logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak prawidłowo podłączyć silnik 230V 1100W od kosiarki do szlifierki?

Enginm 25 Mar 2018 00:50 1668 10
REKLAMA
  • #1 17125822
    Enginm
    Poziom 6  
    Ocena: 1
    Witam, nie znam się dobrze na elektronice itd ja klepie nożyki , jednak z czegoś muszę zbudować szlifierkę. Mam silnik od kosiarki 230v 1100W Kondensator jest podłączony , chociaz jest lekko poturbowany i myślę czy go nie wymienić , jak mam rozpoznać gdzie jest - i + , i czy nie zepsuje czegoś gdy podłącze odwrotnie? Czytałem że wtedy silnik będzie się kręcił w innym kierunku , regulacja obrotów by się też przydała , a nie wiem jak to wszystko podłączyć , mógłby mi ktoś pokazać jakiś schemat lub po prostu opisać co i jak ?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 17125985
    Sniezynka
    Poziom 33  
    Ocena: 841
    Witam,
    W silnikach prądu przemiennego nie występuje pojęcie (+/-) .
    Kondensator rozruchowy montujemy o takich samych parametrach i wpinamy w złącza te same i nie ma znaczenia czy zamienimy miejscami przewody wychodzące z kondensatora.
    Po to żeby zmienić kierunek obrotów należy zamienić końce uzwojeń silnika.
    Regulacja obrotów jedynie na pomocą falownika.
  • REKLAMA
  • #3 17127240
    Enginm
    Poziom 6  
    A czy taki regulator obrotów się nada ?
    A jak nie to co z tym falownikiem ? Dużo z nim roboty ?
    Do tego jak podłączyć kable do tego ? Gdzie uziemienie ?

PS wiem że jestem kompletnym laikiem w tym temacie , wybaczcie mecze was tak oczywistymi pytaniami
    Załączniki:
    • Screenshot_20180325-185327.jpeg (480.56 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • IMG_20180325_183646.jpg (2.65 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • IMG_20180325_183745.jpg (1.93 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • Pomocny post
    #5 17127599
    mczapski