logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Błędy przy programowaniu Atmega8-16PU przez avrdude i usbasp

Darkness Deep 05 Paź 2013 11:40 1395 10
REKLAMA
  • #1 12810358
    Darkness Deep
    Poziom 9  
    Ocena: 4
    Witam.
    Jeśli chodzi o mikrokontrolery to jestem strasznie początkujący, w zasadzie dopiero zaczynam zabawę z tym. Zakupiłem uC (Atmega8-16pu) i programator na allegro, zwykły taki za 20 zł. sterowniki do programatora zainstalowane, odpaliłem Code::Blocka, skonfigurowałem wszystko pod programator - w edycji narzędzia w okienku programator wpisałem ' avrdude -p m8 -c usbasp -P usb -U flash:w:”${PROJECT_DIR}bin\Release\${PROJECT_NAME}.elf.hex”:a '
    i przy próbie użycia tego narzędzia avrdude wywala takie oto informacje:
    Błędy przy programowaniu Atmega8-16PU przez avrdude i usbasp

w MkAVRCalculatorze znajduje mi podłączony procesor (atmega8), nawet udaje się zmienić fusebity. próbowałem też cos zdziałać przez Eclipse a na koniec Atmega Studio i za każdym razem to samo. co może byc przyczyną? może coś zrobiłem źle ale co? ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić?
  • REKLAMA
  • #2 12810398
    sl4yer
    Poziom 11  
    Masz jakieś dziwne ” w ścieżce do hexa
  • #3 12810464
    Darkness Deep
    Poziom 9  
    kiedy je usune dopisuje mi do niektórych błędów "no such file or directory", a tak dalej to samo. Spróbowałem wgrać samego HEXa przez MkAvrCalculator i nie było żadnego problemu, wszystko działa jak należy.
  • REKLAMA
  • #4 12810467
    sl4yer
    Poziom 11  
    A próbowałeś je zamienić na zwykłe " ?
  • #5 12810495
    Darkness Deep
    Poziom 9  
    tak, kopiowałem ten kod z jakiegoś tutoriala ;) po komentarzach wywnioskowałem że jest dobry jednak jak widać coś nie działa.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #6 12810519
    PROXAQQ
    Poziom 14  
    A po co jest to .elf w nazwie pliku ? Powinno być: nazwa_projektu.hex