Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

B&S 28N707 1139-E1 - Kosiarka z silnikiem B&S

kazik13 23 May 2013 14:16 15441 31
  • #1
    kazik13
    Level 11  
    Witam,
    Ostatnio zakupiłem kosiarkę z silnikiem B&S 28N707-1139-E1. Podczas zakupu sprawdzałem kosiarkę i nic nie działo się nic tj silnik nie dymił nawet podczas koszenia i podjeżdżania pod wzniesienie.
    Po przywiezieniu do domu od razu zmieniłem olej na B&S SAE30........weszło ponad dwie banki tj >1.2L.
    Po uruchomieniu silnik zaczął dymić ale po nagrzaniu przestał ale gdy wjechałem w dość duża trawę tj 30-35cm pojawiły się naprawde spore kłeby dymu.
    Proszę o informacje co mogę sprawdzić tj jaka powinna być kompresja takiego silnika??? Czy świeca champion rc12y jest odpowiednia? - taka jest wkręcona.

    Z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam
  • #2
    jpna100
    Level 25  
    Spokojnie silnik musi się dotrzec. Nie możesz dawac mu od razu po garach. Byc może za rzadki olej, ale taki jest zalecany jak napisałeś. Świeca nie ma nic do rzeczy. :D
  • #3
    kazik13
    Level 11  
    Dziękuje za odpowiedź jednak dla świetego spokoju chciałbym zmierzyć kompresję w tym silniku. Jest to sprzęt używany w dodatku jak rozszyfrowałem kody to wręcz leciwy.....97r wiec kompresja może być kiepskawa.

    Pzdr.
  • #4
    jpna100
    Level 25  
    Czyli to nie jest nowy sprzęt? :?:
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    jpna100
    Level 25  
    Jak się nie mylę stopień sprężania wynosi 6:1. Możesz miec problem ze zmierzeniem go szarpiąc za sznurek, gdyż silnik może posidac odprężnik odśrodkowy ułatwiający rozruch.
  • #7
    kazik13
    Level 11  
    Tak to sprzęt używany - traktorek. Nowe są drogie wiec zdecydowałem się na zakup używanego sprzetu. Tak jak pisałem podczas oględzin dobrze sprawdziłem czy dymi na zimno i na ciepło i nie było niepokojących objawów.

    Zdaję sobie sprawe że dymienie nie wróży niczego dobrego wiec chciałbym przeprowadzić dobrą diagnostykę właśnie w postaci mierzenia kompresji. Z tym nie ma problemu gdyż jest tam normalny rozrusznik.
  • #8
    jpna100
    Level 25  
    To zmienia postac rzeczy. Poprzedni olej pewnie był gęstszy i dlatego nie dymił. Są to tylko przypuszczenia. :D
  • #9
    kazik13
    Level 11  
    Wielce prawdopodobne że polscy uczciwi handlarze tak zrobili...............

    Dam znać jak zmierzę kompresję. Pocieszające jest to że do tego leciwego modelu są w USA dostępne wszystkie częsci.

    Pzdr.
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    kazik13
    Level 11  
    Dyma to poszcza jasnego wrecz białego i to raczej na podjazdach albo jak w dużą trawę wjadę.
  • #12
    jpna100
    Level 25  
    Jasny- olej ciągnie. A nie masz czasem za dużo nalane go do silnika?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    kazik13
    Level 11  
    No własnie na początku nalałem za dużo troszkę ponad max ale zaraz zlałem około 150ml ..............po tym poziom był ponad minimum.

    Czy uszczelniacz trzpienia zaworu wymienia się w miarę łatwo?? tj po zdjęciu pokrywy głowicy?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Po numerach rozszyfrowałem rok produkcji...........

    B&S 28N707 1139-E1 - Kosiarka z silnikiem B&S
  • Helpful post
    #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    kazik13
    Level 11  
    Dziekuję bardzo. Faktycznie jest on wierzchu po zdjęciu pokrywy głowicy.

    Zakupie uszczelniacz i pokrywę i zacznę od tej wymiany....to w sumie narazie najprostsze rozwiązanie. Dam znać o rezultatach.


    Przy okazji jakie sklepy rekomendujecie w Polsce gdzie mozna kupic czesci do Brigssa???

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    kazik13
    Level 11  
    Prawdę mówiąc jeszcze nie rozbierałem do głowicy.............przymierzam się do tego w weekend wiec sprawdzę to na pewno.


    Pzdr.
  • #19
    kazik13
    Level 11  
    Dziś znalazłem tylko chwilkę żeby zmierzyć kompresję która okazała sie 4bary. W dodatku widok świecy jaki zobaczyłem troszkę mnie zaskoczył....okazała się cała w oleju.
    B&S 28N707 1139-E1 - Kosiarka z silnikiem B&S

    Będe sie przymierzał do remontu w zwiazku z tym czy może ktoś posiada serwisówke do tego typu silników??
    Chodzi mi głównie takie parametry jak luz zaworowy jaki powinien byc ustawiony i czy w ogóle się ustawia w tym typie.

    Z góry dziękuje.
    Pzdr.
  • Helpful post
    #20
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    jpna100
    Level 25  
    A od czego masz miarkę?? Najlepiej między minimum a maksimum- czyli po środku :D
  • #24
    kazik13
    Level 11  
    Oleju nigdy nie było wiecej niż górna kreska. Teraz poziom jest na dolnej.
    Co do ilości to wlałem dwie bańki i troszkę czyli nie wiele niż 1.2L
  • #25
    jpna100
    Level 25  
    Jak dobrze odczytujesz kreski to jest dobry stan. A teraz jest go mniej bo silnik sobie go pod pija.
  • Helpful post
    #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    kazik13
    Level 11  
    Super!!! Dziekuje bardzo tej metody nie znałem. Dam znać o rezultatach.
  • #29
    seba30.01
    Level 1  
    Kolego mam pytanie trochę wcześniejszego watku, jak rozpoznales rocznik silnika tez mam tak traktor i jestem ciekaw jego rocznika jest jakiś schemat dostępny albo serwisowka? Z góry dzięki. Pozdrawiam
  • #30
    gadzet82
    Level 2  
    Tu sa kody silników i jak je czytac
    http: //w w w. wojsen. ubf. pl/viewpage. php?page_id=15
    ten link ma byc bez przerw . Inaczej nie moge go dodac

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam ten sam problem . A mienowicie pod obciazeniem silnik pobiera olej przez odme . Ostatnio az caly filtr byl mokry od oleju . Kolego doszedles co jest nie tak z twoim silnikiem ?? Mam taki sam model silnika