Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magicar 440 w Matizie

kaball 28 Sie 2005 20:21 1436 13
  • #1 28 Sie 2005 20:21
    kaball
    Poziom 12  

    Witam.
    Zakupilem alarm Magicar 440 na Allegro... i mam problem z podpieciem odcinania zaplonu w Matizie.
    Zaznacze ze nie podpinalem nigdy odcinania zaplonu.. Wczesniej mialem alarm Fox Mini..(seryjnie zamontowany) i w nim byly jakies dwa fioletowe kable od odciecia zaplonu...i to raczej sa "+" ..a Magicar ma tylko jeden przewod i to nadodatek "-". Nie wiem co mam zrobic z tym dolaczonym do alarmu przekaznikiem..czy mam oryginalny wyciagnąc i ten nowy podpiac czy jak?! :|
    Rowniez nie wiem do czego sluzą jakies kable od drzwi "fiolet +" i "zielony -"... do czego sa te przewody?
    Prosze o rade.

    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam

  • #3 28 Sie 2005 21:34
    kaball
    Poziom 12  

    SKRZYNIA napisał:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=301220&highlight=magicar+odci%EAcie

    natomist jesli chodzi o odciecie to musisz polaczyc odpowiednio przekaznik ktory jest w komplecie( pomaranczowy z pomaranczowym z centralki zółty z zółtym a 2 czerwone sluza do odciecia obwodu np. tak jak piszesz zapłonu)


    Ok..z drzwiami juz zalapalem :) Wielkie dzieki.
    A co do przekaznika....zolty "+12v" od centralki podlaczylem juz pod stacyjke. I teraz..czy miedzy przewodem od przekaznika(chyba 86) a przewodem od centrali (zolty +12v) powinna byc podlaczona stacyjka 12v?? Czy odpiac stacyjke?
    Nastepnie moje fioletowe z Matiza musze podlaczyc pod czerwone od przekaznika...tak? Czy musza byc podlaczone w "jakąs strone" czy obojetnie ktory czerwony do ktorego kolwiek fioletowego? Spali sie cos jak bedzie odwrotnie??

  • Pomocny post
    #4 29 Sie 2005 08:38
    wloc
    Spec od samochodów

    żółty podłączasz zarówno do plusa po stacyjce jak i do przekażnika natomiast podłączenie do czerwonych jest obojętne

  • #5 29 Sie 2005 12:11
    kaball
    Poziom 12  

    Ok :)
    Wielkie dzieki wszystkim.
    Juz zrobilem...wszystko dziala tak jak powinno..mam nadzieje ;) Tylko ze podlaczylem kabel zolty od przekaznika nie po stacyjce tylko pod oddzielny przewod +12v gdzie caly czas jest podawane napiecie +12v(jakis rozowy kabel u mnie z bezpiecznikiem 15A) Czy to zle??


    Mam takie pytanko jeszcze: czy w tym alarmie istnieje funkcja "antynapadu"?? Bo przy instrukcji co dostalem z allegro nie widze tej opcji.. A jak sciagnalem opis w .pdf z neta ze strony magicaru to calkiem inaczej sa rozlozone funkcje programowania i jest mozliwosc wlaczenia funkcji antynapadu..

  • Pomocny post
    #6 30 Sie 2005 00:28
    jz79
    Poziom 11  

    To chyba powinno byc tak:
    zolty podlaczasz do +12 po stacyjce i do przekaznika w 86 (czyli wszystkie 3 sa podlaczone do siebie, po to, zeby polecial prad po wlaczeniu zaplonu)
    pomaranczowy to minus i podlaczasz tez do przekaznika w 85 (tym steruje alarm puszczajac mase lub nie)
    pozniej ucinasz np. kabelek idacy od stacyjki do rozrusznika i jedna koncowke podlaczasz do 30 (ta od stacyjki), a druga do pozostalego 87a (ta od rozrusznika)

  • #7 30 Sie 2005 01:51
    kaball
    Poziom 12  

    jz79 napisał:
    To chyba powinno byc tak:
    zolty podlaczasz do +12 po stacyjce i do przekaznika w 86 (czyli wszystkie 3 sa podlaczone do siebie, po to, zeby polecial prad po wlaczeniu zaplonu)
    pomaranczowy to minus i podlaczasz tez do przekaznika w 85 (tym steruje alarm puszczajac mase lub nie)
    pozniej ucinasz np. kabelek idacy od stacyjki do rozrusznika i jedna koncowke podlaczasz do 30 (ta od stacyjki), a druga do pozostalego 87a (ta od rozrusznika)


    Tak...juz to podlaczylem..tylko ze +12v dalem nie od stacyjki tylko oddzielny, ktory caly czas podaje do przekaznika +12v....i nie wiem czy to zle czy moze tak zostac?!... bo nie chcialbym zeby cos sie popalilo :|

