Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki silnik w volvo v70 II-prosze o sugestie

djjarosz2 14 Sty 2014 20:35 18153 18
  • #1 14 Sty 2014 20:35
    djjarosz2
    Poziom 9  

    Witam
    Ze względu na powiększenie się mojej rodziny potrzebuje szerokiego i pakownego kombi-na razie wybór pada na volvo V70. Interesują mnie 3 silniki i prosił bym o odpowiedz który z nich jest najlepszy, najmniej awaryjny i najmniej sprawiający kłopoty w codziennym użytkowaniu- mowa tu o silnikach 2,3 T5 250 km, 2,4t 200km, 2,0t 180km.
    Proszę o pomoc w wyborze odpowiedniego silnika. dodam tylko że autem rocznie robię teraz ok. 25-30 tyś, i 2 razy w roku na wakacje w góry i nad morze. Wg spalania te silniki nie różnią się znacznie między sobą. interesuje mnie tlko ich niezawodność i bezstresowa jazda z 3 dzieci.
    dziękuje za pomoc wszystkim

    0 18
  • #2 15 Sty 2014 09:25
    Piasek80
    Poziom 29  

    djjarosz2 napisał:
    mowa tu o silnikach 2,3 T5 250 km

    znalezienie takiego w dobrym stanie to nie lada sztuka a zadbane egzemplarze są drogie. Silnik znany, ceniony i poszukiwany w półświatku miłośników Volvo
    A przy przebiegach które zakładasz robić
    djjarosz2 napisał:
    rocznie robię teraz ok. 25-30 tyś,

    zje cie z kopytami. To ma średnie spalanie na poziomie 12-14 litrów benzyny !! A i 17-20 nie są mu obce jak trochę dynamiki będziesz potrzebował.
    Kolejną barierą jest cena takich egzemplarzy: zazwyczaj te wersje silnikowe sprzęgnięte były z najbardziej "wypasionymi" sztukami co bardzo podnosi ich cenę. Za T5 zapłacisz tyle co za analogiczny pojazd, z innym silnikiem, ale 2-3 lata młodszy. Poza tym T5 to nie tylko silnik. Bardzo mocna jednostka napędowa bardzo często wymuszała modyfikacje układu jezdnego czy hamulcowego. W efekcie to co do klasycznej 2-litrowej benzyny jest akceptowalne cenowo do T5 kosztuje 3x tyle. Jakaś półoś, przegub napędowy, poduszki silnika, skrzyni czy amortyzatory... potrafią cenami przyprawić o zawrót głowy. Na dodatek nie ma zamienników a i montowane części muszą być najwyższej ligi bo wszelki aftermarket rodem made in China zostanie brutalnie zmielony czyniąc lawinę jeszcze kosztowniejszych napraw.
    Moja propozycja:
    szukaj 2.4 170KM wolnossącej które świetnie się gazują. Będzie palił ok. 12 litrów ale gazu
    ew. 2.4T 200KM które również rewelacyjnie pracują na LPG przy zbliżonym spalaniu.

    Jeszcze mała uwaga odnośnie kombi:
    V70 II gen choć z zewnątrz wydaje się być ogromnym kombi, wewnątrz już takie niestety nie jest. Zarówno miejsca w kabinie jak i w bagazniku jest znacnzie mniej niż wynikałoby to na pierwszy rzut oka z bryły pojazdu. Mam w rodzinie zarówno V70 II gen jak i MB E-klasę W210 w kombi i "okular" - bez przesady - jest 2x większy w środku zarówno w przestrzeni pasażerskiej jak i zwłaszcza w bagażniku który jest przepastny.

