Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika od pralki polar

Boxer King 16 Lut 2013 18:17 13080 14
  • #1 16 Lut 2013 18:17
    Boxer King
    Poziom 9  

Witam posiadam niesprawną pralkę polar PTL 1109 z której chce wykorzystać silnik chcę go podłączyć bez pralki i zrobić szlifierkę tylko nie wiem jak musiał bym go podłączyć. Silnik był podłączony do płytki sterowniczej poprzez 6 przewodów wszystkie są czarne a płytki niestety nie posiadam ponieważ została spalona przez poprzedniego właściciela i wyrzucona. Na silniku znalazłem schemat który dołączam tylko go za bardzo nie rozumiem proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem amatorem w tej dziedzinie i wszystkiego oczywistego nie wiem.
    Z tego co wyczytałem na podobnych forach to silnik taki posiada jak by w sobie dwa silniki do wirowania jeden i jeden do prania normalnego. Przesyłam schemat proszę o pomoc według mnie to miedzy 7 a 6 wejściem jest transformator jakiś miedzy 5 a 4 jest chyba włącznik ale nie wiem co to jest te R oraz nie wiem co jest miedzy 3 i 2 czy to rezystor czy coś innego???

0 14
  • #2 16 Lut 2013 19:21
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

Chcesz sobie krzywdę sobie albo komuś zrobić?
    Ten silnik rozpędza się do ponad 13000 obrotów / min (normalnie szlifierka ma około 2800 obr/min).

0
  • #3 16 Lut 2013 19:53
    bagrowski59
    Poziom 15  

Szlifierkę to możesz zrobić z silnika od pralki Frani lub podobnej.A z tym silnikiem to naprawdę nie kombinuj tak jak pisze p. Marcin a ma on 3 rodzaje obrotów którymi steruje płyta

0
  • #4 16 Lut 2013 23:02
    Boxer King
    Poziom 9