Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

duże spalanie - Polonez ATU ...

wojtek gsi 25 Feb 2005 20:20 10269 21
  • #1
    wojtek gsi
    Level 2  
    Witam
    mam poloneza atu plus 1.6 gsi od jakiegoś czasu zaczął spalać gazu ok 15l/100km a paliwa ok 14l/100km jest założona instalacja lpg z elektroniką niewiem czy jest jakaś możliwość wyregulowania zeby mniej palił, jest jeszcze taki dziwny objaw w czasie jazdy pod górę czasami śmierdzi gaz,przyczym wszystkie połączenia są szczelne byłem ostatnio na diagnostyce i bylo to sprawdzane tak jak i spaliny są w normie.
    Będę wdzieczny za pomoc.
  • #2
    xawier
    Level 29  
    Wcześniej było ok? Przede wszystkim za dużo ci pali paliwa a gazu w stosunku do paliwa ok. Jak będzie palił 10 bęzyny to ok. 12 gazu i będzie lepiej. Regulacja by się przydała i sprawdzenie czy nie pada silnik od gazu. Polonezy o ile pamiętam nie dobrze znoszą gaz - chodzi mi oczywiście o silnik. Sprawdź ciśnienie na tłokach i zawory. Filtry i regulacja no standard...
    Świece, kopółka i przewody - do sprawdzenia - świece pewnie do wymiany

    A może ciężka noga? Może krótkie odcinki po kilkaset metrów?
    Nie myśl, że gdy pali ci 15 bęzyny - będzie palił 13 gazu. Najpierw bęzyna na cacy - potem gaz...

    Pozdrawiam
  • #3
    wojtek gsi
    Level 2  
    była robiona głowica ibyło sprawdzane ciśnienie na tłokach filtry powietrza i gazu są wymienione tak jak i świece oraz kable wysokiego napięcia
  • #4
    xawier
    Level 29  
    Miałem kiedyś Audi 1.6 Automat - palił ok 12 l. LPG. Jak jeździłem ostro po 140 i deptanie albo pod górkę to też czułem zapach gazu. To objaw za bogatej mieszanki, albo nie spalania jej do końca (może zapłon?). W Audi 1.8 Automat - palił ok 13l LPG. A Audi obecne 2.0 pali tak: Miasto zima lub załączona klima w lato do 16l gazu. Trasa 11l. Średnio wychodzi 12-12.5. W tą zimę wydaje mi się że więcej pali. Czekam do wionny i lata - ulga dla portfela...
  • #5
    tomekb
    Level 26  
    jaki przebieg ma auto i jaki na gazie?
  • #6
    mPromil
    Level 11  
    silnik poloneza jest malo odporny na gaz to fakt( glowica gniazda zaworowe - sprawdz sprezanie) jezeli masz elektronicze sterowanie dawki gazu to sprawdz sonde, zobatrz czy pracuje poprwnie. Mozesz przejrzec jeszcze czujnik temp. ale to ma wplyw tylko na paliwo, na dawke gazu ma tylko wplyw: napiecie przepustnicy, obroty silnika i w glownej mierze sonda lambda - jezeli nie pracuje tym samym nie bedzie regulacji gazu.
  • #7
    tajgerekx
    Level 14  
    Poprostu jest rozregulowany,mała regulacja powinna pomoc
  • #8
    xawier
    Level 29  
    Te silniki gazu nie lubią i może być dużo przyczyn takiego spalania. Za cenę ATU i trochę dokładając mozna kupić jakiś zachodni, najlepiej na mono wtrysku i mozna jeździć...

