam schemat proszę o pomoc według mnie to miedzy 7 a 6 wejściem jest transformator jakiś miedzy 5 a 4 jest chyba włącznik ale nie wiem co to jest te R oraz nie wiem co jest miedzy 3 i 2 czy to rezystor czy coś innego???
  • #2 11943654
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD
    Ocena: 2650
    Chcesz sobie krzywdę sobie albo komuś zrobić?
    Ten silnik rozpędza się do ponad 13000 obrotów / min (normalnie szlifierka ma około 2800 obr/min).
  • #3 11943836
    bagrowski59
    Poziom 16  
    Ocena: 31
    Szlifierkę to możesz zrobić z silnika od pralki Frani lub podobnej.A z tym silnikiem to naprawdę nie kombinuj tak jak pisze p. Marcin a ma on 3 rodzaje obrotów którymi steruje płyta
  • #4 11944716
    Boxer King
    Poziom 10