Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Coupe 1997 - Centralny zamek klapy bagażnika - nie zamyka.

Chupacabra 08 Aug 2013 16:07 7053 4
  • #1
    Chupacabra
    Level 33  
    Witam!
    Drzwi prawe, lewe i wlew paliwa działają bez zarzutu, ale przestała mi działać tylna klapa. Siłownik sprawdzony - sprawny. Nie mam napięcia otwierania (biały przewód), na zielonym przewodzie podczas zamykania jest napięcie. Prześwietliłem wiązkę w przegubie klapy i tam nie ma problemu.
    Moje pytanie brzmi:
    Gdzie jest drugi koniec białej żyły zasilającej siłownik klapy podczas otwierania? Mam schematy, ale nie mogę znaleźć drugiego końca tego przewodu - jak to biegnie? Od drzwi kierowcy, czy gdzieś spod deski rozdzielczej? Proszę o pomoc i dzięki!
  • #2
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Wszystkie te przewody biegną do centrum dowodzenia czyli do skrzynki bezpieczników. Musisz ją całą wyjąć. Procedurę gdzieś kiedyś opisałem na forum.
  • #3
    Chupacabra
    Level 33  
    Dzięki!
    Może jeszcze dzisiaj sprawdzę.
    Tam jest coś przerobione przez poprzedniego właściciela, że nie ma oryginalnego sterowania zamkiem, tylko jest założona Super Forteca i jej pilotem otwieram - zamykam i uzbrajam alarm, ale z centralki fortecy jest podpięty przewód sterujący centralnym pod przycisk "zamknij - otwórz" - ten pod włącznikiem awaryjnych świateł.
    Sprawdzę i dam znać.
  • Helpful post
    #4
    nomenklaturus
    Level 10  
    Witam, Twój problem może mieć 2 źródła.
    Ale zanim zaczniesz rozbierać auto sprawdź wszystkie bezpieczniki ;)
    A teraz źródła problemu:
    1- tak było w moim przypadku - w megane coupe przewody zasilające odbiorniki energii elektrycznej zainstalowane w klapie bagażnika (tj. dodatkowe światło STOP, oświetlenie tablicy rej. oraz siłownik zamka klapy) poprowadzone są z wewnątrz auta lewym zawiasem klapy (w plastikowej osłonie). Kostka znajduje się pod szybą przy lewym głośniku (patrząc od tyłu auta - tj. stojąc przodem do klapy bagażnika ;) ). Żeby się do niej dostać należy zdjąć okładzinę półki tylnej (ta z głośnikami z tyłu) - kładziesz tylną kanapę i widzisz przed sobą 4 lub 5 czarnych klipsów na rancie półki - odpiąć (ostrożnie). Kolejnym krokiem jest wykręcenie obu głośników. Potem zdejmujesz okładzinę półki tylnej. I już widzisz kostkę. Wiązka przewodów BARDZO często przerywa się tuż przed zawiasem. To znana przypadłość tego modelu Renault. Ja swoją naprawiłem samodzielnie - opiąłem kostkę, odciąłem przewody w klapie bagażnika z lewej strony (wewnątrz klapy już nie pękają) - sprawdziłem czy jest przejście prądu do odbiorników w klapie (mierzysz oporność miernikiem - albo żarówka i bateria ;) ). Następnie wyjąłem odciętą część wiązki z wtyczką, odciąłem przewody zostawiając ok. 4 cm od wtyczki i splotłem nową linkę (6 przewodów) - na tyle długą, żeby nie było problemu z jej umiejscowieniem w dawnym położeniu. Ze starymi przewodami w klapie połączyłem ją 6 pinową kostką elektryczną - taką samą jaką przykręca się przewody w lampach oświetleniowych -np sufitowych. Potem tylko oklejenie taśmą izolacyjną, sprawdzenie działania odbiorników prądu (w tym siłownika klapy) i złożenie całości w kolejności odwrotnej do rozkładania. Możesz oczywiście kupić używaną wiązkę, ale licz się z tym, że problem pojawi się w najbliższej przyszłości ponownie (w używanych często przewody są tak stare, że pękają w newralgicznych miejscach). Mam nadzieję, że pomogłem. Czas naprawy - ok. 2 godzin dla laika na parkingu przed blokiem. Max 1 godzina dla kogoś kto już takie rzeczy robił. U mnie działa aż miło.

    Możliwość 2 - sterownik się uszkodził i musisz kupić nowy (używkę). Nowy można dostać za ok. 150 - 200 zł. Sprawdzić możesz zamek w łatwy sposób- podłącz do niego napięcie 12 V na krótko - jak zadziała suwadło zamka - tzn. że jest sprawny.
  • #5
    Chupacabra
    Level 33  
    Witam. Zapomniałem wcześniej napisać jaki wynik, ale już to nadrabiam. Faktycznie problem tkwił w zawiasie klapy, ale już przy wejściu wiązki do wnętrza kabiny. Rozebrałem jak wyżej, wymieniłem tylko uszkodzoną żyłę- lutownica i termokurcze. Złożyłem - działa. Czas działania - około 2,5 godziny bez pośpiechu. Dzięki za podpowiedźi bo nie wiedziałem, że tam jest ukryta złączka. Pozdrawiam.