Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady

pironet12 23 Jan 2014 19:06 13470 28
  • #1
    pironet12
    Level 9  
    Witam,proszę o pomoc w zdiagnozowaniu.Auto jak w tytule master 2.2 dci.Problem polega na tym że auto trzeba długo kręcić po czym zapali i zaraz zgaśnie,i tak w kółko. Sprawdziłem już chyba wszystko i dalej nie wiem co może powodować usterkę.Sprawdziłem pompę wysokiego ciśnienia,podmieniono na nowy oryginalny zawór regulujący ciśnienie na listwie,podmieniono na nowy oryginalny czujnik gmp,sprawdzono pompę w baku ,auto zachowuje sie jak by pompa wysokiego ciśnienia nabijała nabijała -pusciła wtryski po czym nagle traci sie ciśnienie paliwa,wiem że w niektórych masterach na listwie jest zawór zwrotny ciśnienia jednak na mojej listwie go nie ma (wersja bez ,jest tylko wyjście na przelew jak na załączonym foto) Czy ktoś ma jakieś sugestie??już mi ręce opadają.walcze z tym tydzień.A cha błedy pokazuje tylko przekażnika świec żarowych Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie parametry życiowe silnika? Jakie błędy? Co było grzebane w aucie przed usterką?

    Idąc w ślad Twojej "diagnozy", proponuję wymianę auta.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    pironet12
    Level 9  
    diagnoza pokazuje tylko błędy przekaznika swiec żarowych ale daignostyka silnika nie była robiona bo nie mam czym co do wymiany auta to powiedz co sie teraz nie psuje??auto poprostu umarło,raz umarło w ale po jednym dniu stania odpaliło,pojeżdziło pare dni i jak juz znów umarło to kapa
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skoro części podmieniasz na pałę, to samochód też zmień na pałę.

    pironet12 wrote:
    ale daignostyka silnika nie była robiona bo nie mam


    No to możesz sobie szukać i wymieniać...
  • #6
    pironet12
    Level 9  
    Przemo9826 wrote:
    Skoro części podmieniasz na pałę, to samochód też zmień na pałę.

    pironet12 wrote:
    ale daignostyka silnika nie była robiona bo nie mam


    No to możesz sobie szukać i wymieniać...



    Kolego zachowaj te komentarze dla siebie,po co w ogóle się udzielasz jak nie masz zamiaru pomóc?Masz jakieś problemy emocjonalne i chcesz się na kimś wyżyć ?
    Podmieniam bo mam taką możliwość i dla twojej wiadomości staram się eliminować możliwe przyczyny.Nie jest to usterka elektroniczna bo na plaku auto pracuje normalnie więc zakladam że problem tkwi w dostarczaniu paliwa a raczej nagłym spadku ciśnienia na listwie,wiem że w innych wersjach był zawór zwrotny który często padał( nie mylić z zaworem reg. ciśnienie) jednak nie wiem czy może na tej listwie jest ten zawór jakoś zabudowany I SĄDZIŁEM ŻE KTOŚ MOŻE SIĘ WYPOWIE NA TEMAT TEJ LISTWY a twoje wywody są niepotzrebne

    diagnostykę robiłem autocomem i niczego nie wykazuje,wszystko w normie
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    pironet12 wrote:
    Nie jest to usterka elektroniczna bo na plaku auto pracuje normalnie


    Skąd ta pewność? Wystarczy aby zanikł sygnał z czujnika położenia wału, wtedy wysterowania na wtryskiwacz nie będzie, a na "paliwie zewnętrznym" będzie chodził.

    pironet12 wrote:
    Podmieniam bo mam taką możliwość i dla twojej wiadomości staram się eliminować możliwe przyczyny


    Co z tego że podmienisz na przykład czujnik ciśnienia paliwa, jeśli instalacja będzie gdzieś sknocona?

    pironet12 wrote:
    a raczej nagłym spadku ciśnienia na listwie,


    To jakie ono jest podczas rozruchu? I jakie podczas gaśnięcia? Jakie ciśnienie wytwarza wstępna pompa w zbiorniku?

    pironet12 wrote:
    diagnostykę robiłem autocomem i niczego nie wykazuje,wszystko w normie


    Co jest w normie? Jakie wartości? Czego wartości?
  • #8
    autoas
    Level 42  
    pironet12 wrote:
    już nie daję rady

