Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Mikra k12 - praca silnika

immocar 17 Mar 2013 11:15 3960 6
  • #1
    immocar
    Level 12  
    Witam
    Mam problem z nissanem mikra k12 2002 .
    Mianowicie jak odpalam auto na zimnym silniku to obroty silnika wynoszą ok 1500
    po 30 sek silnik zaczyna mocno falować na obrotach .
    W miarę jak juz sie nagrzeje to chodzi niby równo ale raz na jakiś czas słychać jakby nie dostał iskry na jakim cylindrze.
    Błędów nie ma w parametrach tez niby dobrze.
    Na parametrach widać ze auto na zimnym silniku faluje do ok 50st później sie uspokaja .
    Wyczyściłem przepustnice , wymieniłem świecę ( stare były okopcone) ,
    zrobiłem adaptacje przepustnicy , lambda na rozgrzanym silniku wacha sie około 0,2 do 0,5V .
    Macie może jakieś propozycje?
    co jeszcze sprawdzić?
  • #2
    sebaoo2
    Level 17  
    Oczywiście adaptacje robiłeś na kompie?
  • #3
    immocar
    Level 12  
    Tak
    na kompie
    posiadam Launha i robilem jeszcze na cidifie
    temperatura cieczy chlodzacej 82st przy 56st -- 21st
    grzalka czujnika O2 1(B1) 0.06V -- 0,02V -- 0,00V
    grzalka czujnika O2 2(B1) 0,35V -- 0,37V -- 0,28V

    Czy ta sonda pierwsza nie oszukuje przypadkiem?
  • #4
    lukado1
    Level 20  
    co kolega chciał przekazac przez te parametry:?
    temperatura cieczy chlodzacej 82st przy 56st -- 21st
    grzalka czujnika O2 1(B1) 0.06V -- 0,02V -- 0,00V
    grzalka czujnika O2 2(B1) 0,35V -- 0,37V -- 0,28V
    szczególnie te temperatury nie wiem jak interpretowac...?!?

    ps. co do adaptacji to mam takie coś:
    W K12 adaptacje przepustnicy wykonuje sie w trzech krokach i bez kompa przechodzi....
    Poniżej fragmenty z procedury:

    Accelerator Pedal Released Position Learning BBS00DQ9
    DESCRIPTION
    Accelerator Pedal Released Position Learning is an operation to learn the fully released position of the accelerator
    pedal by monitoring the accelerator pedal position sensor output signal. It must be performed each time
    harness connector of accelerator pedal position sensor or ECM is disconnected.
    OPERATION PROCEDURE
    1. Make sure that accelerator pedal is fully released.
    2.........
    3.........
    4.........
    5.........

    Throttle Valve Closed Position Learning BBS00DQA
    DESCRIPTION
    Throttle Valve Closed Position Learning is an operation to learn the fully closed position of the throttle valve by
    monitoring the throttle position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of
    electric throttle control actuator or ECM is disconnected.
    OPERATION PROCEDURE
    1. Make sure that accelerator pedal is fully released.
    2. ........
    3. ........
    Make sure that throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound.

    Idle Air Volume Learning BBS00DQB
    DESCRIPTION
    Idle Air Volume Learning is an operation to learn the idle air volume that keeps each engine within the specific
    range. It must be performed under any of the following conditions:
    l Each time electric throttle control actuator or ECM is replaced.
    l Idle speed is out of specification.
  • #5
    immocar
    Level 12  
    Te fragmenty to mi nic nie dadzą mógłbyś chociaż na priv przesłać ta procedurę,
    w diagunie mam opcje uczenia przepustnicy która wykonuje automatycznie tak samo cidef
    z lambdą chodzi mi o to że : odpalając zimny silnik gdy temperatura płynu wynosi -3st to lambda zaczyna wskazywać napięcie 0,75V i po parametrach widzę że pracuje aż do 10st płynu chłodzącego , po tej temp jest nagle 0V na lambdzie i silnik zaczyna falować na obrotach .
    Ta sytuacja falowania powoli ustępuje w miarę rozgrzewania się silnika tak ok 70st.
    Potem silnik zaczyna pracować równo a wskazanie sondy jest takie jak pisałem wyżej
    Tylko przy nagrzanym silniku do temp 85st i przy wciśniętym gazie do obrotów silnika od 1600 do 2200 czuć jak silnikiem żuci tak jakby nie przepalał dobrze .
    Co do samego uczenia przepustnicy to składałem kilka takich aut po wypadkach i nie miałem potrzeby uczenia wszystko zawsze działało prawidłowo .
  • #6
    lukado1
    Level 20  
    to moze wymien pierwszą sonde i bedzie dobrze....to nie jest normalne ze najpierw pokazuje a póżniej ZERO...
  • #7
    immocar
    Level 12  
    sonda wymieniona objawy dalej te same .
    Może ktos ma jeszcze pomysł ?