Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento 900 - Kierunkowskazy - dziwne działanie...

RGG 08 May 2013 07:40 29721 23
  • #1
    RGG
    Level 10  
    Witam.

    W rodzinie jest seicento 900 (1999r).
    Auto ogolnie stan dobry, jednak... kilka razy zdarzylo się, że podczas jazdy, nie można było włączyć kierunkowskazów (użycie włącznika, nie skutkowało zadziałaniem przerywacza - brak 'migaczy', kontrolna nie świeciła itp...), po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, kierunki działały poprawnie... usterka nie jest 'ciągła', nie występuje każdego dnia.

    Dodatkowo nie 'świeci' lewy, boczny kierunek (ten 'pieg' na błotniku) - żarówka sprawna, przy prawidłowym działaniu, przerywacz nie 'mruga' szybciej jak przy przepaleniu.

    Proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc w rozwiązaniu problemu/ów.

    Dziękuję

    PS. Nadmienię, że zmiana przerywacza nie pomogła.
  • #2
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Czy awaryjne są jak brak kierunku.
  • #3
    sandamiano
    Level 30  
    Czy w czasie braku działania kierunkowskazów jest sprawne światło np cofania?
    Podejrzewam kostkę stacyjki dlatego to proszę sprawdzić bo także można odkręcić skrzynkę bezpieczników i sprawdzić na grubym przewodzie białopomarańczowym zasilającym bezpieczniki F20 F21 F22 F23 czy tam w tym czasie nie ma zaniku napięcia . Jeśli jest to tak jak pisałem kostka stacyjki.
    Dlatego sprawdzenie czy działa światło cofania jest szybsze i łatwiejsze.
    Z kierunkowskazem bocznym - zapewne utlenione styki w oprawce lub żarówka nie dotyka odpowiednio. Przerywacz nie reaguje na brak tego kierunku szybszym miganiem bo żarówka ma za małą moc i nie obciąża przerywacza tak mocno jak 21W w przednich lub tylnych kierunkowskazach
  • #4
    nikusert
    Level 40  
    Gdy awaryjne działają może być wyłącznik awaryjnych ,a raczej brak zasilania po kluczyku (15)może być jak pisze kolega Sandamiano.
  • #5
    RGG
    Level 10  
    W odpowiedzi:
    - awaryjki są
    - św. cofania 'sprawne'
  • #6
    sandamiano
    Level 30  
    RGG wrote:

    - św. cofania 'sprawne'

    Ale czy sprawne w chwili kiedy kierunkowskazy nie chcą działać?
    Usterka w tej chwili wystąpiła?
  • #7
    RGG
    Level 10  
    Tak, sprawne w czasie braku kierunków.
    Usterka wystepuje wg mnie losowo... nie potrafię określić dokładniej warunków w jakich się pojawia
  • #8
    nikusert
    Level 40  
    Musi być brak zasilania po kluczyku w takim razie,sprawdź bezpiecznik i wyjścia z skrzynki bezpiecznikow.
  • #9
    RGG
    Level 10  
    No to czeka mnie nieco więcej zabawy...

    Dziękuje za pomoc... jesli owe 'grzebanie' nie pomoże, będę dalej dopytywać.

    Pozdrawiam
  • #10
    nikusert
    Level 40  
    Jak auto długo stało to zobacz czy nie jest zaśniedziały bezpiecznik.Nie wiem jak w Seicento ,ale Ciękuś miał połączenie zasilnia po kluczyku w kostce do zasilania radia.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    sandamiano
    Level 30  
    Motronic wrote:
    Trzeba polutowac przerywacz, niebieska kostka zaraz przy zespole przełączników. Pęka ścieżka, złączyć drutem.

    Przecież napisał że wymiana przerywacza nic nie dała. Trafił na dwa uszkodzone przerywacze?
    Dwa przerywacz jest daleko od przełączników.
    RGG bezpiecznik F22 odpowiada za kierunkowskazy.
    Prąd z niego płynie również przez wyłącznik świateł awaryjnych. Może tam jest usterka?
  • #13
    emeryt2
    Level 42  
    Nie wiedziałem ,że przy uszkodzonym przerywaczu będą działać awaryjne!!!
  • #14
    nikusert
    Level 40  
    Sprawdziłbym czy do wyłącznika awaryjnych dochodzą napięcia,15 i 30.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    Barysiex
    Level 9  
    Słuchajcie, mam dość banalne pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi.
    W którym miejscu znajduję się przerywacz w seico 900?
  • #17
    LoLek85
    Level 28  
    Anonymous wrote:
    przerywacz, niebieska kostka zaraz przy zespole przełączników
  • #18
    Barysiex
    Level 9  
    Ok, przy zespole przełączników, tylko chodzi mi konkretniej:
    -Przy kierunkowskazach?
    -czy przy awaryjnym za deską?
  • #19
    nikusert
    Level 40  
    Przy przełącznikach kierunkowskazów.
  • #20
    sandamiano
    Level 30  
    Nie wprowadzajcie w błąd przerywacz jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie. Powyżej cięgna otwiernia maski. Sześcian nie zawsze niebieski ale sześcian . To przerywacz kierunkowskazów
  • #21
    murjak
    Level 12  
    A jeżeli nie jesteś pewien który to przerywacz to włącz awaryjne i wyciągnij kostkę która cyka w skrzynce bezpiecznikowej. Jest ona też największą kostką w skrzynce bezpiecznikowej Seicento.
    Czasami też sam włącznik kierunkowskazów lubi się popsuć i wtedy nie zawsze "łapie" ja tak miałem w moim pojeździe.
  • #23
    MarcinBaran1
    Level 1  
    Witam . A co może być jeśli tylnie działają inlewy przód a boczne i prawy przód nie ?
  • #24
    andrzej20001
    Level 43  
    Zacznij od podstaw czyli styki wtyczek i żarówki. Na niebieskich ma być napiecie. Zmierz próbówka.