Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.9TDI AFN 1997r. Spadek mocy po przekroczeniu 120km/h

17 Mar 2013 21:38 46410 70
  • Poziom 13  
    Witam,
    mam pewne objawy w Passacie z silnikiem 1.9TDI. Samochód rozpędza się do prędkości 120km/h prawie normalnie a po przekroczeniu tej prędkości przymuli go tak jak by odcięło turbo ( czy coś w tym stylu ), jak pulsuje gazem to mogę wyciągnąć około do 140km/h ale zachowanie jest takie że chwile ciągnie i przymula. Po przekroczeniu tej prędkości 120km/h jest po prostu katastrofa z przyspieszaniem. Dodatkowo gdy na 1 porządnie go przegonie do 5tys.obr/min to zacznie silnik nie równo chodzić tak jakby jeden wtrysk był walnięty i prawie w ogóle nie przyspiesza a dodatkowo zaraz przy tym wyskakuje błąd na komputerze ( sprawdzałem vag-iem ) :


    519 Czujnik ciśn. w przewodzie dolotowym G71 - przerwa lub zwarcie do masy .

    Dodam że przy temperaturach plusowych rzadko tak się dzieje ( chyba że akurat takie mam wrażenie ).

    Na forach jest dużo tematów o tym ale chyba na żadnym z nich nikt nie napisał co w końcu było tego przyczyną.

    Co to może być?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 29  
    No to szukaj co jest z czujnikiem ciśnienia.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 13  
    Tak, tylko ten czujnik G71 jak się nie mylę to jest w sterowniku silnika więc pewnie jedynie pomogła by wymiana tego sterownika. Jak się nie myle to niech mnie ktoś poprawi
  • Poziom 27  
    w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
  • Poziom 42  
    pajo555 napisał:
    Na forach jest dużo tematów o tym ale chyba na żadnym z nich nikt nie napisał co w końcu było tego przyczyną.

    Bo każdy normalnie, w końcu oddaje auto do naprawy i cieszy się z jazdy i nie interesuje go co tam było....
  • Poziom 43  
    Wyczyść kierownicę..
  • Poziom 13  
    A czy takie objawy mogą właśnie wskazywać na np. zapieczone kierowniczki turbiny? Aby je wyczyścić trzeba rozbierać całe turbo czy można wyczyścić bez rozbierania i demontowanie ze samochodu?
  • Poziom 13  
    Myślę... i zgadza się na objawy ale czy wyskoczył by błąd na komputerze czujnika G71 przerwa lub zwarcie do plusa?
  • Poziom 29  
    Jeżeli zapiekają się kierownice turbo to czujnik mówi o przeładowaniu lub niedoładowaniu ze wskazaniem na pierwsze. Moim zdaniem albo czujnik jest uszkodzony albo przewody do niego.
    Ale swoją drogą sprawdź jak rusza się sztanga turbo.
  • Poziom 13  
    Jutro sprawdzę to sztangę turbo ale jeszcze mam takie pytanie czy jak były by zapieczone kierownice turbo czy działo by się tak że 2 dni jeździ normalnie, można przekroczyć bez problemu 120km/h a powiedzmy 2 dni muł, nie można przekroczyć więcej jak 120 ? Nie wiem ale zdaje mi się że jakby były zapieczone te kierowniczki to było by tak cały czas że nie wyciągnie więcej jak 120km/h. Co o tym myślicie?
  • Poziom 13  
    Witam ponownie, dzisiaj podłączyłem autko ponownie pod komputer i wyskoczył taki oto błąd:
    575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
    różnica doregulowania

    Co to może być?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Milion dwieście postów na ten temat... Masz sterownik do naprawy/wymiany.
  • Poziom 27  
    podstawą w diagnostyce doładowania jest test drogowy (3bieg,3 tyś obr., 100% gazu)sprawdzasz wsazania czujnika(grupa11) zobacz też co pokazuje czujnik na samym zapłonie(ciśnienie atm)
  • Poziom 13  
    A czemu akurat sterownik? Co mogło by być w nim uszkodzone?
  • Admin grupy Samochody
    pajo555 napisał:
    A czemu akurat sterownik? Co mogło by być w nim uszkodzone?
    10cm wężyka 3.2mm :D
  • Poziom 13  
    Akurat nie. Sprawdzałem już, i ten wężyk w sterowniku jest ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    T5 napisał:
    pajo555 napisał:
    A czemu akurat sterownik? Co mogło by być w nim uszkodzone?
    10cm wężyka 3.2mm :D