    0
  • #3 15 Sty 2014 12:50
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jeśli chcesz wygodę dla 5 osób, to raczej porzuć wizje kombi i zainteresuj sie vanem . Miejsca bez porównania z takim V70, który jest bardzo niski. Jeśli chcesz cos szybkiego i komfortowego, polecam honde odyssey, abo espace'a z silnikiem nissana 3,5 L . Niezłą propozycja jest też pacyfica. Auta bardzo szybkie i komfortowe. Najlepiej wyjdzie z LPG -przy tych przebiegach, nie ma co sie zastanawiać.

    0
  • #4 15 Sty 2014 13:00
    Piasek80
    Poziom 29  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    zainteresuj sie vanem

    też uważam że to dobra opcja ale zaproponowane przez ciebie auta należą do bardzo niszowych.
    Honda Oddysey - nie wiem czy to kiedykolwiek było oferowane oficjalnie w Europie (a już na pewno nie ostatnie wydania). Pacyfica u nas się R-klasa Mercedasa nazywa - auto o bardzo dyskusyjnym uroku :)
    Espace w większości występują z tragicznymi DCI które są tragiczne głównie przez fakt zajechania ich na śmierć nim zostały przytargane z zachodu.

    Mój typ sporego vana:
    Chrysler Voyager 2.4i
    IV generacja polift
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...0px-Chrysler_Grand_Voyager_front_20070902.jpg

    1
  • #5 15 Sty 2014 16:08
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Autor wyraźnie skłania sie ku mocniejszym motorom, stąd moje propozycje. O renault espace pisałem wyraźnie z sinikiem 3,5 V6- jedyny słuszny silnik do tej budy, choć 2,0T tez daje rade i jest bardzo oszczędny. Zadnego diesla nie śmiałbym proponować...
    Voyager, z silnikiem , którego proponujesz jest bardzo ociężałym autem, choc bardzo wygodny .
    Dużo szybciej "zbierają" sie europejskie vany typu C8/ulysse/807/zeta z sinikami 2,0, 2,2 z mniejszym spalaniem.
    Honda odyssey to jeden z najlepszych vanów z rewelacyjnym silnikiem 3,5 V6, to samo 3,5 V6 nissana ( od maximy i murano) w espace i bardzo dobra, jednostka chryslera, 3,5 V6. Odyssey , czy espace to 2 tonowe auto z automatem, które odjeżdza ze świateł w 8 s do 100km/h, co powoduje opodanie szczęk wiekszości posiadaczy "super bryk" zza Odry, a pali tyle co stary polonez.
    Nie bez powodu podaje te silniki, gdyz uważam, że jest to relatywnie prosta konstrukcyjnie i niska w kosztach alternatywa dla mocnego silnika turbo w granicach 250KM jak 2,3T od volvo, czy saaba. Jeśli od razu zainstaluje sie LPG , to koszty sa naprawde niewielkie w stosunku do komfortu i klasy wozu.
    Jeszcze jeden typ ( również kontrowersyjny) to renault vel satis z tym samym napedem 3,5 V6 i 5-biegowy automat aisin.

    1
  • #6 15 Sty 2014 16:48
    Piasek80
    Poziom 29  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jeszcze jeden typ ( również kontrowersyjny) to renault vel satis z tym samym napedem 3,5 V6 i 5-biegowy automat aisin.


    Myślę ze nie bez powodu cieszył się znikomym popytem co przełożyło isę na równie szybkie zakończenie produkcji. To auto jest niesprzedawalne na rynku wtórnym.

    0
  • #7 15 Sty 2014 17:49
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jak każde, ma swojego amatora, ale na pewno nie jest to auto dla "handlarza".Sam bym chętnie kupił w dobrym stanie i niedrogie, ale taich nie ma...

