Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chłodzenie passat. Co się zepsuło? Silnik gorący, chłodnica zimna.

osmy 24 Mar 2005 08:21 18940 8
  • #1
    osmy
    Level 11  
    passat 2.0 zaczłą sie grzac silnik goracy a chłodnica zimna wiec wymieniiłem termostat i dalej to samo.
    Wyjełem całkiem termostat i dalej to samo coprawda chłodnica sie nagrzewa wolno,ale silnik sie przegrzewa i w dodatku nie grzeje w srodku.Co sie zepsuło? Pompa nie pracuje? (pasek napedza pompe i łopadki sie obracaja czy moze sie slizgac na osce?)
  • #2
    Qbapl
    Level 10  
    Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
  • #3
    tajnygelo
    Level 14  
    sprawdz czy uszczelka pod głowicą ci nie siadła bo to ona moze ci zapowietrzać układ
  • #4
    osmy
    Level 11  
    SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C.
    TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO
    OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA?
    ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
  • #5
    tajnygelo
    Level 14  
    a napewno nagrzewa sie płyn do takiej temp może czujnik ma przekłamanie sprawdz temp... termometrem bo przy 120 zagotował by ci sie a i napisz czy wentylator sie załancza
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Może być uszczelka pod głowicą ,głowica ,pompa radziłbym odwiedzć jednak warsztat.
  • #7
    Andrzej Wilk
    Level 12  
    Temp najlepiej recznie na "oko" sprawdzisz jak obejmniesz dlonia przewod gumowy chlodzenia i nie wytrzymasz 5 Sekund to jest zle (te silniki chetnie pracuja przy 100 St ale tam nie moze byc woda tylko plyn.
    czy sie wlacza wentylator! -totalna bzdura teraz mysle zima nie powinien sie wlaczac chyba ze na dluzszym postoju. Pytanie skad wiesz ze smigelko na pompie wodnej sie nie slizga (przy zimnej pompie wyjetej nie, ale jak dostanie tem.to jest luzne. stawiam na pompe.
    Przy uszkodzonej uszczelce pod glowica ogrzewanie daje jeszcze wiecej ciepla niz normalnie ,ze wzgledu architektury chlodzenia tego systemu

    Kolego osmy nie rob z siebie Blazna jak sie moze wlaczyc wentylator chlodnicy skoro ona jest jeszcze zimna..
  • #8
    patrol1
    Level 10  
    Ja miałem podobnie, tylko że u mnie to zdefiniowałem jako "wysiadło ogrzewanie" (było zimno więc silnik sie szybko nie grzał), pojeździłem chwile i pojechałem do mechanika, okazało sie że nie mam wody w układzie chłodniczym i zapowietrzył sie cały układ (łatwo sprawdzić jak widziałem w innych postach powiedzieli jak). Mechanik chwile posiedział nad tym i zrobił to na poczekaniu. W między czasie przedstawił mi pare wersji, takich jak np :uszczelka pod głowicą, albo bardziej tragiczne jak nie miałem płynu to pęknięcie bloku bo były silne mrozy (ale nie strasze). Jeszcze sugestia, sprawdź czy Ci sie wiatrak załącza (może to być czujnik), bo jeżeli sie nie załączy to sie też przegrzewa i wywala wode no i oczywiście grzeje sie silnik. To tyle co ja miałem z własnego doświadczenia, powodzenia!!
    pozdrawiam
    patrol1
  • #9
    osmy
    Level 11  
    Kolega tajnygelo miał racje wymieniłem pompe i dalej to samo
    Wody nie wyrzucało wiec za wczesnie panikowałem Wymieniłem czujnik i jest ok .Miał dziwne przekłamania.Trzeba było od tego zaczac.Dziekuje wszystkim