Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III dużo pali LPG. Instalacja gazowa bez komputera.

Royals 16 Lut 2005 17:50 5018 22
  • #1 16 Lut 2005 17:50
    Royals
    Poziom 10  

    Mam golfa III 1,8 jednopunkt założyłem instalacje gazową prostą bez komputera iemulatorów parownik BRC-nowy, mikser Bosch-nowy centralka sterująca , reszta zrobiona na przekaźnikach tzn. sąda zmasowana przez przekaźnik, wtrys przez przekaźnik po plusie po zapłonie rozłącza oczywiście na gazie tak aby automatycznie kasować błędy. Spalanie jest w trasie przy spokojnej jeździe i na ubogich nastawach 11-12 litrów w mieście ok. 14-16 litrów.
    Rózne są opinie niewiem czy dokładać kopuer i emulator czy nie.

    0 22
  • #3 16 Lut 2005 18:05
    Royals
    Poziom 10  

    to już robiłem jest na bardzo ubogich nastawach a jak mu popuszczcze to czołg 14-15 w trasie 18 w mieście regulowałem i parownik i tą śrubą.

    0
  • #4 16 Lut 2005 19:41
    autoel
    Poziom 25  

    Instalacja LPG to takie śmieszne "ustrojstwo" że musi być wyregulowane "w sam raz" bo przy heroicznym oszczędzaniu będzie żarło dużo, proponuję poprawnie wszystko ustawić , z grubsza po tym co piszesz wygląda na żle ustawiony wydatek reduktora albo żle dobrany mikser.

    0
  • #5 16 Lut 2005 21:10
    Adam700
    Poziom 22  

    a mi sie wydaje na 90%ze jest to wina uszkodzonej membrany w parowniku.

    0
  • #6 16 Lut 2005 22:00
    Royals
    Poziom 10  

    parownik jest nowy samochód pracuje równo na wolnych obrotach , ładnie zapala idziała na regulacje ale itak nie mozna zejść w trasie ponizej 12l a wmieście ponizej 15

    0
  • #8 25 Lut 2005 23:33
    MarianAgatka
    Poziom 11  

    należy sprawdzic jak jest mikse i jak jest zamontowany to ma bardzi duży wpływ Glof jest bardzo czułu sprawdzałem u siebie

    0
  • #9 26 Lut 2005 18:11
    zbyszek lublin
    Poziom 14  

    moze z sonda cos nie tak miałem podobnie

    0
  • #10 26 Lut 2005 18:26
    Adam700
    Poziom 22  

    sprawdz szczelnosc mixera w miejscu jgo zamontowania i wezy

    0
  • #11 26 Lut 2005 21:17
    tomekb
    Poziom 25  

    brak emu spowodowało takie zuzycie gazu

    0
  • #12 27 Lut 2005 11:27
    nom
    Poziom 22  

    tomekb napisał:
    brak emu spowodowało takie zuzycie gazu


    Tez tak mysle, ECU nie dostaje sygnalu z sondy lambda (napisales, ze jest zmasowany) i przechodzi w tryb awaryjny przyjmujac parametry domyslne. Czasami lepiej jest dolozyc prosty emulator sondy lambda(samemu mozna zrobic za 10zł) i ECU bedzie dostawalo prawidlowy sygnal sondy od emulatora. Poza tym nie musisz dokladac wyrafinowanej elektroniki, wystarczy prosty attuator + sterownik sterowany sygnalem sondy lambda. Ciezko jest wyregulowac reduktor tak, zeby charakterystyka w calym zakresie obrotow byla liniowa i mieszanka stechiometryczna, ale po dokladnej regulacj da sie tak wyregulowac, zeby w w wiekszym obszarze byla prawidlowa. Nie wiem jaki masz uklad zaplonowy, ale jak masz mozliwosc regulacji ststycznego kąta wyprzedzenia zapłonu to możesz trochę wyprzedzić zapłon o kilka stopni, gaz ma wiekszą liczbę oktanową więc nie powninno być stuków detonacyjnych a poprawi się elastycznośc i spadnie spalanie.

    0
  • Pomocny post
    #13 27 Lut 2005 17:02
    MarianAgatka
    Poziom 11  

    dotyczy zaponu ustawienia zakres reg wynosi od 3 do 9 stopni dla danego samochodu przed GMP a sterownik ustala wartosc zależna od patametrów obciążenia ma do tego zakres 60 stopni należy ustawic oko 6 stopni ma byc ok
    dotyczy spalania nalezy zrobic resetowanie sterownika po wył zapłonu ten sterownik jest bardzo czuły jak ma w pamieci usterki zapisane jako bład

    jeżeli nie chcesz drogi panie montowac elektroniki to nie jest konieczne golf jednipunkt może pracowac bez tego nieszczęscia