    0
  • #8 15 Sty 2014 20:22
    djjarosz2
    Poziom 9  

    Voyager odpada gdyż potrzebuje 3 miejsca w 2 rzędzie foteli, inne vany także odpadają nie podobają mi się. volvo ma swój urok, a mi w szczególności chodzi o szerokość auta. myślę,że może odstąpię od t5 i zainteresuje się faktycznie 2.4 170KM chyba że są jakieś inne benzyn-ki mniej kłopotliwe i "bardziej oszczędne" od 2.3 t5 i 2.4

    0
  • #9 15 Sty 2014 21:52
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Osobiście V70 nie ma nic ładnego, ale Ty uważasz dokłądnie to samo o innych autach, wiec spoko, to Twój wybór. Miałem duże kombi, mam vana i jest to dużo praktyczniejsze auto przy takich samych kosztach utrzymania. Są vany co maja 3 miejsca w drugim rzędzie.
    Jaki budżet wchodzi w grę? Może saab 9-3, mondeo ( ST 220?), rover 75, MG ZT-T

    0
  • #10 16 Sty 2014 16:26
    djjarosz2
    Poziom 9  

    budżet w granicach 20 tyś zł, auto nie musi mieć mega szybkiego silnika, odpowiedni to silnik benzynowy o mocy od 140km, auto musi mięć miejsce na 3 foteliki wiec musi być nieco szerokie i tyle. volvo spełnia te kryteria, ale jeżeli możecie to zaproponujcie coś mało awaryjnego, dość szerokiego, w miarę ekonomicznego i z 3 pasami bezpieczeństwa 3 punktowymi. dziękuje

    0
  • #11 17 Sty 2014 00:14
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Coś pomiędzy vanem a kombi... Mitsubishi grandis, fiat croma, ford c-max.

    3
  • #12 17 Sty 2014 08:35
    Piasek80
    Poziom 29  

    Przy 3 fotelikach z tyłu... to ja najpierw proponuję podjedź do jakiegoś komisu gdzie stoi takie Volvo i przymierz - ZAMONTUJ - 3 szt bo to będzie masakrycznie trudne jeżeli nie niewykonalne. Ale spróbuj - może się zmieszczą.
    Nie wiem jak duże są dzieci obecnie ale szukaj wersji z wbudowanymi podkładkami
    http://fefk.republika.pl/fotelik.jpg
    oszczędzi ci to w przyszłości zbędnych wydatków na podkładki dla dzieciaków dając im jednocześnie więcej miejsca z tyłu. Są wersje z jedną podkładką - są i z dwiema po obydwu stronach kanapy.
    Jeżeli nadal obstajesz przy Volvo no moim zdaniem najrozsądniejszym będzie

    Piasek80 napisał:
    szukaj 2.4 170KM wolnossącej które świetnie się gazują.

    Bo faktycznie te wszystkie 2-litrówki mające po 120-130KM, jak załadujesz cały mandzur na wóz nie będą rady dawać w sprawnym poruszaniu się po drogach chlejąc przy tym zatrważające ilości paliwa.
    Diesle - choć teoretycznie bardzo mocne z poj. do 2 litrów to niestety prawie wszystko to CR. Za
    djjarosz2 napisał:
    w granicach 20 tyś zł,

    szału za dużego nie zrobisz, będzie to wiekowy common rail ze sporym przebiegiem a to niemal gwarancja poważnych i BARDZO KOSZTOWNYCH napraw osprzętu silnika.
    Chyba że jakiś
    VW Sharan
    Seat Alhambra
    Ford Galaxy
    wszystkie 3 są brzydkie, toporne i plastikowe (kwestia gustów oczywiście) ale to vany pełną gębą. Przeogromne bo jak się wozi 3kę dzieci to i bagażnik musi być ogromny. Ale mają one jedną zaletę. Każdy z nich pod maską ma niedobite 1.9TDI. Co prawda już na pompkach ale:
    - to nie jest tak kosztowne w naprawach jak CR. Na dobrą sprawę za tysiąc złotych masz kpl fabrycznie nowych pompowtrysków które zapewnią kolejne 350-400tyś km bezawaryjnego działania
    - reszta osprzętu podobnie. Ze względu na dużą popularność tych silników rynek zamienników/używek/regeneratorów czy mechaników jest bardzo duży i konkurencyjny.
    Nawet jeżeli trafi ci się mechaniczna mina - za naprawdę niewielkie pieniądze (w stosunku do napraw CR`ów) doprowadzisz go do kultury.
    - silniki TDI, te najpopularniejsze, o macach 115-130KM zapewniają wystarczającą dynamikę przy bardzo umiarkowanym spalaniu jak na taki autobus i ładunek jaki targać musi.
    - wiele wybaczają w kwestii jakości tankowanego paliwa, w przeciwieństwie do CR`ów gdzie jedno trefne tankowanie nieodwracalnie niszczy układ wtryskowy
    - bardzo duży wybór zamienników mat. eksploatacyjnych
    - niewygórowane wymagania olejowe. 4L oleju 5W-40, praktycnzie każdy spełnia wymaganą normę 505.01 i wymiana raz na 15 tys km

