Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection

04 Cze 2013 23:39 30852 25
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam samochód Renault Laguna 1.9dci 130KM, 2006 rok.
    Przeważnie przy szybkim przyśpieszaniu włączała się kontrolka "CHECK INJECTION" i klucz.
    Podłączyłem do komputera (Solus Snap On)
    Pokazał 3 błędy:

    DF253 - EGR Solenoid valve servo control
    DF163 - Vechicle speed sensor circut
    P2002 - Undocumented code

    Wyciągnąłem EGR. Okazało się że te plastikowe zębatki "straciły" zęby.
    Kupiłem używany EGR(zębatki OK) i włożyłem drugi EGR zamiast mojego.
    Wszystko skręciłem i jest poprawa ale błąd CHECK INJECTION dalej się pokazuje.
    Z tym, że na początku pokazywał się przy szybkim przyspieszaniu.
    Po wymianie EGR po odpaleniu silnika mogę go "cisnąć" i błędu nie ma.
    Pojawia się dopiero po pewnym czasie (7-10 minut).

    Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka i klucz gasną.

    Czy EGR mogę tak po prostu wymienić czy muszę też podłączyć do kompa w "jakimś celu" ?

    Na Elektrodzie znalazłem podobny temat.
    Autor pisał, że często pada również czujnik doładowania turbiny.
    U mnie wygląda on tak:

    Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection

    Autor podał napięcia dla wtyczki 3-pin.
    U mnie są 4 piny (silnik włączony, wtyczka podłączona):
    1 - masa
    2 - +5V (stałe)
    3 - rośnie do +5.01V
    4 - 1.16V, przy 2700 obrotów 1.39V

    Dodam jeszcze, że samochód nie przechodzi w tryb awaryjny. Nie traci mocy.
    Mogę "śmigać" autostradą 160-180 nawet jak kontrolka i klucz się świecą.

    Czy ktoś wie jakie powinny być napięcia na tym czujniku?
  • Poziom 35  
    P 2002 , do wykonania procedura , jeżeli odczyt błędu prawdziwy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przyuczyć EGR, masz fejsika, zamiast wciskać sondy od miernika w wtyczkę sprawdź w parametrach ciśnienie doładowania, ale gdyby było złe to albo nie jechałby tak szybko albo kontrolka szybciej się zapałała i tryb awaryjny by był.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedzi.

    Jeśli chodzi o P2002 to nic nie pisałem bo już sobie poradziłem.
    Wcześniej był też komunikat CHECK EMISSIONS. Ale już znikł.

    Dostęp do kompa (Solus snap on) będe miał dopiero pod koniec przyszłego tygodnia.
    Wtedy sprawdzę ciśnienie doładowania.

    EGR po wymianie nie został przyuczony.
    Czym mogę go przyuczyć? Czy tylko Renault CLIP'em? Czy może czymś innym?
  • Poziom 8  
    Podłącz do kompa i sprawdź jakie są błędy po wymianie EGR.
  • Poziom 9  
    Wczoraj podłączyłem samochód przez zwykły ELM327 (v 1.5a).
    Pokazały się 3 błędy. P2002 i 2 inne dotyczące EGR - skasowałem je.
    Później zrobiłem jeszcze jakieś 100 kilometrów (troche po mieście, troche po trasie).
    Dzisiaj podłączyłem jeszcze raz - błędy dotyczące EGR zniknęły.
    Jeśli dobrze myślę to wychodzi na to że EGR po skasowaniu błędów sam się przyuczył. Mogę się mylić.

    Na chwilę obecną został już tylko 1 błąd.
    Błąd jest w PENDING DTC :
    P2002 - Diesel Particulate filter efficiency below threshold bank 1
    Vehicle area: Powertrain (P)
    Area of vehicle system: Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls

    Ciśnienie doładowania turbiny (Intake Manifold Pressure):
    bieg jałowy - 14.5 PsiA
    normalna jazda (trasa) - pomiędzy 16 PsiA a 20 PsiA
    Maksymalne (przyspieszanie) - 37 PsiA

    Czy błąd DPF'u (P2002) może skutkować wyświetlaniem komunikatu CHECK INJECTION ?

    Wychodzi na to, że trzeba zrobić serwisowe wypalanie DPF'u.
    Na trasie nie chce się wypalić.
    Czy za pomocą ELM327 można zrobić to wypalanie?
    Jest jakieś oprogramowanie obsługujące tą funkcję - najlepiej darmowy ale może być też płatny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Doładowanie ok, błąd FAP-a będzie zapalać kontrolkę. Podłączyć pod clipa, odczytać parametry filtra czyli temperatury z czujników, ciśnienie różnicowe filtra, masa osadów filtrze, podczas jazdy temperatury, wtedy ustalić czy filtr pełen czy co innego.