    Wężyk ok.
  • Poziom 42  
    Jeżeli piszecie, że tam jest wężyk do komputera to jaka tam jest turbina? wysterowana podciśnieniem czy hamowana ciśnieniem?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Toż to stary, poczciwy AFN (turbo z gruchą podciśnieniową), czujnik ciśnienia masz w kompie zamontowany. One lubią padać, ostatnio ze trzy zrobiłem. Nie wspominam już o wężykach, które robią się miękkie i/lub nieszczelne. Mam już nawet całe komplety na gotowo, po regeneracji, auto przyjedzie, zamieniam, 20 minut i Klient opuszcza warsztat.
  • Poziom 15  
    Miałem ten sam przypadek w Audi a4 1.9TDI 90 HP. Znając życie sterowanie turbiną stoi na sztywno i gruszka podciśnieniowa nie ma jak sterować obrotami turbiny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    pajo555 napisał:
    519 Czujnik ciśn. w przewodzie dolotowym G71 - przerwa lub zwarcie do masy .

    pajo555 napisał:
    575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
    różnica doregulowania





    Panowie, czytać ze zrozumieniem a pisać z sensem!
  • Poziom 13  
    Ta sztanga co jest przymocowana do niej grucha od turbo powinna się jakoś ruszać jak pracuje silnik?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pawel wawa napisał:
    Toż to stary, poczciwy AFN (turbo z gruchą podciśnieniową), czujnik ciśnienia masz w kompie zamontowany. One lubią padać, ostatnio ze trzy zrobiłem. Nie wspominam już o wężykach, które robią się miękkie i/lub nieszczelne. Mam już nawet całe komplety na gotowo, po regeneracji, auto przyjedzie, zamieniam, 20 minut i Klient opuszcza warsztat.


    Czyli do wymiany komputer silnika?
  • Poziom 42  
    Naprawdę chcesz podjąć decyzję na podstawie forum?????
  • Poziom 13  
    autoas napisał:
    Naprawdę chcesz podjąć decyzję na podstawie forum?????


    A można w jakiś sposób sprawdzić samemu co może być nie tak skoro wchodzi w ten tryb awaryjny?
  • Poziom 42  
    pajo555 napisał:
    sprawdzić samemu co może być nie tak


    Nie...
  • Poziom 11  
    Stawiam 100 PLN że przyczyną jest zawór N75. Miałem to samo w golfie 90KM. Żeby to sprawdzić wystarczy na krótko połączyć przewody podciśnienia na krótko (tylko nie pamiętam które bo ten sposób znalazłem gdzieś w necie) Zdaje się że ten co jest na górze i na dole. Łączysz je na krótko (z pominięciem zaworu n75) i robisz tes jeśli jest poprawa to wymieniasz ten zawór i śmigasz. Wygląda on tak http://allegro.pl/zawor-cisniena-turbo-n75-vw-bora-caddy-golf-passat-i3055188821.html. Ja u siebie wymieniłem dwa takie bo też przy około 120 golf tracił moc i jechał jak trabant.
    U mnie było on na lewym błotniku (stojąc przodem do auta).


    Najprościej to odłącz tą wtyczkę elektryczną i zobacz czy jest różnica. Jeśli nie tzn że jest on do wymiany na 80%. Poszukaj w necie na temat zaworu n75. Na pewno znajdziesz jak go sprawdzić.

    Powodzonka
  • Poziom 42  
    iwan0 napisał:
    Żeby to sprawdzić wystarczy na krótko połączyć przewody podciśnienia na krótko

    Taka nie umiejętna próba, też postawi auto w tryb awaryjny lub porozrywa węże....
  • Poziom 11  
    Wymieniłem dwa takie zawory w swoim golifie III 1,9 Tdi 90KM i węzy mi nie porozrywało ani trybu awaryjnego. Mam Vaga i sprawdzałem. Chcę pomóc a miałem taki sam przypadek.
  • Poziom 15  
    a ja ci gwarantuje że to sterowanie turbiną . Możesz sprawdzić owszem .Ruszasz tą sztangą i jeżeli się rusza to sprawdzasz gruszkę i przewód podciśnienia . Jeżeli wszystko jest ok zmieniasz czujnik N75. A jeżeli sztanga się nie rusza to probojesz ją przesmarować i rozruszać,albo oddajesz turbinę do regeneracji.
  • Poziom 13  
    Chodzi właśnie o to że ta sztanga od gruchy przy turbinie w ogóle się nie rusza. Co w tym wypadku? Regeneracja turbiny?