    W tym budżecie masz jakiś 2003-2005 rok (Seaty i Fordy są ciut tańsze) i bez problemu znajdziesz wersje z wbudowanymi fabrycznie podkładkami dla dzieci.
    http://imgur.com/k6Uq8MS

    0
  • #13 17 Sty 2014 09:18
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Piasek80 napisał:
    Chyba że jakiś
    VW Sharan
    Seat Alhambra
    Ford Galaxy
    wszystkie 3 są brzydkie, toporne i plastikowe (kwestia gustów oczywiście) ale to vany pełną gębą. Przeogromne bo jak się wozi 3kę dzieci to i bagażnik musi być ogromny.
    .
    I okupowały zawsze końce tabel niezawodności...
    Wymieniane juz vany C8, ullysse, 807, zeta sa znacznie wieksze w środku i sa to prawdziwe vany czyli z suwanymi drzwiami, a nie otwieranymi - zaleta przy dzieciakach na ciasnych parkingach i garażach -swobodny dostęp do zapięcia w foteliku bez obijania drzwiami sąsiednich samochodów.
    Ponadto mają całkowicie płaska podłogę, także z przodu, odwracane przednie fotele ( co przy małych dzieciakach może być przydatne na postoju).
    Do tego dopisałbym jeszcze mało znane , a dobre auto - hyundai trajet.

    0
  • #14 17 Sty 2014 10:24
    Piasek80
    Poziom 29  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Wymieniane juz vany C8, ullysse, 807,

    mają jedną wadę: wszystkie mają turbodiesle oparte na CR
    andrzej lukaszewicz napisał:
    odwracane przednie fotele

    Nie każdy. To była opcja za dopłatą i te 3 które wymieniłem też takie rzeczy w opcji posiadają. Ale nie wszystkie.
    andrzej lukaszewicz napisał:
    I okupowały zawsze końce tabel niezawodności...

    ale tutaj już rola matematyki.
    Wiesz dlaczego porsche czy rolsy albo inne bentley`e zawsze prowadzą w rankingach niezawodności albo nie są w ogóle klasyfikowane ? bo sprzedaje się ich najmniej. Na jednego Bentley`a przypada 30 mercedesów i jeżeli przyjmiemy że 10% z nich się psuje to Bentley wypadnie na 1/10 a Mercedesów będą już 3. Jak odczytasz tabelę ?? No więcej się psują mercedesy, oczywiste ;)
    Opisana trójca jest w rankingach ponieważ jest tego bardzo dużo - zawsze w rankingach awaryjności królują samochody które mają największy % udział w rynku. Jeżeli najwięcej sprzedaje się skód, fiatów, VW i opli to logicznym jest że będą one królowały we wszelkich statystykach.