    Zamiast wypalać lepiej wejść w "ponowne przyuczenia" wybrać "po wymianie filtra cząstek stałych", zapełnienie się wyzeruje, kontrolka zgaśnie, wtedy możliwe będzie wypalanie na drodze. Najlepiej we dwóch, jeden szybko jedzie, drugi parametry odczytuje, wypalanie zacznie się powyżej 500 stopni.
  • Poziom 35  
    O ile nie padł czujnik różnicy ciśnień
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dlatego:

    Przemo9826 napisał:
    Podłączyć pod clipa, odczytać parametry filtra


    Przemo9826 napisał:
    ciśnienie różnicowe filtra
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam kilka dodatkowych informacji.

    Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection

    Przemo9826 napisał:

    Cytat:
    Zamiast wypalać lepiej wejść w "ponowne przyuczenia" wybrać "po wymianie filtra cząstek stałych", zapełnienie się wyzeruje, kontrolka zgaśnie, wtedy możliwe będzie wypalanie na drodze. Najlepiej we dwóch, jeden szybko jedzie, drugi parametry odczytuje, wypalanie zacznie się powyżej 500 stopni.


    Jak robię tak jak napisałeś to dostaję komunikat, że tej funkcji można używać tylko po wymianie filtra. Jeśli filtr nie był wymieniany włączenie tej funkcji może grozić uszkodzeniem silnika.

    Czy używanie tej funkcji jest na pewno bezpieczne?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gdybyś tylko te parametry podał podczas pracy silnika.....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to pewnie już tam ktoś był i wyciął filtr..... Albo nie emulował albo źle został filtr zemulowany. Albo uszkodzone wężyki gumowe prowadzące do czujnika ciśnienia różnicowego.

    Ilość osadów ciągle jest 0, ciśnienie różnicowe na jałowym ma być minimum 5 mbar a masz 2.

    Metodą macajewa sprawdź jeszcze czy jest czarno w wydechu.
  • Poziom 9  
    W rurze wydechowej jest trochę sadzy - rękę pobrudziłem.

    Ciśnienie różnicowe na jałowym skacze od 1 do 4 mbar.
    Ale to i tak nie jest 5.

    Oglądałem w internecie zdjęcia DPF po wycięciu.
    Później położyłem się pod samochód i mój DPF wygląda na "nie wycinany".
    Poniżej zamieszczam zdjęcia.

    Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection

    Czy na podstawie tych zdjęć można powiedzieć czy DPF był "wycinany" czy nie?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wężyki gumowe dobrze sprawdź....
  • Poziom 9  
    Byłem dzisiaj w trzech warsztatach.
    Ale w Anglii nikt nic nie naprawia.
    W każdym powiedzieli że trzeba wymienić DPF na nowy.

    Napisałeś żeby wejść w "ponowne przyuczenia" wybrać "po wymianie filtra cząstek stałych"

    Po wybraniu tej funkcji pojawia się komunikat, że można jej używać tylko po wymianie filtra. W przeciwnym wypadku może dojść do uszkodzenia silnika.

    Co się może stać po wybraniu tej funkcji?
    I czy w moim przypadku wybranie jej, pomoże?

    Napisałeś też, że możliwe jest, że ktoś wyciął DPF i źle zemulował soft.
    Jak mogę sprawdzić czy ktoś grzebał przy sofcie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nic się nie stanie, funkcja ta jest używana po fizycznej wymianie filtra aby wyzerować ilość sadzy w filtrze, ale jak sam widzisz masz zero więc nic nie wyzerujesz, więc nic Ci to nie da. Używa się to jeszcze po to aby możliwe było wypalanie w czasie jazdy po osiągnięciu maksymalnego zapełnienia filtra, i braku możliwości samoistnego wypalenia, ale to tak mniej oficjalnie.

    Nie ma tam DPF lecz jest FAP, dla ścisłości.

    Co tam chcesz naprawić jeśli go fizycznie pewnie nie ma? A chyba nie ma bo masz sadze w ostatnim tłumiku jak napisałeś.
  • Poziom 9  
    OK. Załóżmy, że FAP'a ktoś już wyrzucił.
    I tak jak napisałeś wcześniej źle go emulował.

