Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAGICAR 440 Opel Astra 93 1.7 Td

bullet84 31 Mar 2005 23:37 6110 22
  • #1
    bullet84
    Level 11  
    Witam forumowiczów jutro bede montował w/w alarm.
    Mam kilka pytaj z góry dziekuje za pomoc
    1. Gdzie mam szukać wszystkich przewodów w lewym czy prawym słupku?
    2. Jakie kolory przewodów na kierunkowskazy ? (czy podłączać sie pod awaryjne czy kierunkowskazy?)
    3. skad wziąśc kabel na odciecie zapłonu przypominam że silnik diesla isuzu (jaki kolor) (i czy koniecznie trzeba podłączac odciecie)
    4. jak podłaczyć fabryczny c.z jakie kolory z alarmu do jakich z zamka
  • #3
    bullet84
    Level 11  
    LEWY PRÓG – CZERWONY Z NIEBIESKIM PASKIEM. nie wiem do czego jest ten kabel a i jeszce jedno czy do krańcowych drzwi trzeba prowadzić kable do kazdego oddzielnie czy wystarczy wpiac sie w jeden ??.
  • Helpful post
    #4
    SKRZYNIA
    Level 23  
    Witam
    przewod czerwony z niebieskim paskiem to najprawdopodobniej pompa przewody szukac mozesz w progu od strony kiedowcy, kierunki w kolumnie kierownicy lub z awaryjnych(przewody w progu), centralny jest sterowany (-)
    wiec strowanie szukaj w wiazce wychodzacej z drzwi kierowcy, co do krancowek to podlaczenie wykonaj do jednego -kolor popielaty (ale miernikiem upewnij sie)-odciecie zawsze mile widziane jest -zaplon kolor czarny skoro TD to odciecie elektrozaworu-kolor czarno/żółty

    pozdrawiam:)
  • #5
    bullet84
    Level 11  
    Panowie wielkie dzieki za pomoc POZDRAWIAM
  • #6
    zwirek2
    Level 17  
    koledzy ja mam takie pytanie za kazdym razem jak montuje ten alarm juz w paru autach zamontowalem i mam mianowicie taki problem moze to nieproblem tylko to tak moze ma byc a wiec takpo wylaczeniu alarmu automatycznie otwieraja sie drzwi wsiadam i przekrecam kluczyk w stacyjce i za kazdym razem jest taki odglos jakby na chwile silniczki sie ruszyly od centralnego zamka czy da sie to jakos w funkcjach przestawic powiedzcie jak to u was jest mam wszystko na 100 procent dobrze podlaczone tak jak na schemacie wraz z silownikami terminator az3
  • #7
    wloc
    Level 34  
    Tak juz jest w tym alarmie zawsze po zdjeciu napiecia po stacyjce dostaje impuls na otwarcie
  • #8
    misiex7
    Level 11  
    Do zwirek2
    Może w funkcjach masz ustawione zamykanie zamka ze stacyjki?!
    Ja mam podłączony ten alarm i c.z. terminator az3 i wszystko jest ok. Po włączeniu stacyjki nic się nie dzieje z siłownikami.
    Możesz jeszcze sprawdzić jak masz ustawioną tą funkcję "zamykanie zamka" i ewentualnie zmienić na zamykanie stopem, i nie podłączać przewodu czarnego z czerwonym paskiem wychodzącego z centralki alarmu.
  • #9
    zwirek2
    Level 17  
    witam misiex7 kolega WLOC mowi ze tak ten alarm juz ma ty mowisz ze uciebie sie tak niedzieje wiec sproboje twojej rady i przestawie ta funkcje oczywiscie przewodu czrno/czerwonego niemam podlaczonego do stopu wiec przestawie funkcje na zamykanie stopem zobaczymy co z tego wyjdzie
  • #10
    misiex7
    Level 11  
    Jest jeszcze jedna kwestia:
    Napisałeś:
    Quote:
    z siłownikami terminator az3

