Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan X-Trial 22 dci - Za wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika

16 Feb 2013 21:29 7689 12
  • Level 10  
    Witam.
    Mam problem z nissanem x-trial 2,2 dci z 2003 r.Auto objeździło już wszystkie warsztaty i wreszcie trafiło do mnie.
    Temat trudny, pytałem już pana google -niestety pytających o ten sam problem jest wielu, ale nikt jeszcze nie znalazł sensownej odpowiedzi.
    Naświetlę temat po mojemu:
    -Temperatura zewnętrzna +1*c
    -auto odstało całą noc
    -temp. płynu +2*c
    -temp.pow. zasysanego +2*c
    -temp. paliwa +1*c
    odpalamy silniczek i... 1500 obr/min. przez 5 sekund, następnie wchodzi na 3500 obr/min. i tak trzyma przez około 60 sekund, obroty spadają do 850 obr/min. i wszystko już jest ok.(do następnego odpalenia na zimno)
    w sterowniku brak błędów.
    wymieniony czujnik temp.płynu
    parametry z potencjometru pedału gazu podczas tych anomalii bez zmian na jednym poziomie.
    miał ktoś może podobny przypadek?
    pozdrawiam
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 10  
    Zawory regulacji cisnienia na pompie sprawne?
  • Level 33  
    Sprawdziłeś w parametrach zadanych, czy to sterownik tak reguluje? Jeśli tak, to może ktoś robił moda i tak mu wyszło.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 17  
    Maciek_GSi wrote:
    Zawory regulacji cisnienia na pompie sprawne?

    Zawory to element wykonawczy, a w tej sytuacji to chyba którys z czujników mówi sterownikowi aby zwiększył obroty.
  • Level 10  
    Co do moda, to wykluczam, gdyż na necie jest dużo nieszczęśliwców z taką przypadłością a nie sądzę żeby każdy z nich miał gmyrane w sterowniku.
    Jeśli chodzi o zawór regulacji ciśnienia to nie sprawdzałem, diagnoza robiona autocomem ,który widzi poprawnie wszystkie parametry,tylko ma duże opużnienie w transmisji danych czasu rzeczywistego. launch można tylko poczytać błędy których nie ma, jutro sprubuję clip może da radę trochę dokładniej to ogarnąć (w końcu nissan coś tam ma z reni).
    W każdym razie w momęcie wzrostu obrotów wzrasta ciśnienie rail, tylko nie wiem czy, wzrasta bo zawór regulacji dostał komęde od sterownika i to ciśnienie podniósł, czy też zawór sam sobie tak wysterował?
    Ciekawe tylko dlaczego dzieje się to tylko na zimnym silniku?
  • Level 33  
    Clipem nic nie zdziałasz, a AutoCom nie widzi wszystkich parametrów w tym silniku. Czy geometria na turbinie chodzi?
  • Level 10  
    tam jeszcze nie zaglądałem, rozebrałem natomiast egr, który był dość brudny, ale po wyczyszczeniu i sprawdzeniu cewek nie przyniosło to żadnej poprawy.
    rozebrałem tego egr, ponieważ na moje ucho obroty spadły w momęcie pojawienia się dziwnego głuchego dudnienia na ssącym(dzwięk podobny do tego jaki pojawia się przy otwarciu egr na pracującym silniku.
  • Level 10  
    launch x431 w starszej wersji softu radzi sobie nieźle.
    I tak .
    1. przed odpaleniem.
    -żądane ciśnienie rail 44 mpa
    -obecne 80 kpa
    2. po odpaleniu (obroty jeszcze 1200)
    -żądane ciśnienie 44 mpa
    -obecne 44mpa
    3. po 5-10 sekundach obroty zaczynają wzrastać
    -żądane ciśnienie wzrasta pomału do 48 mpa a wraz za nim obecne ciśnienie.
    4. obroty 3500 trzyma przez około minutę (ciśnienie 48mpa)
    następnie obroty zaczynają pomału spadać a ciśnienie (o dziwo nadal przez chwilę utrzymuje się na poziomie 48 mpa) po paru sekundach obroty spadają do 1000, a ciśnienie do 44mpa.

