Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicja 1.3 MPI - Brak mocy, szarpie, gasnie.

kal1004 16 Feb 2013 20:14 11823 26
Wago
  • #1
    kal1004
    Level 10  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu walczę z usterka mojej skody Felicji 1.3 mpi+ gaz sekwencyjny (sterownik Diego G3).
    Wymienione rzeczy:
    czujnik Halla, czujnik podciśnienia (MAP), sonda lambda, czujnik temperatury płynu chłodniczego, profilaktycznie przeczyszczone wtyczki i sprawdzone połączenia lutowane instalacji lpg, wyregulowane luzy zaworowe.
    Niestety problem jak był tak jest nadal..
    Objawy to :
    nie rozwija pełnej mocy (nie raz wciska się gaz do dechy a silnik nie chce przekroczyć 1000 obr?min), ciężko wkręca się do 3500 po przekroczeniu 3500 obr/min idzie normalnie, nie raz potrafi zgasnąć.
    Usterka występuje okresowo tzn. raz jest raz jej nie ma ale ostatnio częstotliwość się mocno nasiliła, co jest bardzo denerwujące więc postanowiłem zrobić z tym porządek.
    Objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie.
    Vag pokazuje błędy sondy lambda 527 i 525 zwarcie do plusa.
    Szczerze to brakuje mi już pomysłów skoro sonda jest nowa to raczej wykluczam by w niej był problem.
    Ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze sprawdzić, przychodzi mi do głowy już tylko cewka zapłonowa ale jak ją sprawdzić nie mając innej na podmianę?
  • Wago
  • #2
    JAMAL01
    Level 12  
    Witam Kolego

    Jeżeli w tym silniku masz metalową cewkę przykręcaną do silnika to mogłeś od razu zacząć od sprawdzenia i wymiany cewki .
  • Wago
  • #4
    andrend
    Level 26  
    Zacznij od sprawdzenia instalacji gazowej.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    kal1004
    Level 10  
    Luzy były regulowane tak jak napsałem na początku, wydech drożny instalacja gazowa została sprawdzona, dziś odetne jeszcze kabelek od podglądu lambdy dla sterownika lpg i zobacze co będzie, co do cewki zostawiłem ja na koniec gyż jest to drogi element, a że miałem już wcześniej inna felicię z podobnymi objawami w której był uwalony hall stawiałem raczej na któryś z czujników.
  • #7
    Doktorr
    Level 35  
    Wykasuj najpierw wartości wyuczone w sterowniku. Ten sterownik niema progów adaptacji potrafi sie rozjechać na amen.
  • #8
    dulik62
    Level 15  
    A sprawdziłeś ciągłość przewodów sondy? Wygląda na przerwę w przewodach.
  • #9
    cardoctor
    Level 17  
    Motronic wrote:
    cardoctor wrote:
    Rozrząd sprawdzałeś?

    Przecież tam jest łańcuch.
    Sprawdzić drożność wydechu, nie zaszkodzi sprawdzić luz zaworowy.

    Robiłem ostatnio audi a5 2009r. 1.8tfsi, polo 2003 1.2 12V, bmw1 1.6 2007r. wszystkie poniżej 100kkm i we wszystkich przeskoczony łańcuszek to i w takim pewnie jest możliwe.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    jarciu_11
    Level 20  
    Tam wyszlifuje dziurę w obudowie a nie przeskoczy Również zaczął bym od mechaniki czyli luzy zaworowe.
  • #12
    kal1004
    Level 10  
    Więc tak odciołem kabelek od podglodu lambdy dla sterownika lpg, efekt żaden co so objawów to zauważyłem jedno że gdy go tak zmuli że nie chce jechać wystarczy mu zrobić "reset" wyłączyć silnik i po ponownym uruchonieniu jedzie normalnie przej jakiś czas by znowu po pewnym czasie złapać kompletnego muła, więc mechanika tu całkowicie odpada ewidentnie jest coś z elektronika a że wszystkie czujniki mam nowe to wygląda na to że sterownik żyje własnym życiem
  • #13
    maszan
    Level 25  
    jarciu_11 wrote:
    Tam wyszlifuje dziurę w obudowie a nie przeskoczy Również zaczął bym od mechaniki czyli luzy zaworowe.

    Jak bedzie naprawde zuzyty a konkretnie duze kolo to przeskoczy - w krancowym przypadku juz nie odpalisz.Taki przypadek mialem u kolegi przed swietami , ale rozrzad rzezil nemilosiernie- duze kolo mialo moze 5 calych zebow.
    Fotka dla niedowiarkow:
    Skoda Felicja 1.3 MPI - Brak mocy, szarpie, gasnie.
  • #14
    kal1004
    Level 10  
    Witam niestety nadal nie uporałem się z usterką została podmieniona cewka zapłonowa na nową, bez rezultatu. Jednak zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz gdy rano po nocy wsiadm i ruszam auko jeździ jak nowe ma pelną moc do momętu aż złapie troche temperatury tj po przejechaniu ok 1,5-2 km i zaczyna się mulenie które osiąga soj szczyt gdy silnik osiągnie temperaturę 90 st. Ma ktoś jakiś pomysł??

