Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Primera P12 1,8 - Szarpie silnikiem kiedy sie zagrzeje,traci moc pozniej wraca

devon00 23 Mar 2013 23:50 6423 13
  • #1 23 Mar 2013 23:50
    devon00
    Poziom 9  

    Panowie mam problem ze swoim nowym nabytkiem. Kupiłem auto od handlarza po 2 tyg. strzeliła sruba od napinacza i zerwało łancuch rozrzadu.

    Silnik jest po remoncie, nowy rozrzad, nowe zawory, nowe swiece, nowy olej itp..

    Po 2 tyg jazdy autem po przejechaniu ok 30 km auto traci moc, gaz w podłodze a auto na 5 biegu max. 100km/h, po chwili auto jak by odzyskiwało moc i jedzie dalej równo. Zauważyłem, że po stracie mocy kiedy zatrzymam się, auto na jałowym biegu faluje na obrotach. W pon. jadę na kompa.

    Macie jakieś pomysły?

    Remont silnika był robiony w sprawdzonym od lat warsztacie.

    mechanik zalecil wizyte na kompie czego moge sie spodziewac?

    Zaznacze ze auto spala 9l benzyny na 100km tak pokazuje komp

    0 13
  • #2 24 Mar 2013 22:20
    autopoldi
    Poziom 23  

    Zacznij od wymiany filtra paliwa.

    1
  • #3 07 Lip 2014 09:36
    zico75
    Poziom 11  

    Witam, może udało Ci się ustalić usterkę. Mam od kilku miesięcy ten samo problem. Auto zimne jeździ bez problemu, jak się rozgrzeje traci moc, jak turbodisel bez turba. Nissan Primera P12 1,8 benzyna. U mnie zaczęło się tak że stałem w korku nagle było jakieś pyknięcie i auto zgasło. Potem nie chciało odpalić a jak w końcu odpaliło to kompletny brak mocy. Na drugi dzień odpaliłem bez problemu i moc taka jak powinna być. Wymieniłem już czujnik faz rozrządu (komputer pokazywał błąd) oraz jedną cewkę zapłonową (chodził na trzech garach).

    0
  • #4 07 Lip 2014 09:46
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Auto masz do diagnostyki. Proponuję nie zwlekać, żeby nie skończyło się jak wyżej, zerwaniem rozrządu.

    1
  • #5 19 Lip 2014 12:19
    zico75
    Poziom 11  

    Witam ponownie.
    Pojechałem z nyską do ASO na diagnostykę. Podpięli pod kompa i wyskoczyły błędy P0335 oraz P0011. Mechanik stwierdził że na pewno łańcuch rozrządu wyciągnięty. Zdjął pokrywę i potwierdził swoje przypuszczenia. Powiedział że po wymianie łańcucha i napinaczy na nowe problem zniknie. Polecił mi warsztat, pojechałem do niego, umówiłem się na wymianę, wymienili, zapłaciłem 800 zeta i na drugi dzień problem po przejechaniu 60 km powrócił :-( Na światłach samochód zgasł, problem był z odpaleniem a jak już odpalił to brakowało mu z połowę mocy. Wymieniłem już świece, cewki i łańcuch i jestem nadal w czarnej dziurze. Może ktoś już z tym walczył i może coś podpowiedzieć?

    0
  • #7 19 Lip 2014 12:43
    zico75
    Poziom 11  

    Czyli regulacja czy wymiana tych zaworów?
    Wyczytałem gdzieś też na innym forum że może być problem z katalizatorem?

    0
  • #8 19 Lip 2014 12:46
    majsster
    Poziom 22  

    Sprawdzenie, nie wiem czy są tam regulowane czy hydrauliczne ale tak czy siak wypada to sprawdzić.

    0
  • #9 19 Lip 2014 12:50
    zico75
    Poziom 11  

    Jak pojadę w poniedziałek do mechanika to mu zarzucę temat.

    1
  • #10 18 Kwi 2015 21:11
    tomek mazan
    Poziom 9  

    Witam panowie mam identyczny problem z moim samochodem Nissan primera p12 1.8 benzyna a mianowicie po przejechaniu 100 km czasem 30 km po rozgrzaniu się silnika auto traci moc tylko na rozgrzanym silniku gdy jest zimny auto śmiga bez zarzutu ,2 tyg temu jadac na prostej drodze poczułem takie przydławienie silnika takie (pstrykniecie ) i spadek mocy max predkosc 80,90 km/h podłaczyłem go u znajomego pod kompa pokazało czujnik położenia wału po wymianie dalej to samo po rozgrzaniu silnika czuć przydławienie i po 10 ,15 min auto stopniowo traci na mocy dzis podłaczyłem u mechanika pod kapa nic nie pokazuje ??? mechanik powiedział ze prawdopodobie moze być w jakiejś kostce zwarcie i po rozgrzaniu silnik przechodzi w tryb awaryjny macie jakieś pomysły ??

