Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.6 16V - Brak mocy, słabo wchodzi na obroty

20 Sie 2013 20:04 32934 25
  • Poziom 17  
    Witam mam problem z moją Vectrą B z 96r 1.6 16V Benzyna. Otóż opelek stracił moc, szczególnie na małych obrotach (czasem żeby ruszyć z górki trzeba wcisnąć gaz do połowy i "strzelić ze sprzęgła") Oznaki ma takie jakby kończyła się benzyna ( po dodaniu gazu dusi się), a przyspieszenie ma jak w maluchu, dodatkowo falują jej małe obroty tj. jadąc na dwójce bez gazu sama przyśpiesza tak do 35km/h po czym znów zwalnia i tak co jakiś czas
    Wymienione:
    Filtr paliwa
    Filtr powietrza
    Świece zapłonowe
    Olej w silniku
    Wycięty katalizator
    Kontrolka "check engine" nie świeci się więc wszystkie czujniki w normie, pali na wszystkie cylindry ( widać po świecach), ciśnienie w cylindrach sprawdzone w normie ( nie pamiętam dokładnej wartości, sprawdzał mechanik), z odpalaniem nie ma problemu, na wyższych obrotach (od 4tyś) rozpędza się już powiedzmy poprawnie, objawy są takie same zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku.
    Proszę kolegów o pomoc gdyż nie przychodzi mi do głowy co w niej może być.
  • Poziom 31  
    Ciśnienie paliwa zmierzone? Jakieś lewe powietrza? Co mechanik sprawdził, prócz wymiany tego co nie potrzebne i sprawdzenia kompresji?
  • Poziom 42  
    To jeszcze sprawdź koła zębate rozrządu..
  • Poziom 17  
    Kolego Sołtys_Elbląga, powyższe rzeczy wymieniałem sam gdyż filtr paliwa nie był wymieniany co najmniej 8 lat a filtr powietrza z rok, świece też nie wiem czy od nowości były wymieniane, a ciśnienie sprawdzał mój znajomy taki można powiedzieć przydomowy mechanik wyniku nie pamiętam ale wiem że wartości porównywaliśmy z tymi z internetu i były w normie. Lewego powietrza też nigdzie nie łapie.
    Kolego autoas sugerujesz że rozrząd mógł się przestawić? Postaram się jeszcze dziś sprawdzić i dam znać jak i co

    edit:
    Właśnie sprawdziłem rozrząd wraz ze schematem znalezionym na elektrodzie i wygląda ok znaczniki na kółkach ustawiają się tak jak pokazuje schemat, poza tym rozrząd był robiony około 40tyś km temu z tego co pamiętam także nie powinien się przestawić, pasek i zęby "zdrowe".
  • Poziom 42  
    Odkręcałeś koło pasowe aby obejrzeć kliny?
  • Poziom 17  
    autoas napisał:
    Odkręcałeś koło pasowe aby obejrzeć kliny?

    Nie klinów nie sprawdzałem, ale nie sądzę żeby problem tkwił w rozrządzie, gdyż w miarę niedawno był robiony i wszystko ustawiane (dokładnie w grudniu 2012) aczkolwiek mogę się mylić, postaram się jutro to sprawdzić, a poza tym macie może koledzy jeszcze jakieś pomysły? bo mi już nic nie przychodzi do głowy, dodam jeszcze ze skład mieszanki paliwowej jest raczej poprawny gdyż widać po starych świecach mają ładny kawowy kolor.
  • Poziom 9  
    Miałem ostatnio taką, potrafiła zgasnąć na wolnych obrotach. Problemem była cewka. Świece czyste. W sterowniku zero błędów.
  • Poziom 17  
    Panowie byłem dziś u mojego mechanika posprawdzał wszystko i rozłożył ręce, po podłączeniu pod komputer i z tego co mi powiedział: nie pokazuje żadnych błędów, ciśnienie ok, mieszanka bogata, napięcie w układzie też w porządku, rozrząd ok żadne kliny niepościnane, nie łapie nigdzie lewego powietrza, wszystko wygląda na sprawne, więc skąd takie objawy jak napisałem w temacie?
  • Poziom 22  
    Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.
  • Poziom 17  
    majsster napisał:
    Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.

    Kolego pisałem że byłem dziś u mechanika na diagnostyce przez komputer programem bodajże CDIF2 i nie ma żadnych błędów! Wszystko ok, wszystko szczelne, mechanik obejrzał wszystko dokładnie przejechał się i powiedział że nie wie co może być, mam jeszcze któregoś dnia podjechać żeby posprawdzał wtryskiwacze.
  • Poziom 22  
    Pisałem to że nie ma żadnych błędów nie oznacza ze jest wszystko ok! Trzeba zobaczyć wszystkie parametry silnika podczas postoju samochodu oraz jazdy a nie tylko zobaczyć czy nie ma błędów... Szczególnie się skupić na odczycie czujnika temperatury silnika nie tego co idzie na deske tylko 2 pinowego który daje sygnał do ecu
  • Poziom 17  
    Kolego majsster mechanik odczytywał wartości z komputera na zgaszonym silniku na odpalonym i na obrotach, w jaki inny sposób sprawdzić parametry silnika? Jeśli wiesz prosiłbym o radę bo ja innego sposobu jak podłączenia do komputera, + dokładne oględziny nie znam, poza tym co ma do braku mocy czujnik temp.? Miało by to znaczenie jeśli nie miałby mocy na ciepłym/zimnym silniku a u mnie czy ciepły czy zimny muli tak samo.
  • Poziom 27  
    Tłumik nie zatkany? EGR czysty i sprawny?
  • Poziom 14  
    tak jak pisał autoas - zdejmij koło pasowe wału i sprawdź klin, często się obcina i objawy dokładnie takie jak u Ciebie...
  • Poziom 17  
    Jackall- tłumik drożny
    mariuszek1978- klin nie ścięty
  • Poziom 30  
    Pewnie otwarty jest EGR jeśli rozrząd na pewno ok...
  • Poziom 17  
    Tylko w przypadku problemu EGR powinna wyskoczyć kontrolka silnika "check" lub pojawić się błąd zaworu EGR na diagnostyce komputerowej a nic takiego nie wyskoczyło, jednakże nie zaszkodzi sprawdzić postaram się tym zająć w poniedziałek i dam znać jak i co, proszę także kolegów o inne sugestie co jeszcze sprawdzić.
  • Poziom 11  
    Szukaj kogoś kto analizuje prace silnika na podstawie danych dynamicznych. Jaki jest kolor spalin podczas pracy silnika?
  • Poziom 16  
    Lpg jest zamontowany ?
    Ja też miałem przypadek ściętego klina i objawy identyczne . Może twojemu majstrowi nie chciało się zdjąć zębatki z wału korbowego ?
  • Poziom 17  
    Sama benzyna bez LPG,
    EGR właśnie sprawdziłem, przeczyściłem złożyłem z powrotem i dalej to samo, klin na wale - powtarzam sprawdzany, nie ścięty.
    Chyba trzeba będzie moją Viki postawić na dłużej w jakimś lepszym warsztacie gdyż ani ja ani mój mechanik nie ma pojęcia co jej jest.
    A kolor spalin jakiś taki biały/szary.
  • Poziom 31  
    Skoro mechanik rozłożył rece to przez forum pomoc jest zbędna. Jezdzicie po garażach do Mietkow i Jozkow co polonezy robili a potem że mechanik rozłożył ręce. Podano Ci wszystkie możliwości a że wszystko masz dobrze to wygląda to na Twoje urojenia. Ciśnienia ok, wszystko ok a żadnej wartości nie podales. Mechanik też nie podał tylko powiedział ok? Skoro starej vectry nie umie naprawić to co z nowymi autami? A wy informatycy nauczcie sie czytać bo skoro klin nie sciety to po cholerę piszecie dalej o nim? Mechanicy jakoś w komputerowych dzialach nie piszą.
  • Poziom 22  
    hmm zaciśnij jeszcze powrót paliwa z listwy wtryskowej jeżeli masz taką możliwość i zobacz czy jest różnica w pracy silnika. Skoro wartość ciśnienia paliwa to tajemnica
  • Poziom 2  
    Sołtys_Elbląga napisał:
    Skoro mechanik rozłożył rece to przez forum pomoc jest zbędna. Jezdzicie po garażach do Mietkow i Jozkow co polonezy robili a potem że mechanik rozłożył ręce. Podano Ci wszystkie możliwości a że wszystko masz dobrze to wygląda to na Twoje urojenia. Ciśnienia ok, wszystko ok a żadnej wartości nie podales. Mechanik też nie podał tylko powiedział ok? Skoro starej vectry nie umie naprawić to co z nowymi autami? A wy informatycy nauczcie sie czytać bo skoro klin nie sciety to po cholerę piszecie dalej o nim? Mechanicy jakoś w komputerowych dzialach nie piszą.


    Nie chce nic mówić ja mam identyczny problem od miesiąca zrobione 3000tysiące km na same testy wymienione 4 komplety świec
    kable ngk
    egr
    egr zaślepiony
    uszczelka pod ssacym
    sonda
    filtry
    olej
    termostat
    czuj temp.
    krokowy
    przelot układu i inne pierdoły szczelność akumulator
    wszystko nowe części sprawdzone
    i nadal mam zamulone auto i nikt nie ogarnia 5 mechaników 2 elektryków
    Chcesz to też skomentować jakoś ?? robili i sprawdzali to ludzie którzy mają wiedzę i nie podpinali atari do auta tylko sprzęty konkretne a nie mają pojęcia a do żadnych urojeń nikt nie ma
  • Poziom 30  
    Nie ma na twojej liście jakie jest ciśnienie paliwa ;)
    Tylko nie pisz prosze 'cisnienie paliwa OK' :-)
    MVRC napisał:
    przelot układu
    Jak rozumiem jeździłeś bez wydechu ?
  • Poziom 2  
    PRZELOTOWY UKŁAD WYDECHOWY RURA I NA KOŃCU TŁUMIK zrobione ze względu na za wysokie ciśnienie w tym układzie

    Dodano po 2 [minuty]:

    ciśnienie paliwa??? hmm ja nie sprawdzałem ale podczas wizyty na kompie mądra głowa mówiła tylko o za długi m czasie wtryski cała reszta ponć bardzo ładnie i ok jutro auto jedzie na 4 dni na testy mam nadzieje że to zrobią ... bo mi naprawdę ręce opadają

    Dodano po 4 [minuty]:

    mam dwie opinie rozrząd i czujnik wałku albo jakiś z tych od rozrządu tylko od dwóch różnych ludzi jeden wyklucza drugiego ... mechanicy ... 1 problem 10 mechaników 20 opini.... wymienione pół auta i nadal jeden problem :=))) a pracował gość nad kompom co naprawde nie siedział na atari z 3 poprzednich to miał głowę dopóki powiedział że nie ma jednak pojęcia

    Dodano po 2 [minuty]:

    pompa jest też nowa :) tylko że chinczyk z niemiec :( wszystko wymienione w tym roku połowa stycznia może początek jakoś tak
  • Poziom 27  
    A co z zapłonem? Podstawiałeś sprawny DIS? One lubią padac bez sypania błędami i wtedy różne cyrki się dzieją.