Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEW-EURODRIVE DRS71 - Podłączenie motoreduktora, pytanie o hamulec

21 Wrz 2013 15:15 7977 14
  • Poziom 8  
    Witam. Mam podłączyć motoreduktor firmy SEW-EURODRIVE model DRS71. Silnik posiada hamulec. Moje pytanie dotyczy sposobu zwalniania hamulca. Czy hamulec zostanie zwolniony automatycznie po podaniu napięcia na uzwojenia silnika tzn. gdy zasilę zaciski opisane na zamieszczonym zdjęciu L1, L2, L3 czy muszę oddzielnie zasilić cewkę hamulca, która również znajduję się w schemacie zamieszczonym poniżej. Dodaję zdjęcie tabliczki znamionowej, oraz schematu elektrycznego który dodaje producent.
  • IGE-XAO
  • Poziom 38  
    Witam
    Masz niewyraźne zdjęcie więc trudno coś zobaczyć na nim.Ogólnie w silnikach z hamulcem ,hamulec zwalniany jest w chwili podania napięcia na silnik .Są jeszcze takie, gdzie hamulec można zwolnić dodatkowo dźwignią .
  • Poziom 13  
    Otwórz puszkę przyłączeniową i zrób zdjęcie małego modułu hamulca (dtr tego modułu powie Ci jak go podłączyć). Jeśli ten motoreduktor podłączasz pod falownik to na pewno musisz go zasilić z osobnego obwodu. Ja spotkałem się z sew-ami gdzie hamulec zasilany był z 400VAC plus zwierany styk, tutaj widzę, że Vbr to 230V.
  • Poziom 8  
    Motoreduktor będzie załączany przez stycznik, bez wykorzystania falownika. Tak szukam na stronie producenta informacji na temat sposobu podłączenia hamulca, i jedyne co znalazłem to ewentualne przyczyny złego działania hamulca (niskie napięcie itp.) Dodaję ponownie skan schematu dostarczonego przez producenta, mam nadzieję że tym razem w lepszej jakości.

    SEW-EURODRIVE DRS71 - Podłączenie motoreduktora, pytanie o hamulec
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości.

    Pozdrawiam Lefi

    edit. Z tego co tu jeszcze znalazłem to jest to motoreduktor z falownikiem. Mozliwe, że hamulec jest just w środku spięty a Ty tylko musisz podłączyć zasilanie plus sterowanie.
  • IGE-XAO
  • Poziom 8  
    Jutro sam się przekonam jak to wygląda, zrobię zdjęcie i wrzucę na forum.
  • Moderator Elektrotechnika
    Przecież pisze wyraźnie Bremswiderstand (300) na schemacie . zaciski 13-15 dwa czarne przewody .
  • Poziom 8  
    Ale czy to nie jest rezystor hamujący, wykorzystywany do hamowania prądem stałym?
  • Poziom 8  
    Zdjęcia wnętrza puszki przyłączeniowej. Wystarczy jak przyłącze zasilanie, i hamulec zostanie zwolniony automatycznie?

    SEW-EURODRIVE DRS71 - Podłączenie motoreduktora, pytanie o hamulec SEW-EURODRIVE DRS71 - Podłączenie motoreduktora, pytanie o hamulec SEW-EURODRIVE DRS71 - Podłączenie motoreduktora, pytanie o hamulec SEW-EURODRIVE DRS71 - Podłączenie motoreduktora, pytanie o hamulec SEW-EURODRIVE DRS71 - Podłączenie motoreduktora, pytanie o hamulec
  • Moderator Elektrotechnika
    Sprawa nie jest taka prosta oto Goglowe tłumaczenie ich strony
    Standardowe wykonanie sterowania hamulca
    Domyślnie, trójfazowe silniki z hamulcem DT / DV ... BM (G) z wbudowanym
    Sterowanie hamulcem BG / BGE dla połączenia sieciowego (połączenie AC) lub
    wbudowany sterownik BS / BSG dla DC 24 V oraz złącze zasilania
    wydana.
    Standardowa wersja jest całkowicie gotowy.
    Jak napięcia zacisków silnika i napięcie hamowania zwykle
    określone przez użytkownika. Jeśli nie zostanie to zrobione, kalkulator automatycznie strand
    single speed i napięcia na napięcia zasilającego, silniki zmienno biegunowy
    Napięcie Zestaw wybrany.Poniższa tabela przedstawia standardowe modele
    AC silniki z hamulcem.
    Więc kolega poczyta i przetłumaczy sobie
  • Poziom 8  
    Musze przyznać to tłumaczenie google jest boskie, dzięki. Szukam informacji na stronie anglojęzycznej (nie znam niemieckiego), i nie moge znaleźć jasnych informacji jak podłączyć hamulec BE, znalazłem info dla BGE, BM(G) ale dla samego BE nie mogę znaleźć nic co jednoznacznie rozwiąże mój problem. Wspieram się tym pdf-em
    http://www.sew-eurodrive.com/download/pdf/9PD0049.pdf. Poza tym cewka już jest wpięta w miejsca odpowiadające instrukcji z pierwszego postu. Według instrukcji są to połączenia opcjonalne, więc domyślam się (ale to tylko moje domysły) że cewka hamulca jest just odpowiednio zasilona.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam.
    Według mnie to hamulec masz już podłączony. Musisz podłączyc zasilanie 3x400V i prawdopodobnie 24Vdc oraz sterowanie. I najważniejsze przejrzyj tego manuala dokładnie:
    http://www.sew-eurodrive.com/download/pdf/16817214.pdf
    Masz tam wszystkie ustawienia od sposobu sterowania, ramp, jak ma byc załączany hamulec, prędkości itp. Samym stycznikiem tego nie uruchomisz.
    Pozdrawiam Lefi
    Ps. Zadzwoń do Łodzi do Sew pewnie nie odmówią pomocy:)
  • Poziom 8  
    Dzięki za pomoc. Ten manual bardzo pomógł.
  • Poziom 12  
    Witam
    Kolego masz standardowego Movimota . Napędzają u mnie sporo elementów i dobrze pracują. W SEW - Eurodrive w Łodzi bardzo chętnie pomagają przy rozruchach swoich produktów. http://www.sew-eurodrive.pl/ .
    Movimot zawiera falownik i wystarczy podać zasilanie i sterowanie.