Witam
Mam samochód Renault Laguna 1.9dci 130KM, 2006 rok.
Przeważnie przy szybkim przyśpieszaniu włączała się kontrolka "CHECK INJECTION" i klucz.
Podłączyłem do komputera (Solus Snap On)
Pokazał 3 błędy:
DF253 - EGR Solenoid valve servo control
DF163 - Vechicle speed sensor circut
P2002 - Undocumented code
Wyciągnąłem EGR. Okazało się że te plastikowe zębatki "straciły" zęby.
Kupiłem używany EGR(zębatki OK) i włożyłem drugi EGR zamiast mojego.
Wszystko skręciłem i jest poprawa ale błąd CHECK INJECTION dalej się pokazuje.
Z tym, że na początku pokazywał się przy szybkim przyspieszaniu.
Po wymianie EGR po odpaleniu silnika mogę go "cisnąć" i błędu nie ma.
Pojawia się dopiero po pewnym czasie (7-10 minut).
Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka i klucz gasną.
Czy EGR mogę tak po prostu wymienić czy muszę też podłączyć do kompa w "jakimś celu" ?
Na Elektrodzie znalazłem podobny temat.
Autor pisał, że często pada również czujnik doładowania turbiny.
U mnie wygląda on tak:
Autor podał napięcia dla wtyczki 3-pin.
U mnie są 4 piny (silnik włączony, wtyczka podłączona):
1 - masa
2 - +5V (stałe)
3 - rośnie do +5.01V
4 - 1.16V, przy 2700 obrotów 1.39V
Dodam jeszcze, że samochód nie przechodzi w tryb awaryjny. Nie traci mocy.
Mogę "śmigać" autostradą 160-180 nawet jak kontrolka i klucz się świecą.
Czy ktoś wie jakie powinny być napięcia na tym czujniku?
Mam samochód Renault Laguna 1.9dci 130KM, 2006 rok.
Przeważnie przy szybkim przyśpieszaniu włączała się kontrolka "CHECK INJECTION" i klucz.
Podłączyłem do komputera (Solus Snap On)
Pokazał 3 błędy:
DF253 - EGR Solenoid valve servo control
DF163 - Vechicle speed sensor circut
P2002 - Undocumented code
Wyciągnąłem EGR. Okazało się że te plastikowe zębatki "straciły" zęby.
Kupiłem używany EGR(zębatki OK) i włożyłem drugi EGR zamiast mojego.
Wszystko skręciłem i jest poprawa ale błąd CHECK INJECTION dalej się pokazuje.
Z tym, że na początku pokazywał się przy szybkim przyspieszaniu.
Po wymianie EGR po odpaleniu silnika mogę go "cisnąć" i błędu nie ma.
Pojawia się dopiero po pewnym czasie (7-10 minut).
Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka i klucz gasną.
Czy EGR mogę tak po prostu wymienić czy muszę też podłączyć do kompa w "jakimś celu" ?
Na Elektrodzie znalazłem podobny temat.
Autor pisał, że często pada również czujnik doładowania turbiny.
U mnie wygląda on tak:

Autor podał napięcia dla wtyczki 3-pin.
U mnie są 4 piny (silnik włączony, wtyczka podłączona):
1 - masa
2 - +5V (stałe)
3 - rośnie do +5.01V
4 - 1.16V, przy 2700 obrotów 1.39V
Dodam jeszcze, że samochód nie przechodzi w tryb awaryjny. Nie traci mocy.
Mogę "śmigać" autostradą 160-180 nawet jak kontrolka i klucz się świecą.
Czy ktoś wie jakie powinny być napięcia na tym czujniku?