Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba - Opinie o silniku 1,4 16v z gupy VW

sokarsg-1 22 Gru 2013 16:04 16953 10
  • #1 22 Gru 2013 16:04
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Witam
    Z racji, że moje obecne Polo 9N 1,2 12v którym jeżdżę od 6 lat przestało mi wystarczać bo ma za mały silnik (za mało kucyków na autostradę) i ogólnie jest trochę za małe rozglądam się za czymś nowym. Na razie w oko wpadł mi Seat Cordoba z silnikiem 1,4l 16v. Wiem, że te samochody nie są najlepsze zwłaszcza zawieszenie jest mało wytrzymałe na naszych drogach ale jakoś całokształt mi odpowiada zwłaszcza, że wiem "z czym się to je" bo Cordoba to to samo co Ibiza a ta jest na płycie Polo/Fabi. Związku mam pytanie o obrany na celownik silnik jak wygląda jego eksploatacja czy jest awaryjny (w necie znalazłem że ma jakieś problemy z odmą) i jak znosi gaz? Jak osiągi, da się nim pomykać 140km/h na autostradzie bo w moim obecnym polo to mam wtedy 5000RPM i szkoda mi silnika.

    Ewentualnie ja byście mogli zaproponować jakiś samochodzik innej marki którym mógłby się zainteresować? Samochód ma być na miasto plus 3 lub 4 dłuższe wyjazdy w góry na rok.

    0 10
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 22 Gru 2013 17:18
    zed71
    Poziom 22  

    silnik 1,4 16v jest w tej chwili "najlepszym " silnikiem grupy Vw (skoda, seat i sam Vw) co nie znaczy że dobrym. do gazu można go przerobić ale ... to prawda że ma problemy z odmą (zamarza zimą) - Vw coś tam poprawił ale dalej nie jest idealnie. w seacie (jak i w skodzie i w polo) jest problem też z tulejami wahaczy przednich (ale chyba to znasz). a nowy samochód- zależy co chcesz kupić (czytaj ile masz kasy) jak nowy - to masz dość ograniczony wybór: chevrolet aveo (na bazie corsy) lub cruze (astra IV), fiaty punto i bravo, dacia (logan i sandero), skoda (fabia i roomster) i to praktycznie wszystko (jest jeszcze mitsubishi ale mają wysokie ceny części zamiennych) z tych co podałem najlepszym wyborem jest chevrolet aveo z silnikiem 1229 ccm (z corsy- marka wycofuje się z rynku bo robi zbyt dużą konkurencje dla opla- bedą duże rabaty- o częsci się nie martw - bo to opel corsa w innych blachch) z używanych dobrym wyborem bedzie też aveo ale z silnikiem 1150 cc lub (jeszcze lepiej) 1399 ccm (83km- stary oplowski silnik 8V) części tanie i łatwo dostępne (ale rzadko potrzebne)

    1
  • #3 22 Gru 2013 18:00
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Widzę, że muszę doprecyzować. Poszukuje samochodu używanego za ok. 15 000 zł, z benzyną, do miasta plus 4 dłuższe wyjazdy w roku. Benzyna, bo raczej LPG będę wkłada, gdyż chcę jakiś większy silnik aby na trasie go nie zajeżdżać np. jadąc 150km/h po Niemieckiej autostradzie. Może być Hatchback ale do bagażnika musi wejść jedna duża torba podróżna plus najlepiej zapas (chodź ten może wylądować za siedzeniem kierowcy lub pasażera bo zazwyczaj podróżuje w trzy osoby).

    Zastanawiam się też trochę nad Punto 2Fl ale też nie wiem nic o jego większych silnikach to znaczy o tym 1,4l i w dodatku ofert z tym silnikiem jest bardzo mało. Brat ma Punto ale z silnikiem 1,2 8v i z tego co wiem jego opcja 16v już całkiem nieźle napędza ten mało co ważący samochód. Niestety te punta mają słabe zawieszenie w sensie przód ucieka na zakrętach, a mi z racji, że jeżdżę w góry gdzie czasem zakręty potrafią zaskoczyć wolałbym coś twardszego a wiem, że Ibiza i właśnie chyba Cordoba też ma twarde zawieszenie dobrze trzymające się w zakrętach.

    A co sądzicie od Grande Puntu ja nigdy nie miałem styczności z tym samochodem i nie wiem czy by spełnił moje oczekiwanie? Choć tutaj z 15000 zł raczej niczego nie znajdę chyba że dorzucę.

    Co do silnika vw 1,4 16v czy jak zamarznie ta nieszczęsna odma to zapala się czujnik ciśnienia oleju i wystarczy zgasić silnik aby go nie zatrzeć, czy to raczej taka awaria kończąca się od razu remontem całego silnika? Czym się różnią wersje tego silnika 75, 85, 100 koni mechanicznych, tylko ustawieniem "komputera" czy czy i czymś innym? A i znalazłem też opinie, że te silniki lubią głośno chodzić jak mają większy przebieg oraz, że "pożerają" olej, prawda to czy ktoś napisał opinie na podstawie sprowadzonego z zagranicy wraka?

    2
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 26 Gru 2013 01:02
    Marian B
    Poziom 35  

    Dysponując 15000zł można już z powodzeniem kupić Octavię 1,6, a napewno nie będziesz żałować. To już jest trochę inna klasa, poprostu bez porównania z silniczkami 1,2 czy nawet 1,4 a zużycie paliwa praktycznie takie samo. Octavia to bardzo trwały i funkcjonalny samochód, korozja nie istnieje, zawieszenie też jest trwałe, bo proste, tylko nie trzeba przejmować się tym, że niektórzy mowią że ma kurę na masce.
    A gdy przypadkiem trafi się Octavia 2.0 (są mniej więcej w tej samej cenie) brać bez zastanowienia. Mam taką 2.0 kombi już 14 lat, aktualny przebieg 230000 km., żadnych kłopotów. Zużycie paliwa przy rozsądnej jeżdzie jest nawet mniejsze niż w 1,6 bo z powodzeniem można się zmieścić w 6 l poza miastem i w 8 l w mieście, oczywiście bez popisywania się możliwościami, a przy tym silniku są spore. Utrzymując stałą prędkość 140km/h nawet nie zagrzeje się zbyt mocno.
    Silniki Octavii, zarówno 1.6 jak i 2.0 są idealne do gazu, nie wymagają zbyt nowoczesnej instalacji gazowej.
    Radzę poczytać forum Octavii.

    1
  • #5 30 Gru 2013 16:00
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Niestety z przykrością muszę stwierdzić, że jednak silnik 1,4l 16v 75km jest jednak za mały na moje potrzeby. Przejechałem się paroma Ibizami i Cordobami z tym silnikiem i jestem niepocieszony jego możliwościami. Pewnie jego 85 konna, a na pewno 100 konna by mi wystarczyła niestety tych nie ma za wiele, a raczej jest bardzo mało i wszystkie w samochodach sprowadzonych z zagranicy.

    Octavia jest niestety jednak za dużym dla mnie samochodem bo mam mały garaż i poza tym podobnie jak w przypadku Cordoby, Ibizy w moim budżecie czyli ok 13 tys. max 15 ciężko jest znaleźć coś sensownego, raczej same zmęczone sztuki.

    Z wiązki z powyższym zmieniam cel poszukiwań i mocno zacząłem się interesować Fiatem Stilo 5 drzwi. Ponoć dobre ocynkowane blachy, części tanie, zawieszenie nie skomplikowane. I tu mam znowu pytanie, za którym silnikiem benzynowym się oglądać w tym aucie? Ponoć najlepszy jest ten 1,4l 16v 95km ale nie wiem czy taka moc wystarczy do spokojnego podróżowania na autostradzie tym samochodem. Jak byście coś doradzili i wskazali najczęstsze usterki i wady tego auta to byłbym wdzięczny. Z tego co znalazłem to wspomaganie CITY lubi paść oraz często jakieś styki z maglownicy dochodzą (pewnie o to samo co w Puncie czy Pandzie chodzi).