    Czy jeśli zgram soft z komputera samochodu będziesz w stanie mi go odpowiednio przerobić?
    Oczywiście zapłacę za tą usługę. Jaki koszt?

    Niżej jeszcze kilka zdjęć z parametrami.
    Może pomogą ustalić czy tego FAP'a nie ma na 100%.

    Parametry podczas jazdy, po 20 minutach na autostradzie.
    3 bieg, tempomat na 80km/h, około 3200 obrotów/minute - tak ktoś napisał na jakimś innym forum.
    Ciśnienie różnicowe skacze od -2 do +14
    Mówiłeś, że wypalanie na drodze zaczyna się jak temperatura przekroczy 500*C.
    U mnie te temperatury są zbyt niskie żeby mógł się wypalić - okolo 300*C
    Dlaczego są takie niskie?

    Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection

    Historia FAP

    Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Andrzej_jj napisał:
    Czy jeśli zgram soft z komputera samochodu będziesz w stanie mi go odpowiednio przerobić?
    Oczywiście zapłacę za tą usługę. Jaki koszt?


    Nie zajmuję się tym.

    Andrzej_jj napisał:
    U mnie te temperatury są zbyt niskie żeby mógł się wypalić - okolo 300*C
    Dlaczego są takie niskie?


    Temperatura nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika lecz od obciążenia, większe obciążenie (np. jazda pod górę) równa się większa dawka wtrysku co daje wyższą temperaturę. Ale to i tak nic nie da, masz jak wół napisane że jest 0 gram, czyli nie będzie wypalania bo nie ma czego.

    Ciśnienie różnicowe jest za małe, albo przez uszkodzenie czujnika, albo uszkodzone wężyki (czego oczywiście nie sprawdziłeś bo nic o tym nie piszesz) lub uszkodzony sam filtr na co wskazuje to że masz czarno w końcówce rury wydechowej.
  • Poziom 9  
    Witam

    Przemo9826 - Dzięki za pomoc.

    Od FAP'a idą 2 wężyki do czujnika ciśnienia.
    Uszkodzony był wężyk przed FAP'em - ten krótki - 5-cio centymetrowe pęknięcie.

    Wężyk wymieniony, kontrolka zgasła, samochód śmiga.

    Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection

    Przemo9826 napisał:

    Cytat:
    ciśnienie różnicowe na jałowym ma być minimum 5 mbar a masz 2.


    Skąd to wiesz. Masz jakąś serwisówkę czy coś? Mógłbyś się podzielić?

    Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To teraz jedź na trasę i wypal filtr bo za chwilę będzie błąd że filtr jest pełen, 6 bieg i rura.
  • Poziom 10  
    Koledzy podczepię się do tematu bo widzę że autor korzystał z ELM327, mam pytanie czy softem MaxiEcu z ELM327 w silniku 1.9dci i 2.0dci da się odczytać parametry silnika jak clipem ? czy funkcjonalność przy odczytach jest dużo mniejsza ? da się tym podejrzeć korekty na wtryskiwaczach w tych silnikach ?
  • Poziom 9  
    mike321
    Nie mam tego programu więc nie mogę sprawdzić.

    Przemo9826
    Mógłbyś się podzielić tą serwisówką do Laguny 1.9dci 130km?
  • Poziom 8  
    U mnie też pojawia się komunikat Injection A Controlec i w serwisie po podłączeniu do kompa stwierdził serwisant że do wymiany mam czujnik temperatury przy turbosprężarce.Czy wymiana tego czujnika naprawi ten problem.Czy ktoś wie coś może na ten temat dokładnie.Jaka jest ewentualnie cena nowego czujnika.Pzdrawiam.
  • Poziom 8  
    witam.Pojawia się u mnie co jakiś czas komunikat Injection A Controlec oraz zapala sie pomarańczowy kluczyk.Musze wtedy wyłączyć zapłon i włączyć na nowo i jest wszystko ok.W serwisie powiedziano mi że jest do wymiany czujnik temperatury spalin czy spalania który znajduje się przy turbosprężarce.Mam zatem pytanie do użytkowników czy ktoś zapoznał się blizej z tym tematem u siebie i czy faktycznie był do wymiany ten opisywany czujnik czy moze jest jakś inna przyczyna tego pojawiania się komunikatu.Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Czy ktoś posiada w sprzedaży czujnik temperatury spalin znajduje się on przy turbosprężarce i wtyczka jest koloru brązowego reszta jest wkrecona w kolektor wydechowy.Renault Laguna2 1.9dci kombi.Pozdrawiam