    Więc ja myślę, że chodziło Ci o kompletny centralny zamek terminator, wraz z centralką (ja tak mam i jest ok), bo jeżeli od tego zamka wziąłeś tylko siłowniki i podłączyłeś bezpośrednio do alarmu - to już co innego. W tym wypadku chyba mogło by się tak dziać jak pisałeś, bez względu na ustawienia w opcjach alarmu.
    Pozdrawiam:-)
  • #11
    zwirek2
    Level 17  
    tak wlasnie mam podlaczony c.z. pod centralke alarmu bo tam w nim jest wbudowany sterownik(a orginalny sterownik c.z nie montowalem) zreszta taki byl schemat troche dziwnie to rozwiazali moze jest na to jakis sposob zeby ta usterke w jakis sposob usunac
  • #12
    misiex7
    Level 11  
    Magicar steruje tylko siłownikami typu slave i w tym momencie bez włączania alarmu kluczykiem zamkniesz tylko 1 dzrzwi. Nie wiem czy ten sterownik w centralce alarmu to dobre rozwiązanie?! Montując np. same siłowniki do zamka, to koszt wyniesie ok 40 zł, a razem z centralką ok 50 zł, to chyba nie jest wielka różnica w cenie, a na pewno nie ma tej wady, którą opisujesz.
    Co do takiego podłączenia jakie Ty masz to nie wiem co Ci doradzić.
    Pozdrawiam:)
  • #13
    zwirek2
    Level 17  
    kolego misiex masz moze schematy tego podlaczenia zamka centralnego z tym alarmem ja podlaczylem w jednym z aut z tym sterownikiem i nadal tosamo i mam nadal ten sam problem po przekreceniu kluczyka funkcje tez sa dobrze ustawione co jest sprawdzalem centralke alarmu jest dobra na 100% bo mam w paru samochodach zamontowany ten sam alarm i we wszystkich tak sie dzieje
  • #14
    misiex7
    Level 11  
    Niestety nie mam schemtu:(
    Jeżeli do alarmu podłączasz kompletny centralny zamek (razem z centralką), a nie same siłowniki, to w alarmie magicar wyjście na zamek podłączasz w ten sposób: różowy i pomarańczowy do masy, zielony i niebieski łączysz odpowiednio z białym i brązowym centralki zamka, a biały i czarny alarmu pozostawiasz nie podłączone.
    Jak jakoś skleję pseudo schemacik to moge Ci podesłać na mail-a.
    Podaj swój mail to jak coś mi się uda wykombinować to Ci wyślę.
    Pozdrawiam:)
  • #16
    sserek
    Level 11  
    Tak to widać już z nim jest, że daje ten impuls, bądź też nie pamięta dobrze ustawień. U mnie także jest ten objaw ( auto-Mitsubishi ). Pomimo przestawienia na stop zamykania zamka ( kabel czarn/czerw. nie podłaczony ) jest impuls ruszający siłownikiem master. Znalazłem na forum info, że albo to błąd przy zapamiętywaniu ustawienia bądź właśnie ten stały impuls.
  • #17
    luker81
    Level 11  
    Czy moze mi ktos wyjasnic opis ze schematu -DRZWI-, i +DRZWI- Rozumiem ze chodzi o krancowki tylko czy to mam podlaczyc pod lampke plus to plusa minus do minusa czy jakos inaczej??
  • #18
    misiex7
    Level 11  
    To zależy. Jeżeli po otworzeniu drzwi pojawia się masa na wyłączniku drzwiowym(krańcowym) (tak jest w większości aut) to oznaczony na schemacie przewód "-drzwi" podłączasz pod ten wyłącznik drzwiowy(krańcowy), a jeżeli pojawia się + to podłączasz "+ drzwi". Drugi przewód pozostawiasz niepodłączony.
    W Twoim wypadku podłącz jeden przewód pod lamkę, najprawdopodobniej "-drzwi", ale musisz się sam upewnić czy od drzwi na lampkę idzie + czy -.
  • #19
    luker81
    Level 11  
    Przeczytalem odpowiedz juz po montazu i sam to wydedukowalem bo dziala :P mialem tylko troche roboty z krancowkami bo musialem je okablowac od nowa a w Transporterze troszke ciezko przeciagnac kabelek przez te kanaly z tylu samochodu. Widac austryjacy musieli cos pomotac w instalacji bo wszystkie lampki mi swiecily bez wzgledu na polozenie przelacznika i stanu drzwi:P
    Teraz tylko problem programowania wsumie nie mam takiej potrzeby bo standard mi wystarcza ale fajnie by bylo wiedziec o co chodzi dokladnie bo nie lapie tej dosc skromnej instrukcji dotyczacej zmiany ustawien. Moze ktos ma juz doswiadczenie i podpowie???

    Nawiazujac do wczesniejszych postow informuje ze u mnie nie pojawia sie impuls masy po otwarciu. Wiec pewie problem jest w polaczeniu centralki alarmowej z sterownikiem centralnego. Ja mam w centralce niebieski i zielony do masy a na różowym i bialym na przemian pojawia sie impuls masy.
  • #20
    misiex7
    Level 11  
    Jeżeli chodzi o programowanie, to po wejściu w tryb programowania i na odpowiedni kanał (u mnie akurat nie pikało, aby pokazać aktualne ustawienie) przekręcasz stacyjkę - syrenka zapika raz lub 2 razy (nie pamiętam), jeżeli takie ma być ustawienie tej opcji to przechodzisz na następny kanał lub czekasz, aż wyjdzie z trybu programowania, a jak chcesz zmienić ustawienie to cofasz stacyjkę (syrena potwierdzi piknięciem lub dwoma).
    Jeśli chodzi o centralny, to zależy czy masz sterowany masą czy +.
    Jeśli masą to wyżej był opisany sposób podłączenia, a jeżeli +, to tylko taka zmiana: różowy i pomarańczowy do +.
  • #21
    wloc
    Level 34  
    impuls zamka jest zawsze gdy jest podlaczony centralny bezposrednio z centralka alarmowa
  • #22
    argi6
    Level 10  
    Mam Astrę 1,6 z 1995 roku. Chciałbym samodzielnie założyć centralny zamek (Terminator) wraz z autoalarmem. W związku z tym mam kilka pytań:
    1. W przelotce drzwi przednich nie ma otworu na przeprowadzenie kabli (np. aż 5 do mastera) gdyż jest tam kostka. Co mam robić? Wiercić nowe otwory?
    2. Aby autoalarm był w pełni wykorzystany musiałem kupić przekaźnik aby zrobić odcięcie pompy paliwowej lub zapłonu. Teraz mam problem jak go podłączyć. Skąd przeprowadzić do niego kable (np. ze stacyjki, czy z pod maski)?
  • #23
    zwirek2
    Level 17  
    ad 1) nic innego ci nie pozostaje trzeba wywiercic bo inaczej tego nieprzeprowadzisz przewodu
    ad 2)?? kupic przekaznik !!wydaje mi sie ze magicar jest standardowo wyposazony w przekaznik> ok ale mniejsza z tym,,,,>>> przewody poprowadz tak aby zlodziej mial trudnosci z rozgryzieniem twojego alarmu gdzie go podlaczyles czyli najlepiej byloby gdzies zaplon rozlaczac w skrzynce gdzie bezpieczniki