    1
  • #15 19 Sty 2014 14:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Piasek80 napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Wymieniane juz vany C8, ullysse, 807,

    mają jedną wadę: wszystkie mają turbodiesle oparte na CR

    Nie bardzo rozumiem, jaka to wada w temacie , (w którym sam zacząłeś pisać o dieslach) bo autor wyraźnie chce benzynę. I w dodatku w porównaniu do diesli grupy VW z CR to właśnie HDI i JTD są wyraźnie za lepsze. Jeśli chcesz porównywać "stare" TDI to raczej z 1,9 TD lub 2,1 TD z grupy PSA, które były równie trwałe i niezawodne .

    Dodano po 13 [minuty]:

    Piasek80 napisał:
    Opisana trójca jest w rankingach ponieważ jest tego bardzo dużo - zawsze w rankingach awaryjności królują samochody które mają największy % udział w rynku.

    Chyba sam to wymysliłeś...
    Rankingi ( poza egzotycznymi markami) sa ustalane w stosunku do zgłoszonych awarii na dany pojazd, proporcjonalnie. Największym producentem aut jest koncern toyota i jakos nie sa one w ogonie, tylko z przodu. Mam evasiona 3 lata i mam kolegę , który miał sharana TDI 110KM i ilośc awarii i kasy ile wsadził w to cudo była 3x większa niz w moim 2,0 16V +LPG. Koszty samego paliwa w moim sa mniejsze ( nie mówiąc o naprrawach) Ponadto tamto auto rdzewiało ze wszystkich stron, było mniej miejsca, było cięższe, wolniejsze, gorzej wyciszone i w mało którym działało ogrzewanie jak należy.

    0
  • #16 19 Sty 2014 16:56
    Piasek80
    Poziom 29  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Mam evasiona 3 lata i mam kolegę , który miał sharana TDI 110KM i ilośc awarii i kasy ile wsadził w to cudo była 3x większa niz w moim 2,0 16V +LPG. Koszty samego paliwa w moim sa mniejsze

    co Ty porównujesz ?!?
    Diesla (zajeżdżonego zapewne) do LPG ?!?
    andrzej lukaszewicz napisał:
    I w dodatku w porównaniu do diesli grupy VW z CR to właśnie HDI i JTD są wyraźnie za lepsze.

    zaraz, zaraz bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
    TDI (VP lub PD) porównujesz do CR ??
    Żartujesz chyba albo w życiu żadnego z nich nie miałeś...
    Pokaż mi jednego, tylko jednego CR`a który przeleciał 500 tyś km na fabrycznym układzie wtryskowym. Jednego tylko - bez awarii...
    Ja natomiast mam 3 TDI które mają między 500 a 800 (wszystkie 3 salonowe, brane przez nas) i poza jakąś turbiną czy sprzęgłem silniki to nadal fabryka.

    0
  • #17 19 Sty 2014 17:37
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    I w dodatku w porównaniu do diesli grupy VW z CR

    Czytaj z uwagą , wyraźnie napisałem, że diesle z common rail grupy vw sa ogólnie gorsze od hdi i jtd.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Piasek80 napisał:
    Diesla (zajeżdżonego zapewne) do LPG ?!?

    Nie wiem skąd wies w jakim był stanie?
    Sam wprowaszasz niepotrzebne zamieszanie z dieslami i jeszcze sie unosisz.
    Wrócmy do tematu, czyli auto z silnikiem benzynowym i dośc duże. Podałeś coś poza voyagerem i sharanem?

    0
  • #18 20 Sty 2014 17:39
    djjarosz2
    Poziom 9  

    proszę o nie zmienianie tematu rozmowy
    interesuje mnie duże kombi (szerokie na 3 foteliki dla dzieci nie siedziska) lub średni van ewentualnie ale auto musi mieć silnik benzynowy ewentualnie benzyna + LPG o mocy nie mniejszej niż 140 km i średniej awaryjności i w miarę rozsądnym spalaniu
    dziękuje za podpowiedzi
    auto planuje kopić na początku marca
    jak kupie od razu zamykam post

    0
  • #19 10 Lip 2014 07:32
    djjarosz2
    Poziom 9  

    kupiłem jednak vana. pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi

    2