Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Favorit 94r - Nieprawidłowe działanie silnika dmuchawy.

kopadam46 09 Maj 2013 20:15 1020 4
  • #1 09 Maj 2013 20:15
    kopadam46
    Poziom 16  

    Witam. Jak w temacie, od kilku dni mam problem z dmuchawą w mojej stareńkiej favoritce. Otóż po włączeniu nawiewu na "1" bieg prawie natychmiast załącza się bieg "3", a w nadmuchiwanym powietrzu wyraźnie wyczuwa się zapach przegrzanego bakelitu. W związku z tym mam pytania do Kolegów biegłych w temacie:
    -w jakim położeniu powinny być bimetale gdy rezystory są zimne ?
    U mnie jeden jest zwarty (ten między zaciskami 1-2), drugi rozwarty (między zaciskami 2-3).
    -skąd zapach bakelitu, skoro w zdemontowanej obudowie dmuchawy nie ma żadnych oznak by cokolwiek przegrzewało się. Czy w przełączniku prędkości obrotowej silnika dmuchawy mogą nadpalać się jakieś styki?
    Z góry dziękuję za rzeczową pomoc - pozdrawiam.

    0 4
  • #2 09 Maj 2013 21:54
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Jeżeli na innych pozycjach jest tylko 3-bieg to tak może być .

    0
  • #3 09 Maj 2013 22:52
    kopadam46
    Poziom 16  

    Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam.
    P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?

    0
  • #4 10 Maj 2013 07:00
    nikusert
    Poziom 38  

    Bimetale powinny być zwarte.

    0
  • #5 10 Maj 2013 18:26
    kopadam46
    Poziom 16  

    Witam. Problem rozwiązałem poprzez regenerację płytki z rezystorami i stykami bimetalicznymi. Styki wyczyściłem i wyregulowałem. Obydwa w stanie normalnym muszą być NO, a zwierają wtedy gdyby silnik nie zadziałał po przełączeniu na mniejszą predkość obrotową - powodują wtedy włączenie pełnego napięcia i pracę silnika z maksymalną prędkością obrotową.
    Póki co nawiew chodzi OK - swądu przegrzanego bakelitu nie ma - niestety jego źródła nie ustaliłem.
    Pozdrawiam i proszę o zamknięcie tematu.

    0