Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Silnik Tector - Iveco Tector Błąd regulator ciśnienia pompy CR

27 Cze 2013 18:16 10452 10
  • Poziom 9  
    Wyświetla błąd niewłaściwego ciśnienia w układzie CR(wynika ze jest za wysokie bo zaczyna głośno pracować-stuki w silniku ) , wymieniony zawór na pompie wysokiego ciśnienia , czujnik na listwie, sprawdzona wiązka elektryczna, wymienione filtry,wyczyszczona obudowa filtra , zaworek zwrotny sprawny , powrót do zbiornika drożny i bez efektu . problem się pojawił bo wymianie wtryskiwaczy .
  • Poziom 39  
    kbmkc napisał:
    problem się pojawił bo wymianie wtryskiwaczy


    No i właśnie tu bym szukał przyczyny.
  • Poziom 9  
    Wtryskiwacze były podmienione z innego sprawne i też to nie pomogło, po podpięciu texy i pojedyńczym wyłączaniu wtryskiwaczy silnik reagował (silnik pracuje równo tylko stuka ,im wyższe obroty tym bardziej stukanie ustaje ).
  • Poziom 39  
    Odpinaliście może przewody paliwowe z podstawy filtra?
  • Poziom 9  
    Tak była wyciągana podstawa filtra i czyszczona , również zakładaliśmy z innego .
  • Poziom 39  
    To teraz wypada sprawdzić jakie ciśnienie masz na powrocie do zbiornika. Kiedyś grzebałem w tektorku i pomyliłem przewody na podstawie filtra. Efekt był taki że pompka zasilająca (ta na plecach CP3) dawała w powrót. Ciśnienia wprawdzie nie mierzyłem ale powrotu palcem nie szło zatkać. Silnik stukał jak diabli a zawór na rampie przy wyższych obrotach gwizdał aż miło.
  • Poziom 9  
    Faktycznie jak ściągłem przewód powrotu paliwa to nie ma szans zatkać go palcem , tylko sprawdzaliśmy w porównaniu z innym czy właśnie nie są zamienione i są prawidłowo podpięte , czy jest możliwe że pompa CR jest nie szczelna i przepuszcza z wysokiego na niskie bądź na powrót hmm ? na powrocie ma być koło 1bara ?
  • Poziom 39  
    Nie wiem jakie ma być ciśnienie na powrocie ale raczej prawie żadne skoro to tylko powrót. W zasadzie jak silnik chodzi to powrotem ledwie cokolwiek wylatuje. Po mojej pomyłce z powrotu ropa lała pełnym strumieniem.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Iveco Silnik Tector - Iveco Tector Błąd regulator ciśnienia pompy CR
  • Poziom 9  
    To w moim przypadku dokładnie z powrotu do zbiornika leje się strumieniem, podczas pracy silnika w ciągu 2 minut przelało się 5 litrów paliwa.Musze zmierzyć ciśnienie z tego co znalazłem ma mieć max 1 bar. Narazie dziękuję za pomoc , coś mnie już naprowadziłeś na temat .
  • Poziom 39  
    To teraz dokładnie przestudiuj załączony rysunek i jeszcze raz sprawdź.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Tam raczej Bosch jest a nie Siemens.
  • Poziom 9  
    Tak dokładnie bosch , tylko ciśnienie na powrocie znalazłem w opisie bosch i też jest podane do max 1 bar.