logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dobór kondensatora i cewki do odbioru 225 kHz Polskie Radio Program I

1Te 08 Cze 2013 01:21 5043 9
REKLAMA
  • #1 12394557
    1Te
    Poziom 2  
    Witam to mój 1 post na tym forum . Jestem początkującym "elektrykiem"
    (w trakcie nauki) i potrzebuje pomocy w doborze kondensatora i cewki do tego schematu (w załączniku) , by wyłapał częstotliwość 225 kHz

znam tylko przybliżone wartości : 1nF i 400-800 uH , lecz nie jestem co do nich pewny a sprawa jest pilna :)

z góry dziękuje za pomoc
    Załączniki:
    • Dobór kondensatora i cewki do odbioru 225 kHz Polskie Radio Program I schemat radio.jpg (5.2 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #3 12394624
    mikstu2
    Poziom 27  
    Ocena: 290
    Możesz zastosować np. taki wzór dla obliczenia indukcyjności L obwodu rezonansowego przy założonej pojemności C:
    L=25300/(C*f^2)
    gdzie:
    L - indukcyjność w µH
    C - pojemność w pF
    f - częstotliwość w MHz

Dobrze by było aby C mogła być regulowana w jakimś zakresie celem dokładnego dostrojenia do stacji.
  • REKLAMA
  • #4 12394718
    wkd
    Poziom 18  
    Ocena: 22
    Takie radio jak na schemacie przedstawiłeś nigdy nie będzie działać poprawnie, bowiem obwód równoległy LC zostanie znacznie stłumiony przez obwód szeregowy diody i głośnika (słuchawek). No a poza tym nic nie napisałeś o antenie. "Goły" obwód równoległy (przy C=1 nF) powinien mieć indukcyjność L= 500,4 uH.
  • REKLAMA
  • #6 12395062
    c2h5oh
    Moderator
    Ocena: 755
    Podstawa sukcesu to wysokoomowe słuchawki (dobre 2 kΩ lub więcej) i długa antena (co najmniej 10 m) zawieszona na izolatorach na "słusznej" wysokości.
  • #7 12395072
    mikstu2
    Poziom 27  
    Ocena: 290