    Pozdrawiam

    ps. kolesiowi takie ATU paliło w trasie 8l. (gazu) - to masz coś nie tak
  • #9
    natan
    Level 12  
    Mojemu znajomemu to po pewnym czasie nie chciał Polonez podjechać pod wysoką górę na gazie...dobra regulacja to podstawa - zapłon i dobra iskra
  • #10
    zbyszek lublin
    Level 14  
    moj atu chodzi na gazie jak burz,zadbaj o swiece i regulacje gazu,moj mi nie przekracza 10 l
  • #11
    j_an_t
    Level 18  
    wojtek gsi wrote:
    Witam
    mam poloneza atu plus 1.6 gsi od jakiegoś czasu zaczął spalać gazu ok 15l/100km a paliwa ok 14l/100km jest założona instalacja lpg z elektroniką niewiem czy jest jakaś możliwość wyregulowania zeby mniej palił, jest jeszcze taki dziwny objaw w czasie jazdy pod górę czasami śmierdzi gaz,przyczym wszystkie połączenia są szczelne byłem ostatnio na diagnostyce i bylo to sprawdzane tak jak i spaliny są w normie.
    Będę wdzieczny za pomoc.


    Ja też mam Poleneza GSI. Sprawdz czy są kody błędów zarejestrowane w kompie. Do każdego błędu są instrukcje jak postępować dalej.
  • #12
    batorejro
    Level 11  
    Guzik prawda.polonezy gli i gsi z takze gle produkowane po1995 roku maja juz utwardzxane gniazda zaworowe i gaz im nic nie szkodzi.sprawdz sonde lambda i sterownik sondy lambda na gaz.
  • #13
    sewik
    Level 14  
    I tu kolega batorejro ma apsolutną racje i kto wogóle mówi że polonezy nie lubią gazu. Ja od kilku ładnych lat jeżdże poldkami gaznikowcem i mono wtrysk, a teraz wielopunkt i jak narazie żadnych większych problemów. Skasuj sobie jeszcze komputer i zaprogramuj go na nowo.
  • #14
    Maciej Byd
    Level 11  
    witam ja mam poldka caro 96 miałem też taki problem ze spalaniem i wystarczyło że podjechałem do znajomego gaziarza wykasował błędy komputera i wyregulował gaz i teraz pali mi średnio 11-12 l /100km
  • #15
    Artur062
    Level 13  
    Reasumując - sprawdż sondę lambda, najczęściej ona jest przyczyną zawyzonego spalania na PB i LPG.
    A swoją droą warto sprawdzić sterownik, jakie wygenerował kody błędów i czy nie pracuje w tzw. trybie awaryjnym:cry:
  • #16
    Garcia24
    Level 16  
    Polonezy UWIELBIAJĄ GAZ. Za cenę Atu można mieć naprawdę niezły ZŁOM z zachodu.
    A co do tematu.
    1.Sonda lambda, najprawdopodobniej padnięta. Jednak nie ma potrzeby wymiany, gazownik może ustawić komputerek na stałe wartości - ja tak mam i spalanie w mieście 11, na trasie 9.
    2. Sprawdz termostat powietrza czy nie bierze cały czas gorącego powietrza.
    3. Jeśli nie ma mocy - np. pod górkę, mogą być jeszcze zawory do regulacji.
    Pozdrawiam.
  • #17
    el_wlodar
    Level 11  
    sam mam poloneza i mimo pewnych wad tego samochodu jest on jednak malo awaryjny, a o wszystkich przypadlosciach informuje za wczasu (wiadomo ze mu cos dolega) i nie mialem jeszcze sytuacji zebym zatrzymal sie na drodze! poza tym naprawy sa tanie, tylko trzeba sie co nieco na nich znac i nie trafic na zuzyty egzemplarz.

    Czesciowo padlly juz odpowiedzi na rozwiazanie problemu:
    zresetowanie komputera, wcale nie trzeba rozlaczac akumulatora (wystarczy rozlaczyc podluzna wtyczke po prawej stronie stojac przed otwarta maska)

    ewentualnie pelen reset komputera:
    1. Odpalić samochód bez dodawania gazu / zgasić auto po rozgrzaniu silnika do temp. pracy i wyjšć kluczyk !!!
    2. przekręcić zapłon ale nie odpalać silnika
    3. wykonać siedem powolnych ruchów pedałem gazu "od deski do deski"
    4. Odpalić autko dodajšc gaz

    Dalej nalezy zresetowac przepustnice (wtyczka po prawej stronie puszki filtra powietrza, nieco na dole) gdy mamy wlaczony zaplon ale nieuruchomiony silnik nalezy to wtyczke rozlaczyc na moment i podlaczyc z powrotem.