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam dla tych ktorym nie chce sie czytac co jest wyzej ze w aucie sa wymienieone ;
    - swiece
    - czyjnik halla
    - map sensor
    - cewka WN
    -sonda lambda
    - sprawdzona instalacja elektryczna ( nowe izolacje połaczeń lutowanych instalacji lpg oraz ciągłośc przewodów)
    - wyregulowane luzy zaworowe
    więc właściwie wymieniona cała elektryka silnika poza sterownikiem nad którego wymianą się zastanawiam.
  • #15
    grzbig
    Level 9  
    Tak jak kolega Doktorr pisał, Gaz miesza w sterowniku, dobry gazownik powinien się z tym uporać.
  • #16
    chomik106
    Level 17  
    Miałem podobny przypadek w Feli,urwany był kabel od kostki czujnika spalania stukowego.Auto zimne jechało jako tako,lecz gdy złapało temperatury muliło.
  • #17
    kal1004
    Level 10  
    witam ponownie. Zrobiłem pomiar rezystencji czujników wg. czeskej serwisówki simosa 2p i wyszło że lambda ma przekroczona rezystencje w temp. pokojowej niemal 2 razy więc została oddana do reklamacji. Dziś otrzymałem nową sondę rezystencja 2,8 w temp pokojowej, po zamontowaniu niby było ok jednak pod wieczór auto znowu zaczeło szwankować tzn. zaczęło dosyć mocno szarpać objawia się to jak by przez chwile tracił zalon i po chwili odzyskiwał bo niemal zrywa asfalt. Gdy się odłączy sondę auto jedzdzi równo lecz jest wyraźnie słabsze.
    Czy to możliwe by po kilku kilometrach padła sonda?? Czy może problem jest zupełnie gdzie indziej? Zastanawia mnie tez związek usterki z temperaturą bo rano po nocy gdy silnik jest zupełnie zimny ma pełna moc i to bez wzgledu na to czy jest wpięta wtyczka od lambdy czy nie jedzie jka nowy do czasu przekroczenia 60 st.
  • #18
    andrend
    Level 26  
    Gaz rozjeżdża sterownik, odłącz gaz napraw benzynę, podłącz gaz wyreguluj i po kłopocie, ile lat ma parownik?
  • #19
    kal1004
    Level 10  
    Nie wiem ile ma lat ale 2 miesiące temu był regenerowany wiec na 100 % działa poprawnie.
    Co do odłączenia gazu sugerujesz aby wywalić na jakiś czas instalację pojeździć na benzynie i zobaczyć co pokaże sterownik benzyny?
  • #20
    andrend
    Level 26  
    Na 10 regeneracji może 2 chodzą jak należy.
  • #21
    kal1004
    Level 10  
    No i wyszło szydło z worka Błąd 513 nieprawidłowy sygnał, czyli mój piekny nowy hall jest tyle samo wart co stary. Oczywiście odeślę go w ramach gwarancji ale zastanawiam się nad zakupem nowego oryginału bo to któryś z kolei czujnik z tych z allegro po 50 zł co się do niczego nie nadaje. Zna ktoś cenę oryginału lub ewentualnie jakiegoś dobrego zamiennika i gdzie go można kupić?
  • #22
    maszan
    Level 25  
    Oryginal pewnie ponad 100.Ja kupilem uzywke oryginalna i na niej jezdze, a drugi hall(tez sprawny uzywany oryginalny) siedzi w bagazniku na zapas.Zamiennikow nie kupuj.
  • #23
    Vez1
    Level 2  
    orginalna sonda koszt 93PLN w internetowym sklepie Skoda części Łódź(Polmozbyt).
  • #24
    bartoszgajos
    Level 2  
    witam jestem nowy i nawet nie wiem czy to na tym forum mam pisac. ale mam pytanie. mam skode fele 1,9 d 2000r kombi i padła mi stacyjka czy mogę założyć do niej stacyjkę z 1998r czy będzie działać ?????? mam w niej immo ale jest zakładane na stacyjkę w plastikowej obejmie i w kluczyku czip, który chciałem przykleić do nowej stacyjki tak aby dawał impuls czy to jest możliwe???
  • #25
    Vez1
    Level 2  
    Popełnilem błąd 93PLN kosztyje czujnik Halla. Sonda okolo 280PLN.

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Z tego co się orientuje to chip w kluczyku musi być zgodny z immobilajzerem. Jak oddziaływują nz siebie dwa chipy, tego nie wiem. Czy tam gdzie mieszkasz nie ma jakiejś firmy zajmującej się wymianą czy dorabianiem kluczyków? Chodzi o to żeby popytać u źródła.
  • #26
    bartoszgajos
    Level 2  
    ale czy ten drugi czip jest w stacyjce tej przy kolumnie kierownicy czy w obejmie plastikowej co obejmuje stacyjkę ta obejma ma przewód i dlatego myślę że w niej jest drugi czip. niestety nie ma ggzieś blisko dobrego zakładu mechanicznego ani elektryka
  • #27
    Vez1
    Level 2  
    Tak dokladnie to ja się nie znam. Mogeę ci wysłać książkę w PDF-ie. Podaj maila.