Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm motocyklowy Partol Line HPS 444 -awaria - może czujnik wstrząsowy

15 Mar 2013 21:14 8064 41
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam nadzieje ze na tym forum ktoś mi pomoże i dobrze trafiłem

    Mianowicie mam działający alarm patrol line HPS 444 w motocyklu i wszystko działa oprocz czujnika wstrząsowego - moge przewracac kopac motor rzucac centralką i nic - po rozebraniu ukazał mi się urwany kabelek z kawalkiem ceramiki od blaszki piezoelektrycznej i teraz mam pytanie czy do wymiany moge kupic obojetnie jaką blaszkę piezo - czy ta blaszka to zwykly glosniczek piezoelektryczny???

    na zdrowy rozum myslę ze to działa tak ze przylutowane ramie z cylinderkiem powoduje drganie piezoelektryka (nie wiem co jest w tym cylinderku a moze to poprostu tylko obciążenie) no i wprawiony w ruch piezoelektryk wytwarza prad ktory wylapuje centralka alarmowa - chyba ze sie myle

    i czy występują takie z miejscem w centrum do przylutowania przewodu

    plytkę przedstawiają zdjęcia
  • Poziom 22  
    Tak, możesz wstawić taką blaszkę piezo.
    Aby ograniczyć możliwość urwania zastosuj cienki przewód.
  • Poziom 10  
    A czy do zakupu potrzebuje jakies dane srednica blaszki , srednica ceramiki, jakies pojemności, czy szukac blaszki z mozliwoscią przylutowania przewodu czy do tej ceramiki mam przylutowac :) akurat w tym temacie jestem ciemny :)
  • Poziom 22  
    Tak przylutujesz do tego, tylko nie grzej za długo, i najlepiej możliwie cienkim przewodem.
    Co do wymiarów, kup taką jak była.
  • Poziom 10  
    Dzięki, tak zrobie a czy dobrze rozszyfrowalem zasade działania takiego czujnika??? nie działanie aladrmu na uderzenie morze byc spowodowane wlasnie nie działaniem tego czujnika/przetwornika?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    leonn21 napisał:
    nie działanie aladrmu na uderzenie morze byc spowodowane wlasnie nie działaniem tego czujnika/przetwornika?

    Jak najbardziej.:)
  • Poziom 22  
    Z reguły takie czujniki wykorzystywały zwykły przetwornik piezo.
  • Poziom 10  
    WYmienilem Piezo i co sie okazalo alarm działa tylko przy najwiekszej ustawionej czułości i to też trzeba mocniej uderzyć hmm nie wiem co mogl bym jeszcze zmienic albo sprawdzic żeby polepszyc - alarm ma 8 skali czulosci wystarczy ze przelacze na 7 to musze porządnie uderzyć żeby się włączył a przy 8 poprostu klepnąć w czujke ale jak ją zamontuje przy motorze to chyba bym musial go przewrocic zeby się załączył przy pozostałych czułościach od 1 do 6 nie działa w ogóle
  • Poziom 22  
    To lepszą miał czułość?

    Alarm motocyklowy Partol Line HPS 444 -awaria - może czujnik wstrząsowy
  • Poziom 10  
    Wcześniej nie działał w ogóle a teraz faktycznie działa ale tylko przy ustawieniu czułości na maxa a fabrycznie działa przy dotknięciu motocykla w połowie czułości a na maxa włącza się sam jak przejedzie obok auto - teraz na maxa to trzeba uderzyć nie w motor ale w samą czujke zeby zadziałał i to tez nie zawsze działa

    czy np mógł bym odłączyć tamten czujnik a przyłączyć coś takiego?? http://sklep.tymex-alarmy.pl/czujnik-wstrzasowy-p-304.html
    lub http://www.aphelektra.com/p/pl/1040/e40+czujnik+wstrzasowy-+alarm+motocyklowy.html

    a też zapytam czy mozliwe jest np przegrzanie piezoelektrycznej plytki przy lutowaniu i przez to takie niedomagania albo to ze poprzednia blaszka byla zamontowana na sztywno (duzo cyny) a teraz wlutowana z minimalną ilością tylko żeby przyłapać - chodzą mi po głowie jeszcze zimne luty, uszkodzony lub przegrzany prewód itp ale to raczej wtedy nie działało by w ogóle

