Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra k12 1.2, po odpaleniu obroty falują, ciężko odpala

27 Oct 2017 10:13 4722 6
  • Level 5  
    Witam, mam problem z micrą k12 1.2. Samochód ciężko odpala, po odpaleniu obroty falują przez ok 5 sek i się uspokajają, ale samochód potrafi zgasnąć nawet podczas jazdy.

    Był u paru mechaników, wymienili przepustnice, po tym zabiegu obroty falowały jeszcze troche ale nie gasł przez parę tygodni. Teraz problem znowu zaczął się pojawiać, coraz częściej zaczyna gasnąć podczas jazdy. Na własną rękę wymieniłem czujnik faz zmiennych, sonde lambde (po wymontowaniu starej była cała czarna a nie ruda), świece, sprawdziłem ciśnienie na tłokach jest ok, oraz wymieniłem dwie cewki.

    Na stacyjce świeci się check engine, sprawdziłem jaki ma kod i się wyświetlił p0300 oraz p0340.

    Dziękuję za pomoc,
    Pozdrawiam.
  • Level 5  
    Sprawdziłem szczelność, wszystko jest okej.

    Stan się pogorszył, z błędu odczytałem, że jest błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Samochód po odpaleniu gaśnie i co dziwne, śmierci ropą, mimo tego, że benzyna jest zalana.
  • Level 5  
    Nikt się chyba nie pomylił, bo wcześniej śmierdziało ropą i pojechałem specjalnie zatankować benzyny, bo już rozważałem tą opcje. Zastanawia mnie jedno, czemu obroty falują po odpaleniu silnika, że aż zgaśnie jak się nie przygazuje porządnie a po paru sekundach się uspokaja? Czy wpływ na to może mieć wspomniany czujnik położenia wałka rozrządu?
  • Admin of Computers group
    dawid46stg wrote:
    Czy wpływ na to może mieć wspomniany czujnik położenia wałka rozrządu?
    Raczej nie. Falujące obroty to najczęściej "lewe powietrze" lub brudna przepustnica. Jednak nie jest to regułą, więc warto dokładniej sprawdzić.
  • Level 5  
    Pojawiło się rozwiązanie sprawy, po ponownym odczytaniu kodów błędu, postanowiłem kupić czujnik położenia wałka rozrządu. Wymieniłem go (znajduję się po prawej stronie bloku gdy zdejmiemy tą całą pokrywkę, górą część w której jest gaźnik i filtr). Przy zdejmowaniu zauważyłem, że na kolektorze została jedna uszczelka i była "zapocona", więc może przez nią łapał lewe powietrze. Po wymianie, skasowaniu błędu CHECK ENGINE, micra chodzi jak marzenie, a błąd się nie pojawia. Obroty nie falują i nie gaśnie.