Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Golf 4 1.9 tdi - Po zgaszeniu , powietrze w wężyku paliwa od filtra do baku

wilczor83 24 Sie 2013 10:56 13779 17
  • #1 24 Sie 2013 10:56
    wilczor83
    Poziom 5  

    Witam , gdy zgaszę auto , po chwili zaczynają się wydostawać bąbelki powietrza wychodzące z filtra paliwa , po 10 minutach wężyk jest pusty , paliwo cofa się do zbiornika .Powymieniałem węże , opaski , filtr paliwa i oringi na zaworku , nie mam pojęcia i sił już do tego .A po przejechaniu 20 - 30 km auto gaśnie z zapowietrzoną pompą :cry: , filtr jest pusty i węże paliwa również . Auto , vw golf 4 , 1.9 tdi 110 km .Dziękuje za podpowiedzi

  • #2 24 Sie 2013 16:52
    2282476
    Usunięty  
  • #3 24 Sie 2013 20:21
    MartBan
    Poziom 21  

    Albo w przelewie termostatycznym do podgrzewania filtra paliwa. Mozesz go od razu wymienić, cena zamiennika to kilkanaście pln, Boscha kilkadziesiąt. A jak chcesz się bawić dla pewności, to go zaślep, połącz węże przelewowe bezposrednio ze sobą omijając filtr i zobacz jaki bedzie efekt.

  • #4 24 Sie 2013 20:52
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    mikke12 napisał:
    Może problem leży w pękniętej obudowie filtru paliwa?


    Miałem kiedyś przypadek nowego taniego ( Topran ) filtra paliwa który był nieszczelny na zaprasowaniu górnej jego obudowy ( dekielka ).Po wymontowaniu i przewróceniu go do góry "nogami " a następnie zaspoinowaniu tego elementu klejem Kropelką udało się go uratować. Może masz podobny przypadek ? Z tym, ze u mnie tam był niewielki wyciek paliwa. Dodatkowo ten tzw podgrzewacz to zamontuj oprócz uszczeleczek na silikon.

  • #5 24 Sie 2013 21:08
    MartBan
    Poziom 21  

    Waldemar z Kaszub napisał:

    ... zaspoinowaniu tego elementu klejem Kropelką udało się go uratować.

    Dodatkowo ten tzw podgrzewacz to zamontuj oprócz uszczeleczek na silikon.


    Proszę nie doradzać ani nie stosować tych środków. Kropelka i silokon nie nadają się do układu paliwowego.

  • #6 26 Sie 2013 15:53
    wilczor83
    Poziom 5  

    MartBan napisał:
    Waldemar z Kaszub napisał:

    ... zaspoinowaniu tego elementu klejem Kropelką udało się go uratować.

    Dodatkowo ten tzw podgrzewacz to zamontuj oprócz uszczeleczek na silikon.


    Proszę nie doradzać ani nie stosować tych środków. Kropelka i silokon nie nadają się do układu paliwowego.


    .. tam mi się wydaje że test na klej może nie zdać egzaminu , w końcu ropa tłusta i niewiem jak by nie wyczyścił , to się nie przyklei .Zresztą na starym filtrze było tak samo - więc dlatego kupiłem nowy , a efekt został taki sam :cry:

    Dodano po 1 [minuty]:

    czekam na kolege i chcę przełożyć elektrozawór zwrotny , co znajduje się na pompie , może on siedzi i tak mi psuje całą robote >>>

  • #7 27 Sie 2013 15:57
    wilczor83
    Poziom 5  

    Niestety kolega boi się wykręcać cokolwiek z auta :( .... zero pomocy , spróbuje wykręcić i wyczyścić ten zaworek , może jest brudny ??

  • #8 27 Sie 2013 19:22
    Iwan188
    Poziom 15  

    Niedawno ten sam problem w Passacie B5, AFN, winowajcą był zaworek zwrotny w pompie.

  • #9 27 Sie 2013 20:47
    wilczor83
    Poziom 5  

    Iwan188 napisał:
    Niedawno ten sam problem w Passacie B5, AFN, winowajcą był zaworek zwrotny w pompie.
    ..gdzie można go dostać , od allegro po tablice szukałem , ale coś nie bardzo się z tym oferują ?? ..widzisz , właśnie nie mam od kogo wziąść przełożyć i spróbować >>>> ale skoro mówisz że efekty były takie same :| .. nie mogę zrobić 40km , bo pompa zaraz się zapowietrza :cry:

  • #10 27 Sie 2013 22:24
    Iwan188
    Poziom 15  

    Objawy były takie same - za jakiś czas układ się zapowietrzał i auto gasło. Pomagało ponowne odpowietrzenie wtryskiwaczy. Winowajcą był ten zaworek, za który zapłaciłem 150zł w warsztacie... akurat mieli z innej uszkodzonej pompy wtryskowej. A tak ogólnie to też nie widziałem w sprzedaży samego zaworka. Wszyscy oferowali całą pompę.

  • #11 28 Sie 2013 16:03
    wilczor83
    Poziom 5  

    Iwan188 napisał:
    Objawy były takie same - za jakiś czas układ się zapowietrzał i auto gasło. Pomagało ponowne odpowietrzenie wtryskiwaczy. Winowajcą był ten zaworek, za który zapłaciłem 150zł w warsztacie... akurat mieli z innej uszkodzonej pompy wtryskowej. A tak ogólnie to też nie widziałem w sprzedaży samego zaworka. Wszyscy oferowali całą pompę.

    ...dziś znalazłem gościa który proponował całą pompę za 150zł , bo zaworka samego nie sprzeda :cry: ... dzwoniłem i pisałem wczoraj za nim chyba do 15 osób i nic :not:

    Dodano po 8 [minuty]:

    Iwan188 napisał:
    Objawy były takie same - za jakiś czas układ się zapowietrzał i auto gasło. Pomagało ponowne odpowietrzenie wtryskiwaczy. Winowajcą był ten zaworek, za który zapłaciłem 150zł w warsztacie... akurat mieli z innej uszkodzonej pompy wtryskowej. A tak ogólnie to też nie widziałem w sprzedaży samego zaworka. Wszyscy oferowali całą pompę.

    >>> Iwan czy mógłbyś podesłać mi zdjęcie gdzie ten zaworek się znajduje ??!!..ponieważ pytałem się jednego z mechaników i mówił że zwykłe pompy przy 110 km silniku nie posiadały zaworka zwrotnego lecz zawór start -stop !!! >>> i teraz to już idzie zwariować :crazyeyes:

    Dodano po 3 [minuty]:

    MartBan napisał:
    Albo w przelewie termostatycznym do podgrzewania filtra paliwa. Mozesz go od razu wymienić, cena zamiennika to kilkanaście pln, Boscha kilkadziesiąt. A jak chcesz się bawić dla pewności, to go zaślep, połącz węże przelewowe bezposrednio ze sobą omijając filtr i zobacz jaki bedzie efekt.

    ..czy to jest tak zwany zaworek kierunkowy w filtrze paliwa ??.. jaką on role pełni ??

  • #12 28 Sie 2013 17:11
    Iwan188
    Poziom 15  

    Nie chcę wprowadzać w błąd - nie jestem na tyle kompetentny żeby pisać o jego zasadzie działania oraz właściwej nazwie, natomiast powiem Ci, że u mnie wymieniany był element oznaczony niebieską strzałką.

    http://img21.imageshack.us/img21/5471/afn.jpg

    Ps. 150zł za kompletną pompę to raczej podejrzanie zbyt mało.
    Pozdrawiam

  • #13 28 Sie 2013 17:25
    MartBan
    Poziom 21  

    To jest termostat do podgrzewania filtra paliwa. W pewnych temperaturach paliwo z przelewu pompy wraca na zasilanie, a nie do zbiornika. Jest w nim też zawór zwrotny. Objawy stawania po kilkudziesięciu km nie pasują na zawór ciśnieniowy który chcesz zamieniać.

  • #14 28 Sie 2013 17:43
    wilczor83
    Poziom 5  

    Iwan188 napisał:
    Nie chcę wprowadzać w błąd - nie jestem na tyle kompetentny żeby pisać o jego zasadzie działania oraz właściwej nazwie, natomiast powiem Ci, że u mnie wymieniany był element oznaczony niebieską strzałką.

    http://img21.imageshack.us/img21/5471/afn.jpg

    Ps. 150zł za kompletną pompę to raczej podejrzanie zbyt mało.
    Pozdrawiam

    ..dokładnie to jest własnie to >> mam kilka namiarów na ten zawór , lecz jutro będe wiedział wszystko , ciężko ,,go,, dostać :( ...

  • #15 05 Wrz 2013 18:01
    wilczor83
    Poziom 5  

    wilczor83 napisał:
    Iwan188 napisał:
    Nie chcę wprowadzać w błąd - nie jestem na tyle kompetentny żeby pisać o jego zasadzie działania oraz właściwej nazwie, natomiast powiem Ci, że u mnie wymieniany był element oznaczony niebieską strzałką.

    http://img21.imageshack.us/img21/5471/afn.jpg

    Ps. 150zł za kompletną pompę to raczej podejrzanie zbyt mało.
    Pozdrawiam

    ..dokładnie to jest własnie to >> mam kilka namiarów na ten zawór , lecz jutro będe wiedział wszystko , ciężko ,,go,, dostać :( ...

    Po wymianie zaworu na inny , powietrze nadal jest w wężyku :roll: , czy zna ktoś dobrego ,,pompiarza,, w okolicy Złotoryi ?Przypuszczamy że coś jest z pompą , że może być w niej jakaś nieszczelność :scatter:

  • #16 05 Wrz 2013 22:42
    T5
    Moderator Samochody

    Do zbiornika paliwa zajrzyj. Co tam na sitku słychać.I przejedź się bez korka od zbiornika paliwa.

  • #17 11 Wrz 2013 10:09
    wilczor83
    Poziom 5  

    T5 napisał:
    Do zbiornika paliwa zajrzyj. Co tam na sitku słychać.I przejedź się bez korka od zbiornika paliwa.

    Hej , do zbiornika zaglądałem i to nie raz , sitko czyste , gumy ok ... ale bez korka nie jeździłem :| , oddałem auto do mechanika , ..stwierdzenie ??.. padnięty tłokorozdzielacz !! ..koszt naprawy ok 600zł :cry: , znalazłem taniej całą pompe i czekam na przeszczep :D

  • #18 21 Wrz 2013 17:00
    wilczor83
    Poziom 5  

    wilczor83 napisał:
    T5 napisał:
    Do zbiornika paliwa zajrzyj. Co tam na sitku słychać.I przejedź się bez korka od zbiornika paliwa.

    Hej , do zbiornika zaglądałem i to nie raz , sitko czyste , gumy ok ... ale bez korka nie jeździłem :| , oddałem auto do mechanika , ..stwierdzenie ??.. padnięty tłokorozdzielacz !! ..koszt naprawy ok 600zł :cry: , znalazłem taniej całą pompe i czekam na przeszczep :D

    .. pompa wymieniona i wszystko gra jak staremu w piersi :D
    ...więc temat zamykam !!! i dziękuje wszystkim którzy cokolwiek próbowali pomóc :sm9:

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson