Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF Xf 105.460 - Czujnik Ciśnienia paliwa

szy18 31 Maj 2017 14:38 2817 37
  • #1 31 Maj 2017 14:38
    szy18
    Poziom 13  

    Witajcie.
    Autko z 2007 r. w sumie to moc ma, pali tyle ile palił.Rano odpala dobrze.
    Problem w tym, że kilka razy w tygodniu zapala się Engine Warning na żółto.
    Autocom pokazuje zawsze te same 2 błędy


    Czujnik, instalacja ?
    Podstawa paliwowa wymieniona 2 lata temu, przebieg równa bańka.

    0 29
  • #2 31 Maj 2017 15:42
    kisiol
    Poziom 19  

    Siada pompa wstępna( niskiego ciśnienie) lub awaria czujnika , ale obstawiam pompę. Sprawdź jakie masz ciśnienie paliwa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze jedna opcja siada napęd pomy łączenie sprężarki z pompą.

    0
  • #4 31 Maj 2017 16:12
    kisiol
    Poziom 19  

    Źle. Tak jak pisałem wyżej kończy się pompa , i sprawdzenie napędu pompy.

    0
  • Pomocny post
    #6 31 Maj 2017 17:42
    kisiol
    Poziom 19  

    To jest i tak mało powinno być min 3bar. Sprawdź napęd pompy a dokładnie łożysko kompresora tylne. Jak dobre pompa do wymiany.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przy dodaniu gazu gdzieś 1000obr/min ciśnienie powinno być od 5bar do 6bar. Wolne obroty 3.5 bar

    0
  • #7 01 Cze 2017 08:55
    szy18
    Poziom 13  

    w najblizszym czasie wymienie pompe wstepna i zapewne kompresor. ktos moglby podac nr ori pompy do 105tki z 2007r ? kompresor tez pewnie zregeneruje.

    jakies wskazówki co do wymiany ? na co zwrocic uwagwe ?
    z gory dzieki.

    ponoc trzeba wyciagnac dysze olejowa ? ktoś cos podpowie ?

    0
  • Pomocny post
    #9 02 Cze 2017 18:49
    kisiol
    Poziom 19  

    I tak jest ok. Sprawdziles łożysko tylne kompresora. Żeby Ci pompa zaraz nie siadła.

    0
  • #10 02 Cze 2017 18:53
    szy18
    Poziom 13  

    nie sprawdzałem. w serwisie mowili ze jakby był problem z łożyskiem to wiązałoby się to z problemami ze wspomaganiem. a u mnie takowe nie występują więc sobie odpusciłem.

    0
  • Pomocny post
    #11 02 Cze 2017 18:54
    kisiol
    Poziom 19  

    Jak tak powiedzieli niech tak będzie. Pozdrawiam

    0
  • #13 24 Lut 2018 15:18
    szy18
    Poziom 13  

    Koledzy kompresor oraz pompa wstępna zostały wymienione na nowe oraz czujnik ciśnienia paliwa było to w czerwcu 2017. Problem z czujnikiem powrócił i został czujnik wymieniony na nowy w wrześniu. Wymiana czujnika do tej pory rozwiązywała problem aż do teraz. Raz na jakiś czas zapala się ostrzeżenie silnika i obcina moc. Coś czuję, że winne są kable od czujnika.

    Ma ktoś może nr. przewodów i gdzie te kable biegną ? Do czarnej skrzynki pod maską ?

    0
  • #14 24 Lut 2018 16:00
    Dagomir
    Poziom 16  

    Myślę kolego że instalacja czujnika ciśnienia paliwa biegnie do kasety silnika. Kaseta analizuje czy ciśnienie jest w normie. Jeśli coś się dzieje sygnał po CAN leci do centralnego komputera VIC następnie dalej do wyświetlacza na tablicy wskaźników DIP.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dla silnika z MX lecą trzy przewody. Czujnik paliwa pin 1 przewodem 3194 do wtyku A pin 45 DMCI / czujnik pin 2 przewodem 3195 do A42 DMCI / czujnik pin 4 przewodem 3197 do A46 DMCI.