    Czas oddać do naprawy...
  • #9
    pironet12
    Level 9  
    poprostu był elektryk i sprawdzał,potwierdził że problem nie nie leży po stronie elektroniki,czujniki ok,imo nie blokuje-na wszelki wypadek czujniki podmieniane na oryginały bosh takie jak były.Pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona na stole probierczym,diagnoza -nie jest nowa ale sprawna.Pompa w baku jest sprawdzona ,nawet pominiecie pompy w baku i podłączenie pompy wysokiego cisnienia na "krótko" daje te same objawy.Idąc drogą logiki patrząc na listwe zasilającą to z jednej strony wa zasilanie-wyjścia na wtryski-wejscie na czujnik ciśnienia paliwa i z drugiej wyjście na przelew-Chyba musi gdzieś tam być zawór regulujący nadmiar ciśnienia z pompy bo przecież nie może nadmiar ciśnienia uchodzić do przelewu bo nie jest to małe ciśnienie przecież.
  • #10
    autoas
    Level 42  
    pironet12 wrote:
    Chyba musi gdzieś tam być zawór regulujący

    Oczywiście że jest...tam gdzie powinien być, na swoim miejscu....
    Możliwe, że Autocom to za mało, potrzebny inny elektryk z innym sprzętem, aczkolwiek sadzę, że chciałeś tylko odczyt błędów to dostałeś i tyle...
  • #11
    pironet12
    Level 9  
    autoas wrote:
    pironet12 wrote:
    Chyba musi gdzieś tam być zawór regulujący

    Oczywiście że jest...tam gdzie powinien być, na swoim miejscu....
    Możliwe, że Autocom to za mało, potrzebny inny elektryk z innym sprzętem, aczkolwiek sadzę, że chciałeś tylko odczyt błędów to dostałeś i tyle...


    mam prośić o wskazanie gdzie jest ??
    nie rozumie takiego podejścia ,jesli ktoś nie chce pomagać ....nie xzytaj nie wypowiadaj sie...i tyle.Aczkolwiek to ja sądze że ...nie wiem czemu ma służyć takie wypowiadanie sie
  • #12
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Autoas, daj spokój, widzisz że wszystko jest "ok", tylko odpalić nie chce...
  • #13
    autoas
    Level 42  
    Jeśli nie ma na listwie to jest na pompie, skoro nie wiesz to mało wiesz...
    To co do tej pory zrobiłeś to bardzo dużo zrobiłeś, jeśli pompa WC była na "stole" to znaczy, że rozrząd ruszałeś...teraz może być różnie
    Trzeba dobrego mechanika i dobrego elektryka i dobrego sprzętu diagnostycznego i praca zespołowa...
    The End...
  • #15
    Zbyniu123
    Level 12  
    Masz za duze cisnienie na listwie cr i pompa przestaje podawac paliwo i silnik gasnie, sprawdz czujnik cisnienia na listwie i regulator na pompie.
    Z tego co pamietam na czujniki cisnienia przy cisnienu '0' powinno byc 5kohm.
    Musisz miec nawet najtanszy sprzet diagnostyczny typu elm czy cos takiego zeby sprawdzic jakie jest cisnienie przy kreceniu silnikiem i przy jakim cisnienu odlacza ci doplyw paliwa, jak powklejasz screen shot tutaj to ktos ci bedzie w stanie pomoc, bo z tego co ty napisales to wszystko chodzi jak w zegarku, tylko nie pali.
    Do grzebania w ukladzie cr trzeba sie przygotowac dobrze, przynajmniej przeczytac specyfikacje danego ukladu i znac minimalne i maksymalne cisnienia, do tego pamietaj ze dlubanie przy tym ukladzie wymaga rowniez sterylnych warunkow gdyz te wtryski sa czyla nawet na najmniejszy pylek, taki pylek potrafi zablokowac zaworek we trysku i jezeli sam nie potrafisz zrobic trzeba oddac do speca ktory ma pojecie.
    Powodzenia zycze, jak zrobisz to co napisalem to mozesz swoje wnioski tutaj napisac
  • #17
    pironet12
    Level 9  
    witam,dostałem to auto od ludzi którzy sami wymienili filtr paliwa,dodatkowo zmienili częściowe przewody od pompy do filtra i częściowo powrotne.Użyli przewodów gumowych a nie oryginalnych.Na wstępie widziałem że to mina ale starałem się pomóc.Wymieniłem filtr na kolejny nowy(oni nawet nie zgrali strzałek na obudowie). Znalazłem na listwie pod osłoną gumową zawór ale niestety nie jest dostępny jako nowy a tylko cała listwa.Zwór na pompie regulujący ciśnienie był wymieniany na nowy oryginał czyli bosch i objawy były takie same.Nie jestem natomiast pewny sprawdzenia pompy bo zawoził ja sam właściciel auta a widząc jakich mam magików przestałem w to dawać wiarę.Zauważyłem że paliwo po przekręceniu ładnie pompuje pompa w baku ale po chwili jak wyłącza się pompa paliwo szybko cofa się do baku.Zastanawiam się czy nie jest coś namieszane przy tych przewodach bo jest tam dziwna kombinacja .Ma ktoś może schemat zasilania pompy??
  • #18
    Zbyniu123
    Level 12  
    Cisnienia musisz podac a nie bawic sie schematami zasilania pompy, widze ze u ciebie pewnie jest jakas magia zrobiona, kup oryginalne przewody paliwa i zrob wszystko tak jak byc powinno, bez przynajmniej multimetra nic nawet nie zrobic, a i bez sprawdzenia cisnienia na listwie tez mozesz sobie ogladac schematy zasilania pompy do porannej kawy
  • #19
    pironet12
    Level 9  
    Kolego jeśli zamienione są np przewody zasilające pompę albo zamieszane z powrotem - a tak jakoś dziwnie tutaj zasilanie jest jedną rurką która ma trójnik i jest odejście na powrót podłączone to ja ka myć ciśnienie na listwie?
  • #20
    pironet12
    Level 9  
    Dodaję fotki autocoma,ostatnie fotki podczas odpalania,po odpaleniu wartość "regulowany przepływ paliwa skacze kosmicznie w górę ok 650000mm3/s po czym auto gasnie i wartość spada do 25000 a róznice w przeływie do wartości ujemnych po czym przepływ paliwa sam opada do ok 2300

