Rady w stylu "masz Google... " mogłeś sobie podarować.
Co do pilarki to najczęstszym powodem jest rozszczelnienie wężyka łączącego zbiornik oleju z pompą. Znajdziesz go pod spodem pilarki niestety zakryty dolną częścią pałąka (jedyny czarny element z tej strony). Jeśli chcesz sprawdzić przed rozebraniem to zdemontuj prowadnicę, i wstrzyknij kilka kropel oleju w otwór wylotowy smarowania. Po odpaleniu (nie zapomnij odblokować hamulec bo tylko przy kręcącej się zębatce napędzana jest pompa) w przypadku nieszczelności powinny pokazać się pęcherzyki powietrza. Jeśli nic się nie będzie działo to sprawdź napęd pompy. Do tego musisz zdjąć bęben z zębatką i odkręcić sprzęgło (lewy gwint). Po zdjęciu blaszanej podkładki masz już dostęp do ślimaka z drutem-jedyny element napędzający pompę. Sama pompa baaaaaardzo rzadko ulega zniszczeniu. Chyba że używasz olej spuszczany z silników spalinowych, a tam często można napotkać metalowe opiłki.
Z prostych i szybkich rzeczy to możesz jeszcze sprawdzić ssawkę w zbiorniku oleju, ale jeśli używasz czysty olej to możesz sobie podarować. Żeby ją zatkać trzeba wlać kisiel.