Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB radio z kilku elementów

13 Paź 2007 19:19 2465 7
  • Poziom 28  
    Witam. Chciałbym zmontować tylko ODBIORNIK AM działający na częstotliwości CB, z "gałkową" regulacją kanału. Budowa polegałaby tylko na zmontowaniu układu rezonansowego z kondensatorem zmiennym 380 lub 320 lub 14,7 pF (wszystkie w jednym, kondensator unitry z jakiegoś radioodbiornika). Za tym układem dioda, a za nią wzmacniacz m.cz i głośnik. Wzmacniacz, głośnik, diodę i kondensator mam. Ale z cewką kłopot. Jaka powinna być do np. pojemności 380pF, a jaka do 14,7pF? Do jakiego wzoru się zastosować, by to sobie obliczyć? I najgorsze: jeśli znam indukcyjność (w H) to ile zwoi nawinąć na np. ołówek (potem go wyjąć oczywiście, cewka powietrzna) by tę wartość osiągnąć?
    Bardzo proszę o pomoc, jestem "zielony" w radiotechnice (no, niecałkiem :D ) a taki odbiornik jest mi jak najszybciej potrzebny.
    Help!

Przeniesione z DIY And!
  • Poziom 26  
    Chodi Ci o detektor,będziesz słyszał wszystkie kanały naraz,za słaba selektywnośc.
    Prostym sposobem aby były zadowalające wyniki się nie da.
  • Poziom 16  
    Witam początkującego kolegę

Niestety z "pustego w próżne nikt nic nie naleje", co proponujesz to nic innego jak prosty odbiornik detektorowy AM , niestety nie ten poziom nie ta selektywność. Masz dwa wyjścia z twoim poziomem wiedzy albo zakup jakiegoś starego odbiornika CB albo zabawa w towarzystwie bardziej zaawansowanego kolegi elektronika, no i wtedy masz różne sposoby, od zmontowania prostego odbiornika z podwójną przemianą częstotliwości i regulacją tgz. gałką albo zabawa bardziej zaawansowaną elektroniką z zastosowaniem syntezy częstotliwości.

Pozdrawiam
  • Poziom 28