  • Pomocny post
    #8 30 Sie 2005 09:38
    jz79
    Poziom 11  

    kaball napisał:

    Tak...juz to podlaczylem..tylko ze +12v dalem nie od stacyjki tylko oddzielny, ktory caly czas podaje do przekaznika +12v...i nie wiem czy to zle czy moze tak zostac?!... bo nie chcialbym zeby cos się popalilo :|


    Wydaje mi sie, ze przekaznikowi to nie robi, ale robi zato niektorym alarmom, w tym Magicar 440. Bo przy wklepywaniu sekwencji masz przycisnac przycisk serwisowy i pozniej wlaczyc stacyjke. Ustawianie opcji alarmu tez dziala na stacyjce, czyli wlaczysz zaplon (jest +12 i leci na zolty) i wylaczysz (nie ma) i chyba wlasnie do tego potrzebne jest to +12 po stacyjce.

    Jeszcze dodam, ze prawdopodobnie +12 po stacyjce to kabel czarny odchodzacy od stacyjki.

  • #9 30 Sie 2005 12:19
    kaball
    Poziom 12  

    jz79 napisał:

    Wydaje mi się, ze przekaznikowi to nie robi, ale robi zato niektorym alarmom, w tym Magicar 440. Bo przy wklepywaniu sekwencji masz przycisnac przycisk serwisowy i pozniej wlaczyc stacyjke. Ustawianie opcji alarmu tez dziala na stacyjce, czyli wlaczysz zaplon (jest +12 i leci na zolty) i wylaczysz (nie ma) i chyba wlasnie do tego potrzebne jest to +12 po stacyjce.

    Jeszcze dodam, ze prawdopodobnie +12 po stacyjce to kabel czarny odchodzacy od stacyjki.


    Wlasnie przepiolem juz blokade zaplonu. Podpialem zolty od blokady zapl. pod zolty od centralki alarmu (+12v) ktory jest podpiety pod stacyjke..nie dalem zadnego bezpiecznika na ten kabel od przekaznika blokady zapl. (chyba nie spale przez to stacyjki przy jakims spieciu jesli kiedys wystapi [odpukac] :P). Nie moglem znalezc czarnego "po stacyjce"...wogole nie wiem jak to rozumiec: "po stacyjce"... :|

  • Pomocny post
    #10 30 Sie 2005 14:11
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    Po stacyjce to znaczy ze napiecie +12V ma pojawic sie dopiero jak przekrecisz kluczyk w pozycje zaplon ( czyli zapala sie wszystkie kontrolki) i wlasnie jak kolega wyzej pisze ten przewod czarny bedzie mial napiecie +12V po stacyjce:)

  • #11 30 Sie 2005 23:14
    kaball
    Poziom 12  

    SKRZYNIA napisał:
    Po stacyjce to znaczy ze napiecie +12V ma pojawic się dopiero jak przekrecisz kluczyk w pozycje zaplon ( czyli zapala się wszystkie kontrolki) i wlasnie jak kolega wyzej pisze ten przewod czarny bedzie mial napiecie +12V po stacyjce:)


    :) uff...to dobrze podpialem...
    Wielkie dzieki wszystkim za pomoc :D

    Pozdrawiam.

  • #12 30 Sie 2005 23:36
    jz79
    Poziom 11  

    kaball napisał:

    :) uff...to dobrze podpialem...
    Wielkie dzieki wszystkim za pomoc :D


    Jeszcze jedna sprawa z tym odcieciem zaplonu. Dzis zamontowalem u siebie wlasnie w taki sposob jak pisalem wczesniej. Wlaczylem f-cje zamykania centralnego zamka po wlaczeniu stacyjki (zaplonu). I teraz dziala mi to tak:
    wchodze do auta, zamykam drzwi, przekrecam kluczyk na zaplon i centralny zamek zamknie drzwi - OK, probuje odpalic samochod, rozrusznik kreci i auto zapala, a w miedzyczasie centralny zamek otworzy sie i zaraz zamknie. Czyli zamknie sie (po zaplonie), pozniej otworzy i zamknie (w czasie krecenia rozrusznikiem). Czyzby byla przerwa jakas pomiedzy zaplonem, a odpalaniem i dlatego tak sie dzieje? Jak to poprawic?

  • #13 31 Sie 2005 00:28
    wloc
    Spec od samochodów

    przełącz zamykanie zamka na hamulec i wtedy niebędzie tego robił podanie plusa po naciśnięciu pedału hamulca

  • #14 31 Sie 2005 15:48
    jz79
    Poziom 11  

    wloc napisał:
    przełącz zamykanie zamka na hamulec i wtedy niebędzie tego robił podanie plusa po naciśnięciu pedału hamulca


    Tak, tak teraz ustawilem, ale wczesniej specjalnie nie podlaczylem stop'u, zeby miec mozliwosc wylaczenia tego calkowiecie. Myslisz, ze raczej nie zmienie tego z ta stacyjka?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME