logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Arduino UNO - Sterowanie LED przez LAN bez Ethernet Shield, jak to zrobić?

filokolo1 11 Kwi 2013 16:55 3471 3
REKLAMA
  • #1 12186010
    filokolo1
    Poziom 17  
    Ocena: 14
    Witam, jestem początkujący w dziedzinie mikro kontrolerów. Chcę podłączyć arduino uno do komputera przez USB i przez internet (w sieci LAN) sterować diodą led podłączoną do arduino pod pin 13. Serwer może nawet generować dwa napisy (bez grafiki) "ON" i "OFF". Czy ktoś pomoże. Czy to możliwe ?

Ps. Mam samo arduino. Nie mam ethernet shield oraz modułu ethernetowego.
  • REKLAMA
  • #2 12187160
    piotrva
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 735
    Bez ethernet shieldu (czyli kontrolera sieciowego po stronie mikrokontrolera) musisz postąpić następującą drogą:
    1. Na PC zainstalować serwer http+php (np. postawić tzw. LAMP na jakimś Unixie, choćby Ubuntu, lub zastosować jakiś serwer pod Windowsa)
    2. Napisać w PHP (lub innym języku skryptowym) program generujący stronę i w zależności od wybranej opcji albo bezpośrednio komunikujący się z Arduino po RS232 (w Unixie bardzo przyjemnie operuje się na porcie RS232 z poziomu PHP, gdyż porty szeregowe są widoczne jako zwykłe pliki, w Windowsie jest spory problem z jednoczesnym odbiorem i wysyłaniem, gdyż Windy nie pozwalają na jednoczesny dwukierunkowy dostęp do plików), albo wykorzystujący po drodze samodzielnie napisany program (np. w C++).

Możesz także rozważyć napisanie 2 aplikacji - serwera, który będzie pośredniczył między protokołem np. UDP a Arduino przez RS232 i drugiej - klienta, który będzie komunikował się poprzez sieć z serwerem i sterował całością.

Ogólnie temat jest dosyć skomplikowany i wymaga pewnej wiedzy z wymienionych przeze mnie po drodze dziedzin.
  • REKLAMA
  • #3 12187292
    filokolo1
    Poziom 17  
    Ocena: 14