    U mnie rowniez wystapila koniecznosc naprawy glowicy, pozniej auto nieco wiecej pali (miasto 12-12,5l bez szalenstw) ale zniknelo spalanie stukowe i generalnie auto lepiej jezdzi.

    Kolejna rada to sprawdzenie termostatu powietrza, rzadko kiedy trafi sie egzemplarz w ktorym to ustrojstwo dziala.
    Generalnie ma on za zadanie otwierac klapki dla cieplego i zimnego powietrza tak, zeby tempeatura mieszanki paliwp-powiettrze byla optymalna, zatem klapka przy rurce od kolektora wydechowego (papierowa rurka dochodzaca do puszki filtra znad kolektora) przy goracym silniku musi byc zakmnieta, a otwarta dla zimnego powietrza (gruba rura) gdy tak nie jest nalezy wymienic termosta, albo na stale (co jest korzystne dla LPG) zablokowac go na zimne powietrze. Sprowadza sie to do usuniecia papierowej rurki, zatkania korkiem (moze byc od soku, liczy sie tylko srednica) wejscia cieplego powietrza oraz zablokowania w pozycji przepustowej klapki dla powietrza zimnego.

    po tych zabiegach mozna jeszcze wyregulowac instalacje i auto powinno chodzic normalnie i palic okolo 12l gazu
    Jesli tak nie bedzie problem moze tkwic w uszkodzeniu samego komputera sterowania silnikiem a to juz duze wydatki..

    zycze powodzenia!!
  • #18
    Łukasz_S
    Level 12  
    hehee a czy przypadkiem nie trzeb ajeszce siedem razy splunąc przec lewe ramie.przeciez te restety komputera to jakis żart............panowie
  • #19
    Spiky
    Level 1  
    reset komputera nie jest żartem, ale z tymi siedmoima razami przyciskania pedału gazu to chyba przesadziłeś. ja mam poldka 1.6 GLi 2000r. może w nich nie trzeba 7 razy naciskać gazu żeby zresetować komputer. jakbyś podał rocznik swojego autka to byłoby można trafniej Ci doradzić. Odpalałeś swojego poldka jak to się mówi na za pych? podaj rocznik autka
  • #20
    j_an_t
    Level 18  
    Jak czuć gaz to koniecznie trzeba przeprowadzić regulację u mnie to zawsze działa. Miałem taki przypadek, że diagnosta na przeglądzie przykręcił mi śrubę na parowniku tak że po wyjeździe ze stacji samochód się dusił z braku gazu. Wystarczyło odkręcić o pół obrotu i wszystko wróciło do normy.
  • #21
    michal_rybka
    Level 34  
    po pierwsze to ile lat ma parownik i jaki jest?
    zapewne dużo... od razu polecam wymianę na Tomasetto AT07, to są bardzo dobre parowniki, dość stabilne (lepsze niż lovato), i do tego tanie - nowy 180zł
    wyregulować na średnio ciepłym silniku, tak żeby na zimnym też jakoś chodził na tym gazie

    po drugie - to jest jeszcze stary typ na aparacie zapłonowym czy nowszy na podwójnych cewkach? jak na aparacie to po pierwsze ustawić zapłon lampą stroboskopową

    po trzecie tam masz śrubę na wężu gazowym do regulacji czy silniczek krokowy? silniczek (a raczej jego komputer) już pewnie nie żyje, zawsze go wywalam i zakładam śrubę, którą wyregulowuję maksymalny wydatek gazu

    po tym wszystkim powinien palić jakieś 10-12l