    -1
  • #6 30 Gru 2013 18:53
    zed71
    Poziom 22  

    silnik 1,4 "lubi" olej zaś 1,6 16V ma dość usterkowy pasek rozrządu (zsuwa się) jeżeli chcesz stilo to lepiej kup 1,9 jtd lub z benzyną 1,2 80km

    1
  • #7 30 Gru 2013 19:30
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    1,2 16v będzie za słaby do tego auta, a przynajmniej tak mi się wydaje. A jeszcze odnośnie silnika 1,4 to widzę, że sporo egzemplarzy ma skrzynie 6-biegową, jak z jej wytrzymałości i czy ewentualnie podejdzie (na zastępstwo w razie co) jakaś 5 biegowa np. z innego modelu?

    Wiecie coś dokładniej jak wygląda jakość zabezpieczenia antykorozyjnego blach w tym Stilo czy jest powiedzmy na poziomie Punta 2 czy może jest gorzej lub lepiej?

    A ten 1,4 bierze olej czy cieknie (jak to w zwyczaju mają silniki Fiata z tego co się orientuje)?

    0
  • #8 30 Gru 2013 20:27
    Marian B
    Poziom 35  

    "Mały garaż" to jakie on ma wymiary wewnątrz 2x4m?.
    Typowe wymiary najmniejszego garażu to 3x6=18m². Taki właśnie mam i Octavia mieści się z powodzeniem. Oczywiście nie da się otworzyć drzwi na całą szerokość, ale wygodnie można wsiąść i wysiąść.

    0
  • #9 30 Gru 2013 21:05
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Mały garaż oznacza w moim wypadku, że Polo 9n po prawej ma max 5cm od ściany do lusterka, a z lewej ledwo wsiadam ważąc niecałe 70kg. Drzwi wjazdowe jeszcze mniejsze, aż muszę to pomierzyć aby się później nie okazało po fakcje, że sobie nowo kupionym autem nie wjadę. Blaszak mam niby gdzie postawić ale mi będzie podwórko szpecił.

    A że się tak spytam orientuje się ktoś ile zarabiają chcą zarabiać ci co sprowadzają samochody z Niemiec? Pytam bo sobie tak przeglądam oferty na mobile.de i za 2000 euro to i może by coś kupił nie walonego ale raczej z 2002/2003 roku i z przebiegiem powyżej 150 tysięcy km. Czyli 2000Euro * 4,3 (powiedzmy kurs euro w kantoże) + 1500zł (opłaty celna, tłumaczeniowe, recykling, szczerze to nie wiem ile to kosztuje) + 2000zł (zarobku w tym opłaty za paliwo itp.) = 12100 zł. Samochodów kosztujących tyle i więcej jest może z 10 na alledrogo czyli co wychodzi na to, że większość musi być przynajmniej lekko stuknięta. Jak myślicie na jakie oferty patrzeć w sensie cena powyżej jakiej musi być aby samochód nie był bardzo reanimowany po sprowadzeniu z Niemiec ?

    0
  • #10 30 Gru 2013 21:14
    zed71
    Poziom 22  

    niestety- silnik 1,4 lubi spalać olej. i niewiele z tym można zrobić.

    2
  • #11 30 Gru 2013 21:18
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    O nie wiem czy tu linki można publikować ale co sądzicie o:
    http://otomoto.pl/fiat-stilo-5d-klimatyzacja-webasto-C30710590.html
    Nie ma zdjęć pod maską więc mocno podejrzane ale z drugiej strony teraz mało kto robi zdjęcia pod maską. Co za bezsens.

    Edit:
    Silnik 1,4 16v 95 km z tego co przeglądam fora o Fiatach jest najmniej problematyczny i o ile by mi starczył jego osiągi (jeszcze tego nie wiem bo takowym nie jeździłem) to dolewanie oleju nie jest mi straszne i tak dość często sprawdzam poziom oleju mimo, że np. moje polo nie bierze nic oleju mimo 180tysięcy na karku, taki nawyk. Oczywiście o ile silnik nie bierze nadmiernie dużo oleju np. więcej jak litr między zmianami to nie jest problem.

    0