    ja bym podłączył tak
    1.w czasie działania gaz rozłaczanie wtryskiwacza warunek konieczny
    2.dodatkowo rozłaczanie pompy paliwa zabezpieczenie zużycia.
    3.rozłaczanie p wyłączeniu zapłonu reset sterownika .
    4zostawic sonda lambda tak jak jest nie zmieniac po co
    5.sprawny reduktor
    6. do ustalenia ilosci oraz osiągów jest sruba reg przykrecisz to mniej pali jkak ustawisz tak pojedziesz jest zasada ustawienia
    7 bardzo istotny jest mikser jak jest zamontowany tam jest podkładka i różnie jast montowana to nalezy dobrać istotne jest fi otwór jaki jest golf ja Spotkałem różnie 36,34, ja mam 32 jest dobrze pali 9 na 100 na 36 palił 11

    0
  • #14 28 Lut 2005 10:14
    VIVERO79
    Poziom 14  

    witam
    ja bym wyregulował go na analizatorze (idealnie tak jak trzeba) nie ubogo i bogato.
    można by dołożyć elektronikę , ale dobrą (o ile sonda lamda jest sprawna)
    pozdrawim

    0
  • #15 28 Lut 2005 11:00
    Royals
    Poziom 10  

    Dzięki za porady mam jeszcze jedno pytanie chodzi o ten prosty emulator jak go zrobić czy można jakiś schemacik.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie czym ten prosty sterownik ma sterować i gdzie ma być wpięty jeżeli to jest prosta instalacja regulacja gazu reęczna

    0
  • #16 28 Lut 2005 17:31
    teges

    Poziom 21  

    Royals z tego co się orjętuję to niestety przepisy dotyczące montażu gazu w samochodach z wtryskiem benzyny znacząco się nie zmieniły i dlatego zamontowane instalacje do takich aut po 1 04 2002r. powinny mieć zamontowany komputer gazowy.Jeżeli już zdecydujesz się na zamontowani takowegoż to proponowałbym ci Bingo M polskiej produkcji z KME specjalnie zaprojektowanego do Monoboscha.Pozdro.

    0
  • #17 28 Lut 2005 18:03
    tomserwis1
    Poziom 12  

    Witam.Osobiście takim autem nie jeżdziłbym bez dobrej elektroniki.Jak mi ktoś powie że prawidłowy skład ustawi na śrubie to życze mu powodzenia.W tym systemie sterowania benzyny po gazie konieczne jest ustawienie masy na sygnał z sondy poniewarz po jakimś czasie na benzynie nie będzie nam nawet odpalał.Pozdrawiam Tomek

    0
  • #18 13 Mar 2005 18:39
    blablakx
    Poziom 10  

    Niestety do samochodów na wtrysku zalecana jest instalacja II generacji, w której skład naturalnie wchodzi sterownik\komputer (jak zwał tak zwał). Wiadomo, że jeśli nie założono sterownika to chodzilo o oszczędność, ale taka oszczędność jest często iluzoryczna.
    Ja założyłbym sterownik - nawet jakiś sprawny, używany.

    0
  • #19 14 Mar 2005 11:25
    energy7
    Poziom 23  

    Niestety masz problem z sondą na 100%, twoja instalacja nie jest przystosowana do pracy z prawdziwym elektronicznie sterowanym silnikem. Sonda analizuje że są za suche spaliny i ładuje więcej paliwa tzn gazu, bo jak przełączysz na poaliwo to dzała na pewno bez zarzutu. Tak więc tylko inna generacja instali gazowej.

    0
  • #20 04 Kwi 2005 21:28
    pedro220
    Poziom 10  

    Moje BMW E36 318i pali w trasie 10,5l/100km i w mieście 14-16l/100km (LPG).
    Wydaje mi się że nie jest to jakieś wygórowane spalanie biorąc pod uwagę moją ciężką noge.

    1
  • #21 08 Kwi 2005 12:32
    balt
    Poziom 19  

    Trzeba to dobrze wyregulować czyli znależć optymalne ustawienia. Wykręć śrubę registra na około 1/4-1/3 i wtedy ustaw bieg jałowy na reduktorze i ozbacz co się będzie dizało. jak za dużo to wkręć troszeczkę register nie iwęcej jak pół obrotu (zalecane po 1/4) i ewentualnie skoryguj reduktor. na reduktorze regulacja zachowuje się w ten sposób że jest pewne określone połozenie śruby gdzie silnik osiaga maksimum obrotów i płynnie pracuje, jak pokręcisz w lewo lub w prawo to będzie zwalniał. Trzeba go ustawić możliwie blisko tego maksimum.

    1
  • #23 14 Lis 2005 09:32
    Royals
    Poziom 10  

    przedewszystkim nie każda instalacja LPG wspólpracuje z komp. samochodu po którejś wymiane komp. LPG pomogło

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo