Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik trójfazowy. Ile straci mocy po podłączeniu pod napięcie 220V?

Yeti 2 14 Mar 2005 17:33 2611 11
  • #1 14 Mar 2005 17:33
    Yeti 2
    Poziom 10  

    Mam silnik trójfazowy o oznaczeniu 380/220 V i mocy 2,2 kW.
    Mam pytanie , ile silnik straci mocy kiedy podłącze pod napięcie 220 V.
    Czy będzie na tyle silny aby mógł pracować z kompresorem ?.

    Proszę o radę.Za wszelkie informację z góry dziękuję.

  • #2 14 Mar 2005 18:07
    tyktyk
    Poziom 24  

    380/220 oznacza, że można go połączyć w trójkąt albo w gwiazdę . Czyli nadal pracuje on w sieci trójfazowej a nie bezpośrednio z gniazdka 220V!! jeżeli o tym wiedziałeś to sorry ale to wywnioskowałem z twojego pytania. Jeżeli żeczywiście chodziło ci o podłączenia 3f do 1f to podaję link

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=254927&highlight=

    stosunek mocy trójkoąta do gwiazdy wynosi √3


    --- = √3
    PY

    w przybliżeniu :)

  • #3 14 Mar 2005 18:15
    janto
    Poziom 23  

    A skąd weźmiesz 3X220V ?
    Silnik 380/220 łączy się w gwiazdę dla 3X380V i w trójkąt dla 3X220V.

  • #4 14 Mar 2005 19:18
    tyktyk
    Poziom 24  

    Racja!! sorry rozpędziłem się! 220 to autotransformator :) tylko po co? :)

  • #5 14 Mar 2005 19:23
    metalex
    Poziom 14  

    moim zdaniem konieczna jest zmiana uzwojeń silnika a nie wiem czy jest to opłacalne

  • #6 15 Mar 2005 08:12
    wider
    Poziom 14  

    3x230 V - np z falownika zasilanego z 1x230 V

  • #7 15 Mar 2005 15:40
    metalex
    Poziom 14  

    a co z przesunięciem fazowym

  • #8 15 Mar 2005 20:49
    janto
    Poziom 23  

    Do widera:
    W takim wypadku silnik nie straci mocy.

  • #9 15 Mar 2005 21:39
    jarek_krakow
    Poziom 16  

    możesz spróbować z kondensatorem
    wg pewnej książki ok 30-60uF na każdy kW mocy silnika .(mniejsze wartości przy gwieździe)
    moc spadnie w porównaniu z zasilaniem z sieci około .5-.6 razy . to myślę ,że spokojnie pociągnie kompresor.
    podszukaj na elektrodzie jakie wartości kondensatorów dodawali koledzy - były takie posty.
    jeśli masz wyprowadzone wszystkie uzwojenia to raczej silnik połączyłbym w trójkąt.
    falownik to chyba za drogie rozwiązanie

  • #10 15 Mar 2005 21:50
    diff
    Poziom 19  

    może utykać podczas rozruchu/z cisn. w zbior./radzę zastosować zawór /elektro/włączany w momencie rozr na kilka sek.

  • #11 15 Mar 2005 22:13
    slowmot
    Poziom 18  

    W przypadku kompresora chciałbym przestrzec cię przed kłopotami związanymi z zastosowaniem silnika trójfazowego zaadaptowanego pod jedną faze-wiąze z tym wiele zagadnień nie tylko natury elektrycznej.Jeśli to jest "samoróbka" nie poparta stosownymi obliczeniami ,musisz pami ętać że potrzebny jest spory moment obrotowy przy rozruchu takiego silnika.Jeśli twój układ pneumatyczny będzie przy starcie pozostawał bez ciśnienia to wszystko bedzie pięknie działać-gorzej jeśli w układzie będzie ciśnienie -wtedy się zacznie -pozdrawiam

  • #12 15 Mar 2005 22:46
    diff
    Poziom 19  

    miałem na mysli elektrozawór łączący w czasie rozruchusprężar. z atmosferą

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME