Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel zafira 1.8 125 km - błąd silnika na lpg

kamelos1 27 Paź 2013 09:04 8304 14
  • #1 27 Paź 2013 09:04
    kamelos1
    Poziom 6  

    Witam , od ponad roku posiadam opla zafirę z 2003 roku z instalacją gazową stag 4. Problem polega na tym że wyskakuje kontrolka czek engin podczas jazdy na gazie. Po podłączeniu do kompa pokazuje usterką czujnika stukowego i za słabą mieszankę. Wymieniłem czujnik na nowy i bez rezultatów. Auto śmiga dobrze na pb i lpg ,spalenie w normie tylko ta wkurzająca kontrolka.I tu rodzi się moje pytanie czy stag 4 powinien być podłączony do sondy lambda i emulować sygnał ,lub powinienem zamontować jakiś emulator. Proszę o podpowiedzi rozwiązania problemu. Pozdrawiam

    0 14
  • #2 27 Paź 2013 09:14
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Emulator to zakłada się aby oszukać Ecu przy jeździe na gazie. Stag 4 jest podłączony do sondy lambda. A to że wyskakuje kontrolka od silnika świadczy o zły ustawieniu lpg. Z samego błędu można wnioskować ze jest uboga mieszanka. Podłącz się do kompa lpg i podejrzyj mapy.

    0
  • #3 27 Paź 2013 09:49
    manio123
    Poziom 34  

    Stag nie korzysta z podłączenia sondy lambda , nie ma to żadnego wpływu na algorytm pracy i służy wyłącznie wizualizacji jej wskazań. Z tego samego powodu zbędna jest emulacja bo ecu ma ten sam odczyt , choć niechlujne wpięcie się w obwód pomiarowy może zakłócić wskazania sondy - dlatego najlepiej jej nie podłączać, a wskazania obserwować przez OBD. Problemy wynikają z błędnej kompletacji instalacji i pewnie zbyt ubogiej mieszanki spowodowanej zapętlaniem się wtryskiwaczy bo trudno sobie wyobrazić inną przyczynę. W każdym razie trzeba znaleźć przyczynę zanim wypalisz zawory ubogą mieszanką bo wtedy bardzo zaboli. Nie leczy się syfa pudrem. Poszukaj prawdziwego gazownika lub weź sprawę w swoje ręce.

    0
  • #4 27 Paź 2013 10:02
    krzysiek11
    Poziom 12  

    Odłacz sondę jak radzi kolega manio 123,ja w zeszłym roku borykałem się z problemem zapalającej się kontrolki silnika w astrze g 1.8 116km i po odpięci sondy od LPG Stag4+ problem znikł.

    1
  • #5 27 Paź 2013 21:01
    kamelos1
    Poziom 6  

    Dzięki za szybkie podpowiedzi ,u mnie sonda nie jest i nigdy nie była podpięta lecz myślałem że może powinna.Mam program do regulacji swojej instalacji lecz nie mam z tym dużego doświadczenia. Z pierwszej odpowiedzi wnioskuje że wzbogacenie mieszanki może rozwiązać problem ,ale mam wątpliwości ponieważ spaliny na lpg i na pb zapewne mają inny skład i sonda dalej może pokazywać błąd. Nie wiem czy dobrze kombinuje? Czyli propozycja wygląda tak abym wzbogacił mieszankę i to może rozwiązać problem?

    0
  • #6 28 Paź 2013 10:25
    krzysiek11
    Poziom 12  

    Jeżeli możesz to wrzuć screeny z ustawień LPg,to wywnioskuje się coś więcej.Napisz jakie wtryski i reduktor.

    0
  • #7 28 Paź 2013 21:34
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    kamelos1 napisał:
    Dzięki za szybkie podpowiedzi ,u mnie sonda nie jest i nigdy nie była podpięta lecz myślałem że może powinna.Mam program do regulacji swojej instalacji lecz nie mam z tym dużego doświadczenia. Z pierwszej odpowiedzi wnioskuje że wzbogacenie mieszanki może rozwiązać problem ,ale mam wątpliwości ponieważ spaliny na lpg i na pb zapewne mają inny skład i sonda dalej może pokazywać błąd. Nie wiem czy dobrze kombinuje? Czyli propozycja wygląda tak abym wzbogacił mieszankę i to może rozwiązać problem?

    Sonda lambda nie jest analizatorem spalin. Mierzy zawartość tlenu w spalinach.
    Pokaż mapy wtedy coś doradzimy. Fajnie by było jakbyś zamieścił jeszcze plik osc. z drogi.

    0
  • #8 02 Lis 2013 11:53
    kamelos1
    Poziom 6  

    Witam po przerwie ,dopiero udało mi się zająć zafirą .Jeżeli chodzi o dane instalacji to elektronika jest stag 4 ,wtryskiwacze omvl fast reg a reduktor chyba alaska ale nie jestem pewien na 100 %. Wysyłam zdjęcia mapy ,pierwsze foto jest tak jak było a drugie po autokalibracji. Ciśnienie gazu jest na poziomomie 1,25. Prosze o sugestie i podpowiedzi.

    0
  • #9 02 Lis 2013 12:00
    kamelos1
    Poziom 6  

    A bym zapomniał co to jest ten plik osc z drogi i jak go wrzucić?

    0
  • #10 02 Lis 2013 12:26
    krzysiek11
    Poziom 12  

    Mapy masz dobre,jedynie mnożnik przy 15ms powinien być zbliżony do 1.Cisnienie na reduktorze trochę wysokie,ale to pewnie dlatego,że dysze są troszkę za małe.Czy są jakieś błędy w kompie z LPG.

    0
  • #11 02 Lis 2013 13:58
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    No właśnie alaska do 1,8 to chyba trochę za mało. Sam posiadam w swojej Vectrze tyle że 1,6. Jakoś daje radę, choć producent klasyfikuje ją do 90km. Dysze masz pewnie nie ruszane. Na początek rozwiercił bym je na 2,2mm i zjechał z ciśnieniem na 1,1. Potem ponowna kalibracja.

    0
  • #12 03 Lis 2013 10:10
    kamelos1
    Poziom 6  

    Jeżeli chodzi o reduktor alaska to producent podaje że nadaje się do silników o mocy do 135 km więc chyba jest ok. Poza tym podczas ostrej jazdy nie zauważyłem większych spadków ciśnienia minimum miałem 1,10 przy pedale w podłodze.Co do błędów to miałem błędy napięcia i coś przy maksymalnym obciążeniu silnika było żebym sprawdził sondę.Próbowałem się dostać do dysz ale musiałbym rozebrać troche osprzętu i boje się że coś popsuje ,ale z tego co pamiętam to przy zle dobranych dyszach pojawił by się błąd na kompie. Oczywiście mogę się mylić i nie jestem znawcą . Może jak bym zwiększył dawkę gazu to by coś pomogło? Tylko nie wiem jak to zrobić. A i przypomniało mi się że po skasowaniu błędu silnika jak jeżdziłem dość dynamicznie błąd się nie pojawiał tylko serwisowa kontrolka ale po chwili znikała.Z koleji jak jeżdzi moja kobieta to błąd pojawia się od razu.

    0
  • Pomocny post
    #13 03 Lis 2013 18:51
    manio123
    Poziom 34  

    Alaska w naszym klimacie w opinii producenta staga do 90KM, informacja producenta reduktora zdecydowanie zawyżona , może na południu Włoch daje radę? U nas tylko na upały.
    Poczytaj wytyczne producenta staga i porównaj z wykonaniem swojej instalacji
    http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf
    piszą o doborze reduktora , ale i pokazują jak perfekcyjnie zainstalować wkrętki w kolektor i wtryskiwacze. Poczytaj też instrukcję , zobaczysz jak wygląda prawidłowy mnożnik. Wysokie ciśnienie i przebieg mnożnika zdradzają maskowanie klękającego reduktora, zimą będzie znacznie gorzej.
    Zrób oscyloskop przy dłuższym bucie w podłogę na dobrej drodze, zobaczysz co się dzieje z temperaturą gazu i ciśnieniem.

    0
  • #14 04 Lis 2013 19:57
    kamelos1
    Poziom 6  

    Dzięki za link z danymi producenta ,popatrzyłem ceny odpowiednich reduktorów i wychodzi prawie to samo co alaska .Czyli wnioskuje z podpowiedzi że słabym punktem w instalacji jest reduktor ,ewentualnie może pomóc grzebanie z dyszami ale nie koniecznie. Co myślicie o wtryskach omvl fast reg czy są odpowiednie?I jeżeli mapa jest ok to błąd silnika wyskakuje z powodu nie wydolności reduktora czy inne elementy są zle dobrane? Co proponujecie grzebanie w tym co jest czy wymiane reduktora?i czy to na pewno pomoże?

    0
  • #15 06 Lis 2013 20:10
    manio123
    Poziom 34  

    "Grzebanie" jak piszesz , w sterowniku nie jest procesem naprawczym i z pewnością nie pomoże. Aby silnik pracował prawidłowo na gazie musi być w stanie idealnym instalacja benzynowa , a w szczególności instalacja zapłonowa. Wtedy sprawna instalacja lpg jest łatwa i możliwa do wyregulowania. Za mały reduktor to nie tylko duże spadki ciśnienia, ale przede wszystkim zbyt niska temperatura gazu i wytrącanie się z niego parafin, które zalepiają wtryskiwacze, filtr fazy lotnej i sam reduktor. Oczywiście skraca to życie instalacji i oszczędności zrobił na tym wyłącznie gazownik. Nie daję gwarancji , że będzie dobrze po wymianie reduktora na sensowny ( np. zavoli N) i montażu sprawnych, czystych wtryskiwaczy, ale jest pewne że w obecnym stanie zmierzasz do uszkodzenia silnika.
    Reg fasty to najniższa półka, ale nawet takie sprawne to lepsze rozwiązanie niż jazda z niesprawną instalacją lpg.

    0
  Szukaj w 5mln produktów