    znalazlem na forum jeszcze jeden podobny czujnik - podobna zasada działania https://obrazki.elektroda.pl/62_1223496093.jpg
  • Poziom 22  
    Ten przetwornik ma być dobrze przylutowany(stabilność).
    Co do innego czujnika-nic nie stoi na przeszkodzie aby taki zamontować.
    Jeśli chodzi o czułość- jak u Ciebie z tą blaszką?(foto wyżej)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Istotne jest też prawidłowe zamontowanie tego
    Alarm motocyklowy Partol Line HPS 444 -awaria - może czujnik wstrząsowy
  • Poziom 10  
    Tą blaszkę dostałem w sklepie dokładnie taką jak była (wielkość) i po przylutowaniu alarm wygląda jak fabryczny z tym ze tak jak wspominałem stara blaszka była przylutowana super sztywno jak by zatopiona w cynie około 3-4 mm a teraz jest po prostu przyklejona ale bardziej wiotka niż oryginalna - spróbuje to poprawić

    czy jest możliwość przegrzania lutownicą tej ceramiki podczas lutowania by mogła działać nie prawidłowo?

    co do tego ramienia z cylinderkiem to zamontowany jest jak w orginale akurat z tym nie bylo najmniejszego problemu

    tutaj w innym czujniku wystarczyła widzę tylko spreżynka https://obrazki.elektroda.pl/62_1223496093.jpg
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    leonn21 napisał:
    czy jest możliwość przegrzania lutownicą tej ceramiki podczas lutowania by mogła działać nie prawidłowo?

    Zależy jak długo grzałeś...
  • Poziom 10  
    grzałem minimalnie ulamek sekundy ale przy próbie na innym piezo przy przylozeniu lutownicy do tego bialego pola zrobiła się z barwy białej pół przezroczysta a że nie było na niej żadnego miejsca do przylutowania to tak z ciekawości pytam

    zauważyłem też że chyba nie jest istotne przylutowanie w centrum tylko można też na obrzeżach ceramicznego pola - ja przylutowałem centralnie ale z boku bardzo ułatwiło by mi mi pracę
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Dobrze by było na środku.

    Dodano po 6 [minuty]:

    leonn21 napisał:
    co do tego ramienia z cylinderkiem to zamontowany jest jak w orginale akurat z tym nie bylo najmniejszego problemu

    Niech piezo będzie solidnie przylutowane, pracować ma właśnie to ramię.
    Jeśli będzie przylutowane nie tak to właśnie mogą być problemy z czułością.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    leonn21 napisał:
    tutaj w innym czujniku wystarczyła widzę tylko spreżynka

    Tak też tak można.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Sprężynka może zwiększyć czułość:
    Alarm motocyklowy Partol Line HPS 444 -awaria - może czujnik wstrząsowy
  • Poziom 10  
    DZIĘKI WIELKIE !!

    za poświęcony czas i bezinteresowną pomoc! Chętnie bym CI postawił dużego browara na live..

    Fakt niedziela ale nie zarobkowo to zabralem sie do roboty bo nie dawalo mi to spokoju -wymienilem piezo na kolejne (dobrze ze kupilem odrazu 2 sztuki) wszystko zespolilem na sztywno i alarm działa jak nalezy na wszystkich 8 czułościach - teraz na 8 stopniu to ledwo co smyrne o motocykl i już wyje :) dlatego ustawiłem na 5 i mogę spać spokojnie


    Moje kolejne pytanie dotyczył bardziej tego konkretnego modelu a mianowicie w alarmach patrol line jest dodatkowy przycisk pod siedzeniem przyłączany czarno-szarym przewodem - tak tez jest i u mnie - służy on do strojenia alarmu w połączeniu z pilotem ale i do załączania alarmu jak ktos chce porwać np siodelko albo na nim usiądzie -lecz ja nie mam tego przycisku i zabardzo nie wiem jak on ma działąć - czy jest on caly czas wcisnięty czy rozłączony - czy ma on byc polączony z masą czy może z plusem hmm nie mam instrukcji podłączenie i nie mam zielonego pojęcia


    ale wazne ze alarm znów działa
    Dzięki jeszcze raz, Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    To powinno pomóc:
    Alarm motocyklowy Partol Line HPS 444 -awaria - może czujnik wstrząsowy
    Czyli jest połączony z masą.
  • Poziom 10  
    Z tego rysunku wynika (o ile dobrze rozszyfrowałęm niemiecki :D ) że do zabezpieczenia obwodowego np siedzeń służy przewód szary a nie czarno-szary hmm a przycisk na czarno-szarym do regulacji, programowania
  • Poziom 22  
    leonn21 napisał:
    do regulacji

    Przyciskiem nie można regulować.
    Służy on do programowania funkcji i pilota.
    Ten rysunek jest od modelu 544, ale nie powinno być dużej różnicy.
  • Poziom 10  
    tak tak potrzebny do włączenia programowania czułości i innych...

    zaden słownik online nie przyjmuje mi wyrazów ze zdjęcia nad przyciskiem tam gdzie dochodzi szary przewód poza tym nie mam niemieckiej klawiatury zeby napisac niemieckie S itp
  • Poziom 22  
    ß - proszę:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z opisu wynika, że powinien to być przycisk NO.
  • Poziom 10  
    Czyli rozumiem ze ma to byc taki przycisk mniej wiecej http://www.ampero.pl/product.php?id_product=67

    czyli caly czas załączony a po przerwaniu obwodu poprzez np podniesienie siodła załączy syrene czy tak?

    Szczerze nie znam zasady dzialania przycisku NO :) jestem mechanikiem i troche liznąłem elektromechanike ale z elektroniki nic :)
  • Poziom 22  
    No-Normal Open - Normalnie otwarty.
    Co do tłumaczenia "schließer" - samozamykacz.
    Czyli wg opisu NO- przycisk musiałby być tak zamontowany aby siedzenie go naciskało (byłby wtedy NC czyli zamknięty obwód z masą) w momencie uniesienia siedzenia ten obwód by się rozłączył.
    Także to jest niemożliwe tak jak napisałeś, że czujnik ten zabezpiecza przed tym, że ktoś usiądzie na motorze- zresztą po co skoro jest czujnik wstrząsowy.
  • Poziom 10  
    czyli jeżeli dobrze rozumiem obwód ma być otwarty a poprzez naciśnięcie zamyka się obwód i zaczyna działać tak?? Sprawdzic mozna by to bylo dotykając szatym przewodemdo masy i wtedy powinien się zalaczyc alarm tak?

    już nię będę meczył więcej bo i tak za dużo a czy mógł bym dostać linka do takiego przycisku jak on wygląda?
  • Poziom 22  
    Czytaj post wyżej.

    Dodano po 5 [minuty]:

    leonn21 napisał:
    czyli jeżeli dobrze rozumiem obwód ma być otwarty

    W momencie uniesienia siedzenia ten obwód sie rozłącza i to jest "znak" dla centralki alarmowej.
    Tak by wynikało z funkcji przycisku NO.
  • Poziom 10  
    Wyslalem post zanim doszla poprawka do postu wyzej :)

    No to juz wszystko rozumiem - jutro zobacze ile taki przycisk kosztuje i go zamontuje lecz widze ze to bedzie działać tylko jak by ktoś chciał porwać siedzenie :)

    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    No raczej niemożliwe żeby działał w dwie strony:
    -jak ktoś uniesie siedzenie
    -jak ktoś usiądzie. (tylko po co skoro jest czujnik wstrząsowy).
    Dla dokłądności zrobił by takie coś, ale musiały być dwa przyciski NO i NC./Odpowiednio zamontowane/
  • Poziom 10  
    Bardziej by mi chodziło żeby działał jak ktoś usiądzie bo nie mogę ustawić tak dużej czułości czujnika wstrząsu żeby od usadzenia np dziecka do zdjęcia zadziałał bo gdyby tak było to wystarczyło by żeby przejechał jakiś samochód drogą a motor był by na poboczu i wycie syreny murowane natomiast czesto się zdarza że stawiam motocykl podczas zlotu motocyklowego ide pospacerować czy poprostu napic sie piwa to wtedy tlumy gapiów robią z motorem co chcą a głównie siadają do zdjęc....a tu 266 kg niech który przewróci i :cry:

    jutro zapytam w sklepie elektronicznym jakie mają te włączniki NC - chociaż jak by połączyć te włączniki NO i NC razem w sposób równoległy to i tak za kazdym razem działał by tylko jeden główie NC a NO tylko po zdjęciu siodełka co raczej będzie rzadkością
  • Poziom 22  
    leonn21 napisał:
    jak by połączyć te włączniki NO i NC razem

    Niezupełnie razem.
    Ten drugi przycisk powinien być tak zamontowany aby zmienił swój stan po dociśnięciu siedzenia.

    Ten pierwszy-w taki sposób aby zamknięte siedzenie go przycisło.(BĘDZIE PRZEWODZIŁ)