    0
  • Pomocny post
    #16 24 Lut 2018 17:31
    Dagomir
    Poziom 16  

    Ja kolego nie neguję że to nie jest wina przewodów. Po prostu podałem informacje których szukasz :) Masz trzy przewody tj 5V, masa i sygnał. Wykonaj pomiary czy nie ma między nimi przejść jednocześnie nimi poruszając napisałem Ci skąd i dokąd biegną. Może to wina samego DMCI, jakieś zabezpieczenie prądowe wewnątrz powoduje piki napięcia. Zakładałeś czujniki Ori czy zamienniki?

    0
  • #18 24 Lut 2018 20:20
    kisiol
    Poziom 19  

    Ta masz cztery bo to jest jednocześnie czujnik temp. Paliwa. Masz masę, 5v , sygnał ciśnienia i sygnał temperatury.

    0
  • #19 24 Lut 2018 20:24
    szy18
    Poziom 13  

    W sumie błąd czujnika pojawia się raz na jakiś czas, nigdy na postoju.
    Zamieniłem dziś miejscami czujnik oleju z paliwowym, zobaczymy czy błąd pójdzie za czujnikiem jeśli tak to będę grzebał w instalacji albo mam pecha do czujników.

    0
  • Pomocny post
    #20 24 Lut 2018 20:25
    Dagomir
    Poziom 16  

    Czyli w twoim przypadku jest zastosowany czujnik ciśnienia paliwa i temperatury paliwa w jednym. Więc tak:
    pin 1 czujnika-> przewodem 3195 do A42DMCI
    pin 2 czujnika ->przewodem 3194 do A45 DMCI
    pin 3 czujnika -> przewodem 3196 do A41 DMCI
    pin 4 czujnika -> przewodem 3197 do A46 DMCI

    0
  • #21 24 Lut 2018 21:14
    pitool
    Poziom 30  

    Przyjrzyj sie smemu zlaczu czujnika,czy nie wchodzi przez nie wilgoc do czujnika przez otwor konpensacyjny. Roznego rodzaju preparaty poprawiajace styk ,rowniez uszkadzaja ten czujnik.

    0
  • #22 25 Lut 2018 12:31
    szy18
    Poziom 13  

    wieczorem jeszcze zamienilem miejscami czujniki od oleju i paliwa i blad nie poszedl za czujnikiem. po przejechaniu 30 km znow ostrzeżenie silnik i spadek mocy.
    rano za kazym razem po przekreceniu kluczyka wyrzucal ten komunikat i jak sie silnik rozgrzal to na chwile wszystko wrocilo do normy. podejrzewam ze jakbym przejechal kilka km to pewnie blad by powrocil.
    co ciekawe jak komunikat znikl z deski, odpalilem silnik aby sprawdzic ciesnienie paliwa autocom pokazywal 0,0 bara ale ostrzezenia na desce nie bylo.

    w poniedzialek czas pogrzebac w wiazce i zerknac na piny w kasecie silnika.

    0
  • #23 25 Lut 2018 13:18
    kisiol
    Poziom 19  

    Kolego podłącz manometr zamiast czujnika i będziesz wiedział , jakie jest naprawdę ciśnienie.

    0
  • #24 25 Lut 2018 13:58
    szy18
    Poziom 13  

    napewno jutro zmierze manometrem. z jakiego powodu cisnienie mogloby jeszcze spadac (zakladajac ze czujniki dobrze pokazuja) naped z kompresora i pompe wykluczam bo wszystko nowe.
    zaworki w ramie na powrocie moglby miec na to jakis wplyw ?

    0
  • #25 25 Lut 2018 14:07
    kisiol
    Poziom 19  

    Może uszczelnienie pomp dmci szwankuje. Pierwsze sprawdź rzeczywiste ciśnienie. Rozumie że zespół kompresor pompa wspomagania i pompa paliwa 100% sprawne.

    0
  • #27 25 Lut 2018 15:19
    kisiol
    Poziom 19  

    Czyli manometr i odczyt rzeczywistego ciśnienia.

    0
  • #28 25 Lut 2018 18:11
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Kolego sprawdź sitko w smoku i odpowietrzenie zbiornika.

    0
  • #30 06 Mar 2018 14:42
    kisiol
    Poziom 19  

    Tam jest zawór tylko na zasilaniu. Jest zaworek montażowy na taśmie w fabryce, żeby silnik się nie zapowietrzał podczas montażu w ramę . W dalszej eksploatacji one wręcz przeszkadzają, ponieważ cały brud się zatrzymuje i zmniejsza przepływ paliwa.

    0