    2
  • #11 09 Maj 2015 09:51
    roman zwolanowski1
    Poziom 1  

    witam jesli moge to pomoge miałem to samo bład 1121 i 0340 pierwsze było uszkodzona przepustnica która wymieniłem na inna uzywana i skonczyło sie zamulanie i brak mocy 340 czeka własnie na wymiane rozrzadu pozdrawiam

    0
  • #12 15 Maj 2018 11:31
    czechu88
    Poziom 2  

    Witam!
    Silnik1.8 + lpg mam problem po rozgrzaniu silnik przerywa dusi się, ma problemy by wkrecic sie na obroty, brak mocy. Najgorzej na benzynie choć na lpg jest podobnie.
    1. Rozrząd wymieniony 60tys km temu. ( objawy wyskakujacy błąd czujnika pol walka rozrzadu, problemy z odpaleniem po wymianie łańcucha ustało).
    2. Po podpieciu komputra pod sterownik brak błędów.
    3. Czujnik temp pokazuje prawidlowe wartosci bez wzgledu na stopien rozgrzenia silnika.
    4. Na komputerze widac ze przepustnica pracuje w przedziale 1-ok 70% podczas jazdy. Na postoju komputer nie rejestruje zmian w jej otwarciu.
    5. Przeplywomierz rejestruje temp pow zasysanego oraz objętość w granicach normy.
    7. Kiedy zaczyra szarpac kąty wyprzedzania zaplonu i korekty wariuja.
    8. Kiedy silnik pracyje normalnie sondy lambda pracuja w prawidlowym zakresie 0.3_1.2V. Kiedy zaczynaja sie humory to mowily o przedziale 0.8_1.5V. Ale wydale mi się ze to dlatego że sterownik walczy by utzymac obroty i daje zla mieszanke.
    9 . Świece, filtr pow nowe.
    10. Remont kapitalny mial 60tys km temu.
    11. Od samego poczatku po remoncie mial przedłużony monent odpalania ale sadze że to wynika z nie prawidlowwgo ustawienia koła zmiennych faz. Najbardziej to widać kiedy olej jest zimy pali os "strzała" kiedy jest lato trzeba dluzej zakręcić.
    12. Probowalem z dodatkowa masą ale bez skutku.
    13 Po adaptacji przepustnicy bez zmian.
    Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Ktos miał taki problem i go rozwiązał???
    Prosze o pomoc pozdrawiam!

    Dodano po 11 [godziny] 18 [minuty]:

    A w P12 luz zaworowy regulowany jest tkz. Szklankami na konkretny wymiar lub w p11 szklankami z podkladkami na wymiar. Nie ma możliwości by nagle ten luz był zbyt mały jak kolega wcześniej pisal może sie jedynie zwiększać przez wycieranie wałka rozrzadu, szklanek czy podkladek lub powierzchni czołowej zaworu (styku szklanki z zaworem).

    0
  • #13 16 Maj 2018 22:07
    zico75
    Poziom 11  

    u mnie to był czujnik położenia walka rozrządu, chyba. A na 100% któryś z czujników .

    Dodano po 2 [minuty]:

    zapłaciłem 200 zł za naprawę, miałem te same objawy, utrata mocy na rozgrzanym silniku. Tam są dwa takie same czujniki i jeden jest walnięty.

    0
  • #14 18 Maj 2018 02:19
    czechu88
    Poziom 2  

    Czujniki zakupione wiec czekam.
    W miedzy czasie postanowilem jeszcze sprawdzić przepływomierz. Podlaczylem komputer na wolnych obrotach tzn 700 obr/min pokazuje mi ze zasysa 2g pow /s, przy 2000 obr/min to ok 5 g/s. A wiec tak:
    Silnik 1.8 l na 1 obr przypadaja dwa tloki w fazie ssania a wiec przy 2000obr/min:
    1000x1.8=1800l/min / 60= 30l/s
    Przy temp zasysanego powietrza 38st C powietrze waży 1m3=1.160kg
    a wiec 1l pow=1.16g
    Czyli 30l/s = 34,8g/s
    To wskazywalo by ze przepływka jest uwalona czyż nie? Co wy na to?

    0