    jakieś sygestie??


    Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady

    Dodano po 2 [minuty]:

    reszta fotek

    Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady
  • #21
    Zbyniu123
    Level 12  
    Nie wiem ile tam powinno przeplywac na sekunde, wiem ze zawsze cisnienie na listwie jest podawane w Kpi lub psi i do odpalenia musi byc 250psi na listwie zeby wtryski zaczely pracowac, a max w twoim ukladzie to 1300psi.
    Najpierw zrob probe przelewowa, a jak nie to chociaz sprawdz czy jakiekolwiek paliwo wylatuje bo wtryski moga byc zatarte.
    czy sprawdzales obecnosc opilkow w filtrze paliwa?
  • #22
    majsster
    Level 22  
    odepnij wtyczkę z przepływomierza i odpali
  • #23
    pironet12
    Level 9  
    odpinałem przepływkę nic to nie zmienia,paliwo z wtrysków wylatuje
  • #24
    pironet12
    Level 9  
    opiłki paliwa sugerowały by pompe a pompa była sprawdzana
  • #25
    pironet12
    Level 9  
    Przemo9826 wrote:
    Autoas, daj spokój, widzisz że wszystko jest "ok", tylko odpalić nie chce...


    Dla twojej Wiadomości kolego Wczoraj została wykonany precyzyjny pomiar który nie wykazał nic...prawidłowe ciśnienie na listwie,przepływka ok,imo oraz szereg innych pomiarów które niczego nie wniosły nowego.Auto zostało podłączone na krótko zewnętrzna pompą w baniaku i nieczego to nie zmieniło.Gdy temp. zewnętrzna troszkę się podniosła auto jak by troszkę dłużej pracowało i dało się usłyszć jak by silnik się dusił...ostatnim tchnieniem odkręciłem katalizator I TO BYŁ STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ .
    I TERAZ PYTANIE DO CIEBIE KTÓRY PARAMETR WEDŁUG CIEBIE POWINIEN wskazywać na taką przyczynę?
  • #26
    Megawe
    Level 33  
    Zatkany wydech można poznać analizując parametry z przepływomierza lub jest błąd EGR.
  • #27
    pironet12
    Level 9  
    No właśnie tu ich nie było niestety.Dopiero coś zaczynało świtać przy próbie odpalenia bez egr i widocznym cofaniem spalin.
  • #28
    Zbyniu123
    Level 12  
    Cale zycie sie czlowiek uczy, dobrze ze napisales co bylo przyczyna, bo wiekszosc ludzi tylko zadaje pytanie i po pomocy poprostu odchodza, moze ktos uniknie nie potrzebnych kosztow dzieki tobie
  • #29
    pironet12
    Level 9  
    A oto fotki dla potomnych....Ostatnia fotka przedstawia tył wkładu

    Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady Renault Master 2.2 dci - Odpal i Gaśnie wszystko sprawdzone ...już nie daję rady