    ma ktoś może jakieś sensowne wytłumaczenie?
    dlaczego obroty spadają , a ciśnienie wciąż jest?
    no i podstawowe pytanie?
    dlaczeg o sterownik podwyższa ciśnienie rail?
  • Level 33  
    Ciśnienie paliwa jest ok. Jakie ma żądane obroty? Możesz to sprawdzić? Może gdzieś tam zbiera się olej z turbo i rozpędza go zaraz po starcie. Chociaż sam przyznam, że teoria ledwo się kupy trzyma. Idąc tym tropem, sprawdziłbym jeszcze odmę.
  • Level 17  
    Bardzo osobliwy przypadek.Nie wiadomo co radzić, wiem że to nic związanego z temperaturą ale może altek przeładowuje.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Odnośnie obrotów i ciśnienia to zależy to od obciążenia i wysterowania zaworu w pompie.Podaj wartość w % z zaworu regulacji ciś.paliwa przy tych anomaliach.

  • Level 34  
    Jeżeli silnik YD22DDTI, to ja bym zaczął od adaptacji zaworu SCV.
  • Level 10  
    niestety, adaptacji tego zaworu launchem nie zrobię, ale przeprowadziłem jeszcze kilka testów:
    - co do obrotów, to mam dostęp tylko do obecnych, te wymagane przez sterownik mój komputer niestety nie pokazuje.
    -natomiast mogę ustawić ciśnienie rail (komputer żąda 44 mpa, a ja mogę ustawić np, 36 mpa), wtedy odpalam i auto chodzi 1000 obr/min. wychodzę z tej funkcji i zaczyna się podnoszenie obrotów do 3500 obr/min.
    -drugim sposobem było oszukanie temperatury płynu. zamiast czujnika założyłem rezystor nastawny i zrobiłem tak:
    wysterowałem temp. na -4 (taka jak na zewnątrz) , odpalam i od razu temperatura na +15.
    silnik pracuje na 1000 obr/min. i zachowuje się poprawnie.
    Do testów użyłem urządzenia które sprzedają na necie do wspomagania rozruchu zimnego diesla(obniża temp przy starcie przez 15 s.)
    trochę to zmodyfikowałem (przerobiłem wyjście z przekażnika z NC na NO i założyłem dużo większy kondensator aby wydłużyć czas przełączenia. po załączeniu napięcia przekażnik zwiera i na wyjściu mam 4kohm, które trzyma przez około 4min, bo tyle udało mi się uzyskać z 15 s po wymianie kondziora. całość wpięta równolegle do czujnika temp. a zasilanie układu to:masa i + do kontrolki ładowania wusterowany z alternatora.
    efekt:
    włączamy zapłon i nić się (temp.-4)
    odpalamy , alternator zaczyna ładować i gasi lampkę ładowania i przy okazji uruchamia mój układ czasowy (temp +15 i rośnie, przez około 4 min)
    po rozłączeniu mojej czasówki temp. nagle spada o około 20 *c , ale silnik się już rozgrzał i nominalnie ma 17*c.
    w sumie auto przestało się wkręcać na te wysokie obroty.
    ale zaproponowałem klientowi, aby pojechał najpierw do serwisu, może przeprowadzą mu jakąś adaptacje i po krzyku.
    gdyby jednak nie dali rady to zawsze mogę mu założyc taki patent.

    nasuwa się jednak pytanie:
    -dlaczego sterownik podnosi sam obroty, przy w/w warunkach?
    pozdrawiam
    efekt:

    Dodano po 4 [minuty]:

    coś edytor tekstu poprzestawiał wyrazy.
  • Level 1  
    Witam! Szukam od kilku miesięcy problemu z tymi wysokimi obrotami z rana na zimnym silniku. Samochód kupiłem w marcu i od razu następnego dnia po zakupie problem się pojawił. Było tak codziennie, jednak jak zaczynało się ocieplać to latem problem znikł. Teraz od kilku dni problem znowu zaczyna wracać. Mój samochód to X-trail T30 2.2 dci 114km z 2002 roku. Może ktoś ma pomysł co to może być?