Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 45 1,8 układ chłodzenia

malybrajan 09 Maj 2016 18:41 855 18
  • #1 09 Maj 2016 18:41
    malybrajan
    Poziom 4  

    :?: Witam mam problem co do układu chłodzenia. Został przegrzany silnik. Naprawy wymiana termostatu i obudowy, planowanie głowicy i wymiana uszczelki, sprawdzenie pompy wody i chłodnicy wszystko ok. A problem polega na tym że wywala mi ciągle płyn z układu chłodzenia przez zbiorniczek wyrównawczy, już nie wiem gdzie szukać czy to może być wina tulei pływających ?? ?? Może macie jakies propozycje co warto jeszcze zobaczyć ????

    0 18
  • #3 09 Maj 2016 19:39
    malybrajan
    Poziom 4  

    korek został wymieniony na samym początku napraw

    0
  • #4 09 Maj 2016 22:31
    Daro122
    Poziom 29  

    Pewnie pęknięta głowica , jeżeli tuleje to mokre nie pływające a uszkodzona uszczelka pod tuleją cylindra spowoduje przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju .

    0
  • #5 09 Maj 2016 23:02
    malybrajan
    Poziom 4  

    Głowica była planowana sprawdzana na szczelność wymiana uszczelki na wielowarstwowa, głowica jest cała

    0
  • #6 09 Maj 2016 23:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Może reduktor LPG ci zepsuł się i gazuje ukłąd chłodzenia?

    0
  • #7 09 Maj 2016 23:11
    malybrajan
    Poziom 4  

    Mechanicy twierdzą ze to wina tulej a bym chciał minąć rozbieranie silnika na elementy, bo i tak ponad 2000 poszło już w naprawę tylko ten płyn dobija już mnie.

    0
  • #8 09 Maj 2016 23:11
    Daro122
    Poziom 29  

    Płyn wywala bo dostają się do niego spaliny , przez głowicę lub pękniętą tuleję cylindra . Sprawdzanie głowicy na szczelność nigdy nie jest na 100% ponieważ nie można tak do końca stworzyć warunków takich jak w silniku , chodzi o naprężenia wywołane dokręceniem śrub głowicy , to właśnie po dokręceniu śrub pokazuje się nieszczelność . Miałem kilka takich sprawdzonych głowic i problemy z wywalaniem płynu , dopiero wymiana załatwiła sprawę .

    0
  • #9 09 Maj 2016 23:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A co to się stało że przegrzałeś maszynę?

    0
  • #10 09 Maj 2016 23:21
    malybrajan
    Poziom 4  

    Czyli jednak trzeba rozbierać go na drobne elementy jak by nową głowice dać to od razu tuleje sprawdzić, chciał bym nadmienić że głowica pod wpływem temperatury był dość duży ubytek 0,38m

    Dodano po 3 [minuty]:

    Miałem uszkodzoną głowice i olej dawał do chłodnicy i tak jeździłem aż do momentu jak wypluł wszystko to co miał, byłem w trasie jakoś trzeba było się dotoczyć i tak powolutku 50 km w 5 h do tego 3 banki 5 l

    0
  • #11 09 Maj 2016 23:23
    Daro122
    Poziom 29  

    2000 tyś z wymianę uszczelki ,to trochę cię skroili .

    0
  • #12 09 Maj 2016 23:23
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Głowica pasuje od każdego roverka więc jest ok , to nie majątek na VVC .

    1
  • #13 09 Maj 2016 23:31
    malybrajan
    Poziom 4  

    głowica do tego świeczki + termostat z obudową + płyny+ robocizna, ja już kompletnie nie wiem co mam robić gdzie szukać tej przyczyny, mechanicy jak to powiedzieli 5 lat z życia a ja dalej jak samochodu nie mam tak nie mam i stoi wszystko pod znakiem zapytania

    0
  • #14 09 Maj 2016 23:36
    tytka
    Poziom 17  

    Nie jestem mechanikiem, ale pamiętam perypetie, które kiedyś miałem z R-45 (ogólnie pod tym względem silniki serii K kiepsko wyglądają).
    Jeśli faktycznie jesteś pewien, że płyn "wywala" przez zbiorniczek wyrównawczy, to tak jak sugeruje Daro122, przyczyn trzeba szukać tam gdzie spaliny mogą się dostać do płynu, by stworzyć ciśnienie w układzie chłodzenia, które to powoduje taki efekt jak w twoim aucie. Czyli zostaje tylko głowica i tuleje cylindrów. Pod tulejami cylindrów są uszczelniacze, ale ich nieszczelność chyba raczej powodowałaby inny efekt - płyn dostawałby się do oleju.

    0
  • #15 09 Maj 2016 23:40
    Daro122
    Poziom 29  

    Układ chłodzenia wypłukany z oleju , bez tego nie da rady i mimo że może być już dobrze z uszczelką to dalej będzie wywalać . Chłodnica zajęta przez olej nie oddaje ciepła .

    0
  • #16 09 Maj 2016 23:42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Tak czy inaczej inna głowica , planowanie i złożenie.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Może też być feleśny termostat.

    0
  • #17 09 Maj 2016 23:43
    tytka
    Poziom 17  

    A jak wymieniał Ci uszczelkę głowicy, to wymienił szpilki? Tu są bardzo długie i gdy użył starych mogły się rozciągnąć i spowodować nieszczelność.

    0
  • #18 09 Maj 2016 23:48
    malybrajan
    Poziom 4  

    Tak wszystko nowe zostało założone. A żeby do tulej się dobra to tak czy inaczej cały silnik rozbierać trzeba ?

    0
  • #19 09 Maj 2016 23:50
    tytka
    Poziom 17  

    Górę trzeba na 100%.
    Ale aby tłok z tulei wyciągnąć, to trzeba i dół silnika.

    0