Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Boxer 2.2 HDI - Błąd p0191 -powyżej 2500 obrotów

wow 19 Jun 2013 14:05 22371 17
Tespol
  • #1
    wow
    Level 27  
    Witajcie...

    Mam problem z moim Boxerem 2.2 HDI.


    Autko odpala na dotyk, równo pracuje.
    Mogę nim nawet płynnie jechać, pod warunkiem, że nie przekroczę około 2500 obrotów silnika.

    Jeżeli jednak przekroczę, to zapala mi się kontrolka silnika i auto wpada w tryb awaryjny (nie ma mocy). Muszę zgasić silnik odczekać około 30 sekund i mogę odpalić auto.
    I sytuacja powtarza się w kółko...


    Wymieniłem filtr paliwa (w starym nie było opiłków, wody itp).
    Dodatkowo zlałem paliwo ze starego filtra i nic niepokojącego nie znalazłem...


    Po podłączeniu do komupera wyskakuje błąd:

    0191


    Z tego co znalazłem na forum to:
    0191 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy
    0191 czujnik ciśnienia listwy paliwowej- sygnał poza zakresem, sygnał nieprawidłowy




    Czytając inne fora, sugerowano wykręcenie regulatora ciśnienia pompy.
    Tak też zrobiłem. Żadnych syfów, zabrudzeń oraz innych rzeczy tam nie znalazłem.
    Przedmuchałem całość skręciłem i nadal to samo.
    Wiem, może być uszkodzony - nowy koszt około 500 zł :(


    Podjechałem do jednego z warsztatów to nawet maski nie podnosili od razu mówią. Wpięcie w komputer 120 zł, wyciągniecie i sprawdzenie wtrysków 4 x 80 zł - od tego zaczynamy i diagnozujemy dalej...
    Nawet dokładnie nie wypytywali jakie objawy...

    Może ktoś z forumowiczów pomoże?
  • Tespol
  • #2
    Sebek19
    Level 2  
    najlepiej podmienić ten czujnik, ewentualnie gdy zapali się błąd spróbuj wcisnąć sprzęgło poczekaj aż samochód spadnie z obrotów i po chwili powinno być ok bynajmniej w moim przypadku było.

    A co do czyszczenia to najlepiej spróbować na myjce ultradźwiękowej można spróbować nawet na takiej zwykłej domowej jak do srebra czasami na trochę pomaga.
  • #3
    wow
    Level 27  
    Nie wiem czy nie zamówić tego czujnika i wymienić...

    Ciężko będzie mi podmienić, bo nie mam z czego :(
  • #4
    lukash3
    Level 16  
    A nie lepiej, zamiast podmieniać, to sprawdzić jakie napięcie jest na czujniku na zapłonie i na wolnych obrotach? Później ew. sprawdzić przelewy na wtryskach.
  • Tespol
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    Po prostu oddaj do dobrego warsztatu. Podłączenie testera, jazda i obserwacja parametrów wiele wyjaśnią. A wtryski nic do tego nie mają.
  • #6
    wow
    Level 27  
    Znacie jakiś dobry warsztat z Wrocławia?


    Mierzyłem napięcie na tej wtyczce tego regulatora ciśnienia.
    Mam tam na przekręconym kluczyku 8,50 V.


    Co ciekawe jak rano odpalam auto błąd nie wyskakuje, dopiero jak auto pochodzi około 5 minut to wywala błąd :(

    Dodano po 4 [godziny] 59 [minuty]:

    Niestety wymieniłem ten regulator ciśnienia pompy CR, ale nadal to samo :(
    Kupiłem oryginał Boscha :(
  • #7
    kybernetes
    Level 39  
    Odczytać usterki wiarygodnym testerem. Jeżeli nadal będzie się pojawiał kod P0191 to tu jego opis:
    P0191 - Zmierzony prąd regulatora ciśnienia paliwa nie odpowiada ciśnieniu sygnalizowanemu przez czujnik ciśnienia paliwa.
    Sprawdzić :
    - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa ( dodatk. usterka P0190)
    - Regulator ciśnienia paliwa (dodatk. usterka P1671)
  • #8
    wow
    Level 27  
    Jutro umówiłem się ze specjalistą, który podłączy komputer i się przejedziemy samochodem i on sobie porówna parametry...

    Proszę tematu nie zamykać, poinformuję o przebiegu wykrywania usterki.
  • #9
    wow
    Level 27  
    Wróciłem z warsztatu, byłem od 9 rano...

    Co zrobiono?


    - zbadano wtryski metodą przelewową - wtryski w porządku
    - rozebrano cały smog w zbiorniku, wymieniono pompke (oryginał Bosch)
    - podłączono na krótko bezpośrednio z pompy zbiornika do pompy RC
    - wykręcili czujnik listwy oraz czujnik temperatury i wymyli go w myjce ultradźwiękowej
    - sprawdzili wszystkie kostki, bezpieczniki, kabelki
    - podłączali komputer 4 razy


    W poniedziałek chcą mi wyciągać całą pompę, bo mówią, że to jej wina, jakieś sekcje czy selekcje mogły paść... I, że jest za małe ciśnienie i brakuje paliwa, dlatrego wywala błąd :(





    Najbardziej zastanawia mnie to, ze jak auto jest zimne to normalnie mogę go kręcić do 4 000 obrotów i jest OK ładnie przyspiesza jest dynamiczne, dopiero jak auto się delikatnie zagrzeje (od odpalenia około 4 minut) to powyżej 2400 obrotów od razu wywala błąd silnika i auto wpada w tryb awaryjny.
    A jak da mu się mocniej w palnik 4-5 tys, to wpada w tryb awaryny i od razu gaśnie samo.
    Później nie chce odpalić trzeba poczekać 1-2 min.

    Coś mi się w tą popsutą pompę wierzyć nie chce, ale tłumaczyli mi, że paliwo się zagrzewa robi się rzadsze i pompa puszcza.
    W filtrze zero opiłków, zero wody (nawet stary filtr rozwaliłem, aby zobaczyć czy nic nie ma na tym papierku).
  • #10
    rx7hew
    Level 16  
    Cześć !!! Jeżeli jest zawór bezpieczeństwa na listwie to go sprawdź czy nie przepuszcza. powinien się otwierać. dopiero przy ciśnieniu minimum 1300 bar.
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    rx7hew wrote:
    Jeżeli jest zawór bezpieczeństwa na listwie to go sprawdź

    Chłopie, gdzie tam zawór w EDC15?
  • #12
    kortyleski
    Level 43  
    Jak już pisałem przede wszystkim diagnostyka a tej na razie brak. Pierwsze to podgląd ciśnienia w momencie "odcięcia" obrotów. Podgląd równoległy parametru żądanego i rzeczywistego. Później dla pewności manometr w listwę i porównanie wskazań z czujnika i manometru mechanicznego. Jeśli nadal wszystko ok to oscyloskop w linię czujnika ale przy samym sterowniku i obserwacja czy czujnik lub wiązka nie generuje jakichś dzikich skoków sygnału co spowodowało by błędną interpretację ciśnienia przez komputer silnika. Dopiero po takim działaniu można podjąć decyzję o jakimkolwiek demontażu części.
  • #13
    wow
    Level 27  
    Dla potomnych!

    POLECAM OD RAZU UDAĆ SIĘ DO PORZĄDNEGO WARSZTATU!!!
    A nie wymieniać na pałę rzeczy!


    U mnie przyczyną były wtryski, niby na przelewach było OK, ale po rozebraniu i wrzuceniu w "tester" "maszynę" nie wiem co, okazało się, że dwa to trupy, jeden da trochę rady, a kolejny no w miarę...

    Po wrzuceniu nowych wtrysków, autko jak marzenie!
  • #14
    Simonne
    Level 16  
    Witam.
    Odsiwerzam temat bo mam cos podobnego.
    Peugeot Boxer 2.2HDI, tylko w moim przypadku odcina i gasi silnik przy 2500 obr.
    i automatycznie wyskakuje blad jak wyzej- P0191
    Wartosci jak na zdjeciu:
    Prosilbym o jakis komentarz i sugestie. Peugeot Boxer 2.2 HDI - Błąd p0191 -powyżej 2500 obrotów
    Z gory dzieki i pozdrawiam
    Przepraszam za brak Polskich znakow ale brak ich na klawiaturze.
  • #15
    wasylek112233
    Level 18  
    masz nalatane ponad 200tysi wtryski do sprawdzenia...
  • #16
    dafit906
    Level 27  
    Zobacz do jakiej wartości otwiera Ci się maksymalnie regulator ciśnienia w pompie CR w wykresach.
  • #17
    bartek mrugacz
    Level 10  
    a może pompa już sie kończy ?
  • #18
    Simonne
    Level 16  
    witam ponownie.
    Nie bardzo wiem jak sprawdzic do jakich wartosci otwiera mi sie regulator w wykresach; wiem ze RCO regulatora wysokiego cisnienia maksymalnie bylo na 58%; wiecej nie odnotowalem.
    Chodzi tez o to ze pompa byla wymieniana i niby jest po regeneracji i sprawna. Nie do konca wierze w wskazanie wysokiego cisnienia w PP2000, nie jestem pewien czy jest to miarodajne.
    Dzis wyczyszczony zostal owy regulator no i jak kolega napisal o wtryskach to zrobilismy test przelewowy:
    pojemniki 100ml
    1- 20ml
    2- 85ml
    3- 15ml
    4- 5ml
    Co jeszcze zauwazylem to ze drugi wtrysk jako jedyny jest delikatnie tlusty(mokry)

    Wydaje mi sie , ze trzeba sie kierowac droga wskazana przez kolege Wasylek112233 i oddac wtryski do sprawdzenia.
    Pozdrawiam
    Brak Polskich